ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای یگان ویژه وارد معدن سنگ آهن بافق شدند

به دنبال تحصن کارگران معدن سنگ آهن بافق، ماموران یگان ویژه پلیس از عصر دیروز چهارشنبه ۲۹ مرداد در محل این معدن مستقر شده‌اند.

به دنبال تحصن کارگران معدن سنگ آهن بافق، ماموران یگان ویژه پلیس از عصر دیروز چهارشنبه ۲۹ مرداد در معدن مستقر شده‌اند. اخبار ضد و نقیضی هم از بازداشت شماری از ۱۶ کارگر پناه برده به معدن و فرار شمار دیگری از آنان وجود دارد که هنوز تایید نشده است.

ورود یگان ویژه به معدن سنگ معدن بافق

یک کارگر معدن بافق در این زمینه به خبرگزاری ایلنا گفته است: «پلیس به قصد متفرق کردن تحصن‌کنندگان و بازداشت ۱۶ کارگری که پس از اطلاع از صدور حکم بازداشت‌شان به معدن پناه آورده بودند، در معدن مستقر شده است.»

به گفته این کارگر، ماموران یگان ویژه پلیس در برخورد با کارگران «خشن» عمل نکرده‌اند.

این کارگر معدن بافق، از بی‌توجهی مسئولان به وضعیت کارگران، انتقاد کرده و ورود نیروی انتظامی پس از دیدار اخیر وزیر کار با کارگران معترض را تعجب‌برانگیز خوانده است. او تاکید کرده تحصن کارگران تا آزادی همکاران‌شان ادامه خواهد یافت.

همچنین، «محمد عباسی بافقی» سخنگوی شورای شهرستان بافق، خبر استقرار ماموران یگان ویژه پلیس در معدن سنگ آهن بافق را تایید کرده و به خبرگزاری ایلنا گفته است: «ما امیدوار بودیم صدای اعتراض کارگران شنیده و به مطالبات‌شان رسیدگی شود، اما در اقدامی تحریک آمیز نیروهای ضد شورش در معدن مستقر شده‌اند.»

سخنگوی شورای شهر  بافق از وزیر کار ایران نقل کرده که او در جریان سفر چهارشنبه هفته گذشته خود به بافق و بازدید از معدن گفته است: «اگر تحصن پیشین کارگران (که ۳۹ روز طول کشید) ۳۳۹ روز هم ادامه پیدا می‌کرد، اجازه نمی‌دادم مویی از سر کارگر‌ها کم شود.»

اکنون ورود ماموران یگان ویژه به معدن، پس از آرامشی که با مذاکرات ایجاد شده بود، کارگران را متعجب کرده است.

اعتصاب پنج هزار کارگر شرکت سنگ آهن بافق 

این اعتصاب در پی بازداشت دو کارگر و تلاش برای بازداشت ۱۶ نفر ديگر، نزديک به پنج هزار کارگر شرکت سنگ آهن شهرستان بافق در استان يزد آغاز شده است.

ارديبهشت، خرداد و تيرماه امسال نيز کارگران معدن سنگ آهن مرکزی بافق به مدت ۳۹ روز دست به اعتصاب زدند.

به گزارش روز پنج‌شنبه ۳۰ مردادماه سايت بافق امروز، اعتصاب اين کارگران از شامگاه سه‌شنبه ۲۲ مرداد آغاز شده است و معترضان جلوی در ورودی اين مجتمع معدنی تجمع کردند.

يکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفته بود: «حدود پنج هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به بازداشت اميرحسين کارگران و علی صبری از کارگران اين معدن دست از کار کشيده و توليد را متوقف کرده‌اند.»

به‌گفته اين نماينده کارگری، اقدام پليس برای بازداشت کارگران معدن سنگ آهن بافق در پی شکايت کارفرما از آن‌ها صورت گرفته است.

اين منبع به مذاکره کارگران و نيروی انتظامی نيز اشاره کرده و افزوده است: «در اين مذاکره پايان اعتراض صنفی کارگران به لغو حکم بازداشت هر ۱۸ کارگر منوط شده و جانشين فرمانده نيروی انتظامی يزد به‌طور تلویحی با اين خواسته موافقت کرده است.»

اين کارگر در پايان با اشاره به سفر علی ربيعی، وزير کار ايران به بافق در هفته گذشته  گفت: «از حضور آقای ربيعی در معدن نتيجه‌ای حاصل نشده و سرنوشت مطالبه کارگران مبنی بر توقف خصوصی‌سازی معدن همچنان در ابهام قرار دارد.»

ارديبهشت، خرداد و تيرماه امسال نيز کارگران معدن سنگ آهن مرکزی بافق به مدت ۳۹ روز دست به اعتصاب زدند. اعتراض صنفی کارگران معدن سنگ آهن مرکزی بافق در اعتراض به خصوصی‌سازی اين معدن از تاريخ ۲۷ ارديبهشت آغاز شده بود.

اين اعتصاب پس از آن پايان يافت که استاندار يزد چهارشنبه چهارم تير ۹۳ در جمع کارگران متحصن حاضر شد و مصوبه هیئت دولت مبنی بر لغو واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی را در اختيار آن‌ها قرار داد.

کارگران معترض معتقد بودند که «اين ۲۸/۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی شهرستان بافق بايد همچنان دولتی بماند و سود آن به توسعه اين شهرستان محروم اختصاص يابد يا آن‌که به شرکت تعاونی توسعه شهرستان بافق که از حضور حداقل نيم درصد از جمعيت شهرستان تشکيل شده است، واگذار شود.»

این خبر به روز می شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسکندر مرادی

    پیوند کارگران باعث نجات و پیروزی آنها میشود.همینطور اگر آیات قرآن را پیوسته بخوانیم به نجات و سعادت میرسیم.اما سرمایه داران خود خواه و خواهان جدایی ها و خصوصی سازی ها با کمک علمای ضعیف و سفارش دادن تئوری ها و برداشت های ویژه از پیوسته دیدن آیات جلوگیری میکنند... پیوسته دیدن آیات منجر میشود به پیوسته دیدن مومنین... پیوستگی در ذات طبیعت است چه با علم چه با کتاب الهی آن را خواهیم دید... آیات قرآن را جدا جدا دیدن به برداشت همسو با سرمایه داری منجر میشود... quranmizan.com