ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناوی پیلای شورای امنیت را به نادیده گرفتن بحران‌های جهانی متهم کرد

به گفته مسئول حقوق بشر سازمان ملل، کشورهای عضو شورای امنیت منافع ملی خود را مقدم بر حقوق بشر می‌دانند و نتوانسته‌اند از قربانی شدن صدها هزار نفر جلوگیری کنند.

ناوی پیلای، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد در آخرین سخنرانی خود به عدم تأثیر گفت‌وگوهای صلح‌آمیز در بحران‌های جهانی اشاره کرد و کشورهای عضو شورای امنیت را به نادیده‌انگاری بحران‌های جهانی متهم نمود.

ناوی پیلای: کشورهای عضو شورای امنیت می‌توانستند جان هزاران نفر را در بحران‌های موجود در جهان نجات دهند.

به گزارش شبکه الجزیره، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، با تأکید بر اینکه کشورهای عضو شورای امنیت، منافع ملی خود را مقدم بر حقوق بشر می‌دانند، آنان را نسبت به بحران‌های موجود در کشورها، جنگ، نقض حقوق بشر و صلح جهانی «بی‌توجه» خواند.

به عقیده او کشورهای عضو شورای امنیت می‌توانستند جان هزاران نفر را در بحران‌های فعلی در جهان نجات دهند.

او به گسترش جنگ داخلی در سوریه و همچنین بحران در افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دمکراتیک کنگو، عراق، لیبی، مالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان، اوکراین و غزه اشاره کرد و گفت که «در هیچکدام از این کشورها بحران بدون پیش‌زمینه و هشدار آغاز نشده است».

ناوی پیلای همچنین استفاده از حق وتو را به عنوان مانعی در برابر اقدامات صلح‌طلبانه مورد انتقاد قرار داد.

این انتقادخانم پیلای می‌تواند اشاره‌ای به توسل روسیه و چین به حق وتو برای جلوگیری از اقدامات سازمان ملل در کاهش بحران سوریه باشد.

پیلای همچنین پیشنهاد کرد که پیمان تجارت اسلحه مورد بازبینی قرار گیرد تا خرید سلاح با نظارت بیشتری انجام شود و گروه‌ها و کشورهایی که نقض‌کننده حقوق بشر هستند در این زمینه با موانع بیشتری روبه‌رو باشند.

۳۱ کشور جهان پیمان تجارت اسلحه را امضا کرده‌اند. تعداد کشورهای امضاکننده باید به ۵۱ کشور برسد تا این پیمان به مرحله اجرا برسد.

در جلسه شورای امنیت، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز اعلام کرد این سازمان در مواردی که از حمایت کامل شورای امنیت برخوردار بوده، در فعالیت‌های خود موفق بوده است، اما هرگاه این حمایت وجود نداشته، نتیجه آن کاهش قدرت سازمان ملل و نظاره رنج انسان‌ها در کشورهای بحران زده بوده است.

ناوی پیلای فعالیت خود را به‌عنوان کمیسر عالی حقوق بشر در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد. مأموریت او در سال ۲۰۱۲ به مدت دو سال تمدید شد. این دوره در روز ۳۰  ماه اوت پایان می‌یابد.

ناوی پیلای ۷۳ سال دارد. او مدتی پیش گفت وقتش فرارسیده که بازنشسته شود، اما با این‌حال به فعالیت‌های حقوق بشری‌اش با تدریس در دانشگاه‌ها ادامه خواهد داد.

پس از ناوی پیلای، امیر زید بن رعد زیدالحسین، دیپلمات اردنی و نماینده فعلی این کشور در سازمان ملل سمت کمیسر عالی حقوق بشر را به مدت چهار سال برعهده خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 62

    […] ناوی پیلای شورای امنیت را به نادیده گرفتن بحران‌های جه… رادیو زمانه ۲۲ آگوست ۲۰۱۴ کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، با تأکید بر اینکه کشورهای عضو شورای امنیت، منافع ملی خود را مقدم بر حقوق بشر می‌دانند، آنان را نسبت به بحران‌های موجود در کشورها، جنگ، نقض حقوق بشر و صلح جهانی «بی‌توجه» خواند. به عقیده او کشورهای عضو شورای امنیت می‌توانستند جان هزاران نفر را در بحران‌های فعلی در جهان نجات دهند. او به گسترش جنگ داخلی در سوریه و همچنین بحران در افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دمکراتیک کنگو، عراق، لیبی، مالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان، اوکراین و غزه اشاره کرد و گفت که «در هیچکدام از این کشورها بحران بدون پیش‌زمینه و هشدار آغاز نشده است». […]

  • mansour

    «ناوی پیلای همچنین استفاده از حق وتو را به عنوان مانعی در برابر اقدامات صلح‌طلبانه مورد انتقاد قرار داد. این انتقادخانم پیلای می‌تواند اشاره‌ای به توسل روسیه و چین به حق وتو برای جلوگیری از اقدامات سازمان ملل در .............................................................................................................................................. کاهش بحران سوریه باشد.» ...................................... یعنی ایشان وتو های بی شرمانه دولت امریکا نسبت به محکومیت رژیم فاشیستی - صهیونیستی یهودیان در  فلسطین اشغالی را عملی درست می دانند و فقط وتو های روسیه و چین را مردود و غیر انسانی می شمارند؟ این نوع شستشوی مغزی برای چیست؟ایا خبرنگاران *** هنوز نقش رسانه های آزاد  در امر خبر رسانی  درست را در دنیای ارتباطات نفهمیده اند؟