ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توجه به آموزش و پرورش به عنوان مولد منابع انسانی

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سهم سرمایه انسانی در تولید منابع خالص ایران را ۳۴ درصد عنوان کرد و گفت: «این درصد در مقایسه با کشورهای توسعه یافته پایین است.»

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سهم سرمایه انسانی در تولید منابع خالص ایران را ۳۴ درصد عنوان کرد و گفت: «این درصد در مقایسه با کشورهای توسعه یافته پایین است.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی‌اصغر فانی در دوره آموزشی مدرسان استانی «طرح شهاب» که در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، تاکید کرد که لازم است به آموزش و پرورش به عنوان مولد زیرساخت منابع انسانی کشور توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه «شناسایی»، «تربیت» و «هدایت» استعدادهای برتر یک ضرورت جدی در آموزش و پرورش به شمار می‌رود، سهم سرمایه انسانی از تولید منابع خالص کشور را تنها ۳۴ درصد عنوان کرد و گفت: «اگر بخواهیم یک کشور توسعه یافته شویم باید به سرمایه انسانی توجه بیشتر کنیم و سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش دهیم.»

سال‌هاست آموزش و پرورش به واسطه وجود حدود ۱۲ میلیون دانش‌آموز و بیش از یک میلیون فرهنگی، به عنوان عریض و طویل‌ترین و در عین حال پرچالش‌‍ترین و نابه‌سامان‌ترین نهاد دولتی در ایران شناخته می‌شود. آموزش ایدئولوژیک، کودکان محروم از تحصیل و مطالبات انباشته‌شده فرهنگیان از اصلی‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش هستند.

آموزش و پرورش ایران با انواع چالش‌های عمیق محتوایی نیز روبه‌رو است: از نظر علمی کارآیی کافی ندارد و دانش‌آموزان در طول سال‌های تحصیل، برای ورود به بازار کار آماده نمی‌شوند.

افزون بر این میلیون‌ها کودک به دلیل فقر از تحصیل محروم‌اند و بازگرداندن آن‌ها به مدارس، وظیفه وزارت آموزش و پرورش است.

از سوی دیگر فضا و شرایط آموزشی در ایران از استانداردهای جهانی به دور است. امکانات آزمایشگاهی، ورزشی و فعالیت‌های عملی نیز بسیار کمتر از حد نیاز است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.