ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم اعدام ارژنگ داوودی به دیوان عالی کشور فرستاده شد

پرونده ارژنگ داوودی، زندانی سیاسی که به اتهام فعالیت سیاسی در زندان به اعدام محکوم شده است به دیوان عالی کشور ارسال شد.

پرونده ارژنگ داوودی، زندانی سیاسی که به اتهام فعالیت سیاسی در زندان به اعدام محکوم شده است به دیوان عالی کشور ارسال شد.

ارژنگ داوودی به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین خلق به اعدام محکوم شده است.

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارژنگ داوودی که به اتهام‌هایی چون «اقدام علیه امنیت ملی»، «نوشتن مانیفست سکولار»، «تشکیل جنبش آزاد ایرانیان» و «توهین به مقدسات و توهین به رهبری» در زندان رجایی‌شهر به‌سر می‌برد، نزدیک به یک ماه پیش در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی کرج در حکمی جدید به اعدام محکوم شد.

حکم جدید این زندانی ۶۱ ساله به اتهام «عضویت و هواداری و فعالیت مؤثر در پیشبرد اهداف گروهک منافقین (مجاهدین خلق) در زندان» صادر شده است. اکنون این حکم به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور فرستاده شده تا مورد بررسی قرار گیرد.

ارژنگ داوودی  محکومیت ۱۰ ساله نخست خود را به پایان رسانده، اما پیش از گرفتن حکم اعدام، با پرونده سازی‌های مختلف طی دوران محکومیت، دوباره به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است.

مردادماه سال جاری این زندانی سیاسی در گفت‌وگویی با بهداد بردبار که در وب‌سایت زمانه منتشر شد گفت به مبارزه مسلحانه اعتقادی ندارد و اتهامش تألیف کتابی حاوی یک طرح آلترناتیو برای نظام فعلی حاکم بر ایران است.

وی گفت: «به‌طور متوسط هر دو ماه یک بار به انفرادی منتقل شده‌ام به‌طوری که از ۱۱ سال حبس حدود شش سال این مدت را در انفرادی گذارنده‌ام.»

نیروهای امنیتی خانه سه طبقه و اموال دیگری از او را مصادره کرده‌اند و در مدت زندانی بودن او پنج مرتبه این املاک خرید و فروش شده است تا او دیگر نتواند ادعای مالکیت کند.

داوودی می‌گوید: «این کارها را برای این انجام داده‌اند که مرا مستأصل و خسته کنند، اما من نه مستأصل هستم و نه خسته.»

روز دوشنبه سوم شهریورماه اعضای «کارزار لغو گام به‌ گام اعدام» (لگام) در بیانیه‌ای خواهان لغو حکم جدید ارژنگ داوودی شدند.

اعضای «لگام» نوشتند: «مشخص است که ارژنگ داوودی تنها يک زندانی سياسی است که با توجه به قانون اساسی و قانون مجازات مصوب ۱۳۹۲، بايد دوران محکوميتش را بگذراند و سپس از زندان آزاد شود. در قانون اساسی جمهوری اسلامی تفتيش عقايد ممنوع و تأسيس نهادهای صنفی و سياسی، و نيزشرکت درتظاهرات بدون حمل اسلحه آزاد اعلام شده است. همچنين درقانون جديد مجازات، محارب کسی است که با داشتن اسلحه در موضع اتهام باشد که اين موضوع برای ارژنگ داوودی در هيچ دادگاهی احراز نشده است. بر اين اساس، ارژنگ داودی به هيچ رو بر طبق اين دو قانون مصداق زندانی محکوم به اعدام نيست و بايد طبق مفاد قانون پس از گذراندن دوران حبس غيرعادلانه‌اش که خود با "جرايم" احتمالی ارتکابی او تطبيق نمی کند از زندان آزاد و به زندگی عادی باز گردد.»

ارژنگ داوودی اکنون در سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 61

    […]  حکم اعدام ارژنگ داوودی به دیوان عالی کشور فرستاده شد رادیو زمانه ۴ شهریور ۱۳۹۳ پرونده ارژنگ داوودی، زندانی سیاسی که به اتهام فعالیت سیاسی در زندان به اعدام محکوم شده است به دیوان عالی کشور ارسال شد. […]

  • faryad

    https://www.youtube.com/watch?v=VS0QI4N--Qg link for ویدیویی نادر از شورش زندانیان قزلحصار علیه حکم اعدام

  • faryad

    ویدیویی نادر از شورش زندانیان قزلحصار علیه حکم اعدام خبرگزاری هرانا امروز ویدیویی نادر از شورش زندانیان معترض در ۲۶ مردادماه سال جاری بر علیه اجرای احکام اعدام در واحد دو زندان قزلحصار را منتشر کرده است. اعتراضاتی که با کشته و زخمی شدن تعداد نامعلومی از زندانیان معترض پایان یافت. به گزارش این منبع، در روز ۲۶ مردادماه در پی اقدام به انتقال دستکم ۱۴ زندانی محکوم به اعدام برای اجرای حکم، زندانیان ساکن واحد ۲ این زندان که اکثرا تحت حکم اعدام هستند دست به اعتراض و شورش زدند. این زندانیان با یگان حفاظت زندان درگیر و خواستار توقف اجرای احکام اعدام شدند. یگان حفاظت زندان قزلحصار و نیروهای امدادی برای مقابله با شورش زندانیان از سلاح گرم و گاز اشک آور در حجمی بالا استفاده کردند، این موضوع منجر به کشته و زخمی شدن تعداد نامشخصی از زندانیان که حداقل ده تن گزارش شده‌اند شد. هرانا در همان روز همچنین گزارش داد که خانواده‌های زندانیان نیز با تجمع در مقابل این زندان خواسته‌ای مشابه را مطرح کردند که با این اعتراض مسالمت آمیز نیز بوسیله نیروهای انتظامی و نیز استفاده از ماشین‌های آب پاش و در مواردی بازداشت معترضین برخورد شد. www.youtube.com/watch?v=VS0QI4N--Qg

  • Bahram

    رژیم اسلامی، رژیم کشتار با قوانین قرأنی و شریعت که از اسمأن نازل شده و آنرا اسلام محمدی ناب مینامند حکم صادر می‌کنند.کشتن مخالف در اسلام باعث خشنودی الاه ‌شان میشود.اعدام هر انسانی قتل است و باید متوقف شود.

  • بهنام

    احمد شهید و بان کیمون باید بلافاصله وارد عمل شده و به این حکم ضد بشری اعتراض نمایند . از هم وطنان آگاه و آزاده خواهشمندم هر چه سریعتر کمپینی در حمایت از ارژنگ عزیز که عنوان شجاعترین زندانی سیاسی ایران را دارد ، راه اندازی نموده و در شبکه های اجتماعی نسبت به این حکم ضد انسانی اعتراض نمایند . به امید سرنگونی و نابودی کامل رژیم اسلامی به سرکردگی خامنه ای پوشالی و آزادی و سربلندی ملت بزرگ ایران .

  • بهنام

    احمد شهید و بان کی مون باید بلافاصله اقدام و اعتراض کنند . چون این جنایتکاران اسلامی به رهبری خامنه ای پوشالی از هر جنایتی علیه ملت ایران گریزان نیستند و به اسم خدا و دین دست به جنایت میزنند . ارژنگ عزیز که لقب شجاعترین زندانی سیاسی ایران را دارد ، باید بلافاصله آزاد گردد . امیدوارم مردم فهیم ایران با راه اندازی کمپین اعتراضی در شبکه های اجتماعی از حق این زندانی بیدفاع حمایت نمایند . به امید سرنگونی رژیم اسلامی و آزادی و سربلندی ملت بزرگ ایران .