ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مهندسی آراء در مجلس برای ورود تندورها به هيأت ‌نظارت ‌بر مطبوعات»

کمال‌الدين پيرموذن، نماينده مجلس ايران می‌گويد کميسيون فرهنگی مجلس «اصرار بر مهندسی آرای کل نمايندگان دارد» و با معرفی سه نامزد همسو با جبهه پايداری می‌خواهد کنترل هيأت نظارت بر مطبوعات را در اختيار بگيرد.

کمال‌الدين پيرموذن، نماينده مجلس ايران می‌گويد کميسيون فرهنگی مجلس «اصرار بر مهندسی آرای کل نمايندگان دارد» و با معرفی سه نامزد همسو با جبهه پايداری می‌خواهد کنترل هيأت نظارت بر مطبوعات را در اختيار بگيرد.

پيرموذن به سايت «تدبير» گفت: «اعضای کميسيون فرهنگی که اکثريت مطلق آن نزديک به جبهه پايداری هستند تنها به همفکران‌شان بها می‌دهند.»

به‌گفته وی «گرايش فکری قاطبه نمايندگان اين کميسيون نيز نزديک به جبهه پايداری و اصولگرايان تندرو است و به همين دليل است که عزم‌شان جزم شده است تا فضای باز سياسی و چندصدايی را در مطبوعات کليد نزنند.»

وی افزود: «آنان می‌خواهند عضوی از خودشان به هيأت نظارت بر مطبوعات راه يابد تا با پندار و بينش اقتدارگرايانه جلوی تعدد و تکثر و آزادی مطبوعات گرفته شود و کنترل رسانه‌ها در اختيارشان قرار بگيرد. اين مسأله يعنی بعد از اين آن‌ها با ابزار قانونی، عليه منتقدان خود عمل خواهند کرد.»

کميسيون فرهنگی در ابتدا حميد رسايی و محمود نبويان را به‌عنوان نامزدهای عضويت در هيأت نطارت بر مطبوعات معرفی کرده بود که با دخالت علی لاريجانی، رئيس مجلس قرار شد نامزدها افزايش پيدا کنند. کميسيون فرهنگی مجلس نيز اکنون حسن کامران يکی ديگر از افراد تندوری مجلس را به اين فهرست افزوده تا از ميان اين سه تن، يک نفر با رأی نمايندگان مجلس به‌عنوان عضو هيأت نظارت بر مطبوعات انتخاب شود.

علی مطهری، نماينده مجلس ايران نيز پيشتر در مورد احتمال راهيابی يکی از نمايندگان عضو جبهه پايداری در مجلس به هيأت نظارت بر مطبوعات هشدار داده بود.

جبهه پايداری متشکل از نزديکان آيت‌الله محمدتقی مصباح يزدی، روحانی تندرو و محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پيشين است.

به‌گفته مطهری «در شکل فعلی، نماينده‌ای که انتخاب می‌شود، نماينده جبهه پايداری در هيأت نظارت بر مطبوعات است نه نماينده قوه‌ مقننه.»

وظيفه هيأت نظارت بر مطبوعات که هفت عضو دارد رسيدگی به درخواست صدور پروانه و تشخيص صلاحيت متقاضی و مديرمسئول و رسيدگی به تخلفات رسانه‌ها است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.