ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پيکر سيمين بهبهانی سرانجام در بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود

در پی جلوگیری از خاکسپاری پیکر سیمین بهبهانی، شاعر و غزلسرای برجسته ایران در امام‌زاده طاهر کرج، علی بهبهانی، فرزند وی اعلام کرد که پیکر مادرش در بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

در پی جلوگیری از خاکسپاری پیکر سیمین بهبهانی، شاعر و غزلسرای برجسته ایران در امام‌زاده طاهر کرج، علی بهبهانی، فرزند وی اعلام کرد که پیکر مادرش در بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

سیمین بهبهانی، شاعر و غزلسرای برجسته ایران

به‌گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی بهبهانی گفت: «پيکر مادرم صبح جمعه (۳۱ مردادماه) ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت تشييع می‌شود و در مقبره خانوادگی ما در بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.»

وی گفت برگزارکننده اين مراسم خانواده سيمين بهبهانی است.

فرزند سیمین بهبهانی درباره خواسته مادرش مبنی بر خاکسپاری در جوار همسرش منوچهر کوشیار و نوه‌اش ارژن در امام‌زاده طاهر کرج، گفت: «متأسفانه اين امر مقدور نشد.»

پیش از این فریبرز رئیس‌دانا، عضو کانون نویسندگان ایران به خبرگزاری ايسکانيوز گفته بود: «شهرداری استان البرز اجازه دفن سيمين بهبهانی را در امام‌زاده طاهر نمی‌دهد و متوليان قبرستان امام‌زاده طاهر به من می‌گويند امام‌زاده طاهر، جای دفن نويسندگان و دانشمندان و هنرمندان نيست.»

در امام‌زاده طاهر کرج دوستان نویسنده و هنرمند سیمین بهبهانی، از جمله کسانی چون احمد شاملو، هوشنگ گلشیری، محمد مختاری، جعفر پوینده، غزاله علیزاده و مرتضی حنانه به خاک سپرده شده‌اند.

در پی مخالفت با دفن پیکر سیمین بهبهانی در امام‌زاده طاهر کرج گفته می‌شد که وی در آرامگاه بهشت سکینه دفن خواهد شد.

سيمين بهبهانی بامداد سه‌شنبه ۲۸ مردادماه در سن ۸۷ سالگی بر اثر ايست قلبی و تنفسی در بيمارستان پارس تهران درگذشت.

این شاعر نامدار از ۱۵ مردادماه به اغما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بود.

سیمین بهبهانی را به‌دلیل تسلطی که بر اوزان شعر فارسی داشت و وزن‌های جدیدی که خود ایجاد کرده بود «بانوی غزل» فارسی می‌نامیدند.

او از مدافعان آزادی بیان و عضو هیأت دبیران کانون نویسندگان ایران در دوره نخست فعالیتش پس از انقلاب بهمن ۵۷ بود. بهبهانی همچنین از جمله مدافعان حقوق زنان در ایران به‌شمار می‌رفت و در فعالیت‌ها و تجمع‌های اعتراضی مختلف زنان ایرانی در راه دستیابی به خواسته‌هایشان شرکت می‌کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 60

    […] بهبهانی درگذشت پیکر سیمین بهبهانی سرانجام در بهشت زهرا به خاک سپرده می… وداع با سیمین بهبهانی در شبکه‌ های اجتماعی ستایش […]