ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شبه‌نظامیان شیعه عراق ۷۳ نفر را در یک مسجد سنی کشتند

در ویدیویی که از این مسجد منتشر شده، رديفی طولانی از اجساد کشته‌شدگان دیده می‌شود و جسد دست‌کم يک کودک نيز در ميان آنها به چشم می‌خورد.

گروه‌های شبه‌نظامی شيعه در عراق با حمله به يک مسجد اهل سنت دست‌کم ۷۳ نفر را به قتل رساندند. نمايندگان اهل سنت در پارلمان عراق خواهان مجازات فوری عاملان اين اتفاق هستند.

شبه‌نظاميان شيعه حدود ۱۵ مسلمان سنی‌مذهب را نیز در ماه ژوئيه در اين شهر اعدام، و سپس اجساد آنها را از تيرهای چراغ‌برق آويزان کرده بودند

به گزارش شبکه خبری «الجزيره»، مسئولان خدمات پزشکی و بيمارستانی از کشته‌شدن دست‌کم ۷۳ نفر سنی‌مذهب در روستای «بنی ويس» در استان شرقی دياله به ضرب گلوله خبر داده‌اند. اين افراد در حمله يک گروه شبه‌نظامی شيعه به مسجد اهل سنت در اين روستا به قتل رسيده‌اند.

يک منبع امنيتی به الجزيره از ورود تعداد زيادی مجروح و کشته به بيمارستانی در شهر بعقوبه خبر داده است. همچنين ويدئويی که از اين مسجد در يوتيوب منتشر شده، رديفی طولانی از اجساد کشته‌شدگان را در اين مسجد نشان می‌دهد که بدن دست‌کم يک کودک نيز در ميان آنها به چشم می‌خورد.

به گزارش منابع خبری الجزيره از اربيل، اين حمله شايد در واکنش به انفجار بمبی جاده‌ای در مراسم جذب نيروی اين گروه شبه‌نظامی صورت گرفته باشد.

شبه‌نظامیان شیعه پس از فتوای جهاد علی سیستانی مرجع بزرگ شیعیان در عراق فعال شده‌‌اند

در واکنش به حمله اين گروه شبه‌نظامی شيعه، دو گروه پارلمانی اهل سنت جلسات مذاکره برای تشکيل دولت جديد را ترک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشيتدپرس»، چهره‌های برجسته اين دو گروه پارلمانی، يعنی رییس مجلس، سليم الجبوری و معاون نخست‌وزير، صالح المطلک، از نوری المالکی و مهم‌ترين بلوک شيعه در پارلمان عراق خواسته‌اند تا ظرف ۴۸ ساعت مسئولان اين حمله را به دست قانون بسپارند و به جبران خسارت خانواده‌های قربانيان بپردازند.

حيدرعبادی، نخست‌وزير جديد عراق نيز حمله به مسجد اهل سنت را «قوياً محکوم» کرده و آن را «تلاش دشمنان عراق برای ايجاد تفرقه ميان پسران يک وطن» خوانده است.

شهر بعقوبه ماه گذشته نيز شاهد اعمال خشونت عليه اهل سنت بود. به گزارش الجزيره، شبه‌نظاميان شيعه حدود ۱۵ مسلمان سنی‌مذهب را در ماه ژوئيه در اين شهر اعدام، و سپس اجساد آنها را از تيرهای چراغ‌ برق ميدان اصلی شهر آويزان کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمّد

    از چه منبعی دریافته‌اید که گروه مذکور شیعه بوده‌است؟

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 62

    […] سوریه «گردن زنی» خبرنگار آمریکایی جنایت جنگی است عفو بین الملل ۲۰ آگوست ۲۰۱۴ قتل اعدام گونه خبرنگار آمریکایی گم شده در سوریه به دست گروه مسلح داعش جنایت جنگی و تاکیدی بر این ضرورت فوری است که تمام کشورهای پرنفوذ در منطقه باید آزادی روزنامه نگاران گم شده را تضمین کنند. گزارش خبری: در ویدئوی «داعش»، «یک خبرنگار آمریکایی گردن زده شد» سوریه گروه دولت اسلامی «۷۰۰ عضو یک عشیره» را اعدام کرد عراق هشدار نماینده سازمان ملل درباره احتمال ‘کشتار’ ترکمن‌ها عراق شبه‌نظامیان شیعه ۷۳ نفر را در یک مسجد سنی کشتند […]