ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حماس ۱۸ "خبرچین اسرائیل" را تیرباران کرد

حماس ۱۸ فرد مظنون به همکاری اطلاعاتی با اسرائیل را در ملاء عام اعدام کرد. نتانیاهو در واکنش به مرگ کودک ۴ ساله اسرائیلی در حمله موشکی، حماس را به تلافی‌ تهدید کرد.

حماس ۱۸ فرد مظنون به همکاری اطلاعاتی با اسرائیل را در ملاء عام اعدام کرد. نتانیاهو نیز در واکنش به مرگ یک کودک ۴ ساله اسرائیلی در حمله با خمپاره، حماس را به حملات تلافی‌جویانه تهدید کرد.

سازمان حماس در روز جمعه ۲۲ اوت،  ۱۸ نفر را به اتهام خبرچینی برای اسرائیل اعدام کرد. به گزارش خبرگزاری فلسطینی «منا»، تیرباران متهمان در برابر مسجد «العمری» در غزه و از سوی مردان نقاب زده حماس انجام گرفت. ۱۱ نفر از  این عده، صبح جمعه و بقیه پس از نماز جمعه اعدام شدند.

یک سازمان حقوق بشری فلسطینی با فراخوان به توقف فوری این قبیل اقدامات، اعلام کرده که دو زن نیز در میان اعدام شدگان وجود داشته‌اند. حماس در وب‌سایت خود یادآور شده که افراد دیگری به زودی مجازات خواهند شد.

روز پنجشنبه ۲۱ اوت نیز سه فلسطینی دیگر به ظن همکاری اطلاعاتی با اسرائیل به قتل رسیده بودند.

اعدام این ۱۸ نفر پس از حمله هوایی و هدفمند اسرائیل به مواضعی در نوار غزه و کشته شدن سه رهبر ارشد شاخه نظامی حماس انجام گرفت.

حماس پیش از اعدام «خبرچینان» و بعد از دو ماه سکوت پیرامون ربایش و قتل سه نوجوان اسرائیلی در الخلیل، مسئولیت این واقعه را نیز به عهده گرفته است.

صالح العاروری، یک مقام بلندپایه حماس، خطاب به جمعی از «اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان» در استانبول گفته است: «آن عملیات توسط گردان‌های عزالدین قسام و در حمایت از فلسطینی‌هایی انجام شده که در زندان‌های اسرائیل در حال اعتصاب غذا بودند.»

در اثر شلیک خمپاره حماس در روز جمعه ۲۲ اوت به جنوب اسرائیل، یک کودک چهار ساله کشته شد. به نقل از ارتش اسرائیل، این خمپاره که از نوار غزه شلیک شده بود، در نزدیکی یک مهد کودک در شهر سدوت نگف فرود آمد. محافل نظامی اسرائیل ادعا کرده‌اند که روز جمعه دستکم ۸۰ راکت از غزه به این کشور پرتاب شده است.

نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که انتقام خون این کودک را می‌گیرد. او گفت: «حماس بهای سنگینی برای این حمله خواهد پرداخت.» نتانیاهو تأکید کرد که ارتش حملات خود علیه حماس را تشدید می‌کند.

حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه اما جان مردم غیرنظامی را گرفت. روز جمعه ۲۲ اوت دستکم ۵ نفر در حمله به دیر البله و نصیرت جان خود را از دست دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    همه تروریستها وحشی و غیر متمدن هستند و حماس هم از این قاعده مستثنی نیست . باشد تا ایرانیانی که احساساتشان گل کرده و این اواخر سنگ حماس را به سینه میزدند ، از خواب غفلت بیدار شده و حقیقت را دریابند . در جهان متمدن امروز جائی برای جنایتکارانی مثل حماس و داعش و سپاه قاچاقچیان پاسدار وجود ندارد و باید رهبران پوشالی و جنایتکار آن را هئف نابودی و ریشه کنی قرار داد . حماس هم با پذیرفتن مسئولیت قتل سه نوجوان بیگناه ثابت کرد که گروهکی تروریستی و بزدل بیشتر نیست و امید است مردم فلسطین خود جهت ریشه کنی و نابودی حماس اقدام نمایند و این تروریستهای از خدا بی خبر را در همان نوار غزه نابود سازند .

  • مومن

    " حماس ۱۸ فرد مظنون به همکاری اطلاعاتی با اسرائیل را در ملاء عام اعدام کرد " آیا جرم این افراد در دادگاهی صالح بررسی شد و اثبات گردید ؟ آیا به صرف مظنون بودن می توان جان مردم را گرفت و آنان را تیر باران کرد؟ آیا گروه ها و دستجاتی که به این بهانه ها و روشها باعث رُعب و وحشت مردم میشوند، شرایط و قابلیتهای حکومت کردن را دارند ؟ و بالاخره، آیا حماس ، این گروه افراطی و تروریستی که حمایت مالی و همفکری ایران را نیز با خود دارد، لیاقت حمایت و پشتیبانی از مراجع بین المللی را دارد؟

  • nader

    اینها هم که مثل داعش هستند!