ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: اگر تحريم شورای امنيت لغو نشود هيچ توافقی عملی نمی‌شود

محمدجواد ظریف، وزير امور خارجه ایران در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره مذاکرات هسته‌ای گفت اگر تحريم شورای امنيت لغو نشود هيچ توافقی عملی نخواهد شد.

محمدجواد ظریف، وزير امور خارجه ایران در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره مذاکرات هسته‌ای گفت اگر تحريم شورای امنيت لغو نشود هيچ توافقی عملی نخواهد شد.

محمدجواد ظریف، وزير امور خارجه ایران

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظريف روز دوشنبه ۲۷ مردادماه پس از ديدار دو جانبه با معاون وزير خارجه رومانی در تهران گفت: «هيچ توافقی عملياتی نخواهد شد مگر اين که اعضای ۱+۵ تعهد خود را در مورد لغو تحريم های شورای امنيت اجرايی کند.»

وی با بیان این‌که کشورهای گروه ۱+۵ خود نمی‌توانند تحريم‌های شورای امنيت را لغو کنند، اما ۵ عضو دايم شورای امنيت که در این گروه هستند «موظفند که در هر توافقی تحريم‌ها را لغو کنند»، گفت: «يکی از مهم‌ترين تعهداتی که ۱+۵ خواهد داشت اين است که به شورای امنيت مراجعه کند و از طريق مکانيزم‌های موجود شورای امنيت تحريم‌ها را لغو کند.»

کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه؛ ۵ عضو دايم شورای امنيت و کشور آلمان می‌شوند.

مجيد تخت روانچی، عضو بلندپایه تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران روز دوشنبه اعلام کرد که ديداری در اوايل ماه سپتامبر بين کاترين اشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا و محمدجواد ظريف برگزار خواهد شد.

وی درباره زمان و مکان دور بعدی مذاکرات ايران و کشورهای گروه ۱+۵ گفت: «ما به طور قطع نشستی در سطح کارشناسی برگزار خواهيم کرد؛ ضمن اين‌که ديدارهای دو جانبه‌ای را نيز ترتيب خواهيم داد ولی زمان و مکان آن هنوز مشخص نشده است.»

ظريف گفته است در زمان مجمع عمومی سازمان ملل، جلسه رسمی ايران و ۱+۵ برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تحریمها به این آسانی لغو نمیشود حتی اگر توافقی حاصل شود که آن هم بسیار بعید است با این حضرات و مشکل اصلی یعنی خامنه ای توافقی حاصل شود . غربیها قبلآ هم به اینها گفته اند که زمان لغو تحریمها حداقل بیست سال است و اینها با کلی خواهش و التماس به زمان ده سال رسیده اند که البته بسیار مفتضحانه است و حاکمیت دارد بر سر زمان لغو تحریمها چانه زنی میکند و شاید حتی به پنج سال هم رضایت دهد . البته باید پاسخگوی افکار عمومی داخلی هم باشند و نمیدانند به مردم خودمان چه بگویند و چگونه این توافق خفت بار را توجیه نمایند . روزی که رسیدنش زیاد دور نیست ، تاریخ گواهی خواهد داد که خامنه ای و سران سپاه قاچاقچیان پاسدار و کوتوله سیاسی احمدی نژاد ، چه خیانتها و چه جنایتها که در حق ملت ایران نکردند .

  • nima

    عجب !  رهبر هم گفته بود مذاکره برای مذاکره! اینها هم بمب را میخواهند و هم لغو تحریمها را!

  • Samrad

    از اون اگرها بود! گویا ایشون هم قصد داره پیش گویی های پیامبر گونه ی مولای خود را به زور جر زنی در مذاکرات هم که شده به واقعیت تبدیل کنه. به چه مناسبت باید تحریم ها رو بردارن؟ بخاطر اصلاح مجدد محاسن شما؟ در تاسیسات بی خاصیت هسته ای رو گِل بگیرید تا شاید ظرف 20 سال آینده اگر بچه خوبی باشید تحریم ها لغو بشه.