ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش روحانی به نتیجه استیضاح: همه بايد قواعد بازی را بپذيريم

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در واکنش به برکناری رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم از شعار اعتدال دفاع کرد و گفت: «همه بايد در چارچوب قانون قواعد بازی را بپذيريم.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در واکنش به برکناری رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم از شعار اعتدال دفاع کرد و گفت: «همه بايد در چارچوب قانون قواعد بازی را بپذيريم.»

حسن روحانی در سفر اردبیل

حسن روحانی که در اردبیل سخن می‌گفت، ضمن بیان این‌که «امروز شعار ايران اعتدال است» و «همه بايد راه اعتدال را پيش بگيريم»، گفت: «بر اساس قانون يک وزير رأی اعتماد می‌گيرد و ممکن است وزير ديگری استيضاح شود اما کسی نبايد عصبانی شود چون همه پذيرفته‌ايم که می‌خواهيم با هم کار کنيم.»

در پی چند هفته جنجال و تنش میان موافقان و مخالفان دولت، جلسه استیضاح رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه برگزار شد و مجلس به او رأی اعتماد نداد.

نمایندگان مجلس ایران در پایان بررسی طرح استیضاح وزیر علوم با ۱۱۰ رأی مخالف ، ۱۴۵ رأی موافق و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۰ رأی به رضا فرجی‌دانا رأی اعتماد ندادند.

رئیس‌جمهور ایران در همین حال گفت: «البته من خيلی دوست داشتم وزير علوم من باز هم رأی اعتماد بگيرد؛ چراکه جزو فرهيختگان دانشگاهی ما بوده و هست و بايد از تجربيات ايشان استفاده کنيم چه با عنوان وزير علوم و چه امروز با عنوان مشاور رئيس جمهور.»

حسن روحانی پس از رأی مجلس به برکناری وزیر علوم، بلافاصه طی حکمی با قدردانی از رضا فرجی‌دانا در طول دوره مسئولیت وزارت علوم، وی را به سمت مشاور رئیس‌جمهور در امور علمی و آموزشی منصوب کرد.

روحانی در اردبیل با تأکيد بر اين‌که «ما در چارچوب قانون رأی اکثريت نمايندگان هرچه باشد می‌پذيريم و در مورد قانون‌گذاری نيز تسليم هستيم»، گفت:‌ «اگر از چارچوب قانون خارج شويم ضررش بيشتر است و لجبازی و مقاومت بي‌جا نتيجه نخواهد داشت پس همه قوا در کنار هم بايد با توجه به رهنمودهای رهبری کار را پيش ببريم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    قواعد بازی کی را بپذیریم ؟  چماقداران و برپاکنندگان کهریزک ها و پشتیبانان اختلاسها و رحیمی و مرتضوی ها  را؟

  • hamid

    صادق زیباکلام ........ رفتار مدافعان وزیر در هاله‌ای از نابسامانی و بلاتکلیفی قرار گرفته بود. بگذارید از شخص آقای رییس‌جمهور شروع کنیم. ایشان می‌توانستند سفر به اردبیل را اندکی به تاخیر بیندازند نه آسمان به زمین می‌آمد نه زمین به آسمان می‌رفت. حضور ایشان در مجلس باعث می‌شد تا موافقان فرجی‌دانا با قوت قلب و حرارت بیشتری از وی دفاع کنند. شاید ایشان هم مثل خیلی‌های دیگر، باور نمی‌کرد که پایداری‌ها بتوانند نیمی از آرا را به خود اختصاص دهند. از رفتار رییس‌جمهور سوال‌برانگیز‌تر و شگفت‌انگیز‌تر، موضع‌گیری و رفتار اصولگرایان حامی دولت بود. حتی یک‌نفر از چهره‌های سرشناس اصولگرا که مدعی حمایت از دولت هستند حاضر نشدند پشت تریبون مجلس آمده و قرص و محکم از فرجی‌دانا دفاع کنند. در حالی‌که پایداری‌ها تمام مهره‌های اصلی خود را به‌صورت سازماندهی‌شده و متشکل «به خط» کردند. ............ هر کس دیگری هم جایگزین فرجی‌دانا شود چاره‌ای نخواهد داشت مگر اینکه اجازه ندهد آن فضای حزن‌انگیز مجددا بر دانشگاه‌های کشور حاکم شود. سوال اساسی دیگری که بعد از استیضاح مطرح می‌شود درخصوص چشم‌انداز آینده سیاسی مجلس نهم، تعامل آن با دولت یازدهم و سرانجام تاثیر استیضاح بر عملکرد دولت روحانی است. بگذارید با آخری شروع کنیم. 19میلیون‌نفر به آقای روحانی رای دادند که او سیاست‌های اصولگرایان و احمدی‌نژاد را ادامه ندهد. علی‌القاعده اگر مردم خواهان تداوم سیاست‌های دوران احمدی‌نژاد بودند، به نامزد مورد حمایت «جبهه پایداری» رای می‌دادند. اما مردم نشان دادند خواهان تداوم آن وضع هشت‌ساله نیستند بنابراین آقای روحانی نمی‌تواند از سیاست‌های فعلی وزارت علوم پاپس بکشد. اگر چنین شود، پشت به آن 19میلیون کرده است!