ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روند نگران‌کننده افزایش خودکشی درایران

در گفت‌وگو با ژیلا رضایی حقوقدان و پژوهشگر و مهرداد درویش پور جامعه‌شناس

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، در ۵۰ سال گذشته آمار خودکشی در دنیا ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. فنلاند، مجارستان، ژاپن و آمریکا بالاترین رقم خودکشی را در دنیا دارند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، در ۵۰ سال گذشته آمار خودکشی در دنیا  ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. فنلاند، مجارستان، ژاپن و آمریکا بالاترین رقم خودکشی را در دنیا دارند.

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی ۳۱۲۵ نفر در ۹ ماهه اول سال ۹۲ در ایران جان خود را براثر خودکشی از دست داده اند. مقایسه دو آمار در ۹ ماهه سال ۹۱ و ۹۲ نشان از افزایشی ۱۴ درصدی دارد.

البته این آمار بدون محاسبه افرادی است که روزانه بر اثر خوردن قرص یا زدن رگ دست‌شان به بیمارستان می‌روند تا از مرگ نجات یابند. بدیهی است در لایه‌های مذهبی جامعه که خودکشی امری ناپسند و حتی گناه محسوب می‌شود، افراد، مرگ نزدیکان‌شان به دلیل خودکشی را پنهان می‌کنند و بنابراین آمار واقعی می‌تواند فراتر از آمار رسمی باشد.

از کل مرگ‌های مشکوک به خودکشی در کشور، بیشترین موارد خودکشی را گروه ۱۸ تا ۲۵ سال با ۲۸/۲ درصد به خود اختصاص داده که آماری هشداردهنده در مورد خودکشی جوانان است.

وضعیت نابه‌سامان اقتصادی، بیکاری و نداشتن آینده روشن، علاوه بر آن  نداشتن امید به تغییر وضعیت موجود، سرکوب اجتماعی، قوانین تبعیض‌آمیز و عدم توانایی فرد برای «انتخاب» در عرصه‌های مختلف زندگی مثل یافتن همسر، شغل و غیره از علل بالا رفتن یکباره آمار خودکشی در ایران به شمار می‌رود.

چه راهکارهایی برای کاهش روند خودکشی در ایران وجود دارد؟

زمانه این پرسش را در یک گزارش رادیویی با ژیلا رضایی حقوقدان و پژوهشگر و مهرداد درویش‌پور جامعه‌شناس درمیان گذاشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.