ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یکی از خبرنگاران بازداشت‌شده واشنگتن ‌پست در ایران آزاد شد

یک عکاس خبری که همزمان با جیسون رضائیان، روزنامه‌نگار واشنگتن پست در ایران بازداشت شده بود با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا اعلام کرد که یکی از عکاسان زن این روزنامه در ایران که نزدیک به یک ماه است در بازداشت به‌سر می‌برد، با سپردن وثیقه آزاد شده است.

این روزنامه نام فرد آزاد شده را به خواست شخصی خانواده وی منتشر نکرده و تنها نوشته است که او شهروند ایرانی ـ آمریکایی است.

جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در تهران، یگانه صالحی، همسرش که خبرنگار نشریه «نشنال» است و یک عکاس زن و همسر او، سه‌شنبه ۲۲ ژوئیه/ ۳۱ تیرماه در ایران دستگیر شدند.

واشنگتن‌ پست همچنین نوشته که وزارت امور خارجه آمريکا برای آزادی جیسون رضائيان با مقام‌های ايرانی‌ مذاکره کرده است.

جیسون رضائیان تابعیت ایرانی ـ آمریکایی دارد. همسرش یگانه صالحی، شهروند ايران است.

ماری هارف، سخنگوی کاخ سفيد بدون اشاره به جزئیات مذاکره آمریکا با ایران بر سر آزادی جیسون رضائیان این مذاکرات را تائید کرد و گفت در ژنو مقام‌های آمریکایی با مسئولان ایرانی در این‌ زمینه گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه هستم مردادماه/ ۳۰ ژوئیه اعلام کرد یکی از همراهان جیسون رضائیان که که همسر عکاس بازداشت‌ شده است، آزاد شد.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرد که «وضع روحی این فرد، بسیار نامناسب بوده و از زمان آزاد شدن، خود را منزوی کرده است».

بازداشت این خبرنگاران در حالی صورت گرفته که آن‌ها مجوز کار به‌عنوان خبرنگار در ایران را داشته‌اند.

واشنگتن پست بازداشت این روزنامه‌نگاران را نشانه‌ای از تلاش‌های تندروهای ایران برای فشار بر دولت حسن روحانی و «اختلاف‌های درونی» حکومت ایران دانسته است.

جیسون رضائیان و همسرش یگانه صالحی

روز ۲۵ مردادماه جاری غلامحسين اسماعيلی، رئيس کل دادگستری استان تهران درباره آخرين جزئيات پرونده بازداشت جيسون رضائيان گفت: «اتفاق جديدی در اين پرونده نيفتاده است.»

اسماعيلی از بيان جزئيات بيشتر در اين‌باره خودداری کرد و افزود: «اطلاعات بيشتر درباره اين پرونده را از سخنگوی دستگاه قضايی جويا شويد.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران، روز دوشنبه، ۲۷ مردادماه در نشست خبری خود گفت اتهام جیسون رضائیان و دو روزنامه‌نگار دیگر «امنیتی» است و پرونده این افراد در مرحله «تحقیقات مقدماتی» است.

وی از بیان جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد و در پاسخ به پرسشی که آیا اتهام آن‌ها «جاسوسی» است، گفت: «به لحاظ قانونی بنده از بیان جزئیات پرونده و اتهامات متهمان معذورم و مسلما قاضی اتهامات را به خود متهم اعلام می‌کند.»

پیش از این مری بریم رضائیان، مادر جيسون رضائيان با انتشار ويدئويی از مقام‌های ايرانی خواسته بود که پسر و عروس‌اش را آزاد کنند. او گفته بود که پسرش از بيماری فشار خون رنج می‌برد و دستگيری و بازداشت او می‌تواند وضعيت سلامتش را به خطر بيندازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.