ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حضور افغان‌ها در استان کرمان ممنوع می‌شود»

شورای تأمين استان کرمان تصمیم گرفت با تصويب طرحی، حضور افغان‌ها را در اين استان ممنوع کند.

شورای تأمين استان کرمان تصمیم گرفت با تصويب طرحی، حضور افغان‌ها را در اين استان ممنوع کند.

محمدرضا پورابراهيمی، نماينده کرمان و راور در مجلس به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: «با حضور وزير کشور در جلسه شورای تأمين استان مقرر شد طرح جامع ممنوعيت کامل حضور افاغنه در استان کرمان با در نظر گرفتن مسائل اجتماعی، امنيتی و بين‌المللی تدوين گردد و براين اساس تصميم‌گيری شود.»

در همين حال عليرضا رزم‌حسينی، استاندار کرمان نيز گفته است که «دنبال اين هستيم فرصت‌های شغلی را که افاغنه از ما گرفته‌اند به مردم و جوانان ايرانی برگردانيم.»

گفته می‌شود ايران دومين کشور دنياست که بيشترين تعداد پناهندگان را در خود جای داده است. بيشترين پناهندگان به ايران، افغان يا عراقی هستند.

در قوانين ايران، افغان‌هايی که دارای اجازه کار به‌عنوان پناهنده هستند، بدون توجه به ميزان تحصيلات و مهارت‏، به انجام مشاغل معدودی محدود می‌شوند که شامل کارهای «دشوار، خطرناک و با دستمزد کم» است. همچنين افغان‌ها ‏‏‏از بسياری حقوق شهروندی محرومند و ازدواج با آن‌ها ممنوع است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Irani Afgahn doost!

    نژادپرستی ایران علیه افغان ها کاملا غیر قابل قبول است! ما امیدواریم که که برادران و خواهران افغان ما این تصمیم را تصمیم مردم درک نکنند. ما عاشق همه افغان ها در ایران!

  • الهام -

    من واقعا متاثر شدم ازین قانون و هزاران رفتار ی که دولت ایران با ما افغانها کرد. ما افغان خطاب میشیم افاغنه دیگه چی رقم ش هست . یا مارابا واحد پول مان خطاب میکنن(افغانی )

  • حمید جعفری

    جوابیه دانشجویان افغانستانی دانشگاه بین المللی امام خمینی به اقای استاندار رو بخونید لطفا : http://www.hamsenfi.org/5291/%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D9%85%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86.html

  • پیمان

    واقعاً شرم اور واوج نژادپرستی اونها به ما پناه اوردن میلیون ها ایرانی به خارجه پناه اوردن چه جوری باهاشون برخورد کردن یه کمی از دنیا انسانیت یاد بگیریم

  • حضور افغان‌ها در ولایت کرمان کشور ایران ممنوع می‌شود - جستجو در وآی روم

    […] گزارش ویب سایت رادیو زمانه به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران محمدرضا […]

  • بابک

    این تصمیم بسیار بد است. آنهمه برای عربها و حکومت سوریه امتیاز میگذارند ولی برای کسانی که تا همن 100 ـ 150 سال پیش با ما در یک کشور بودند و از خود ما هستند اینگونه محدودیت میگذارد. پذیرفتنی نیست. آن پولهایی که به حکومت بعثی سوریه و حزب اله لبنان و غزه و ... داده می شود و پولهایی که با آن مسجدو گنبد و گلدسته های طلا می سازید و ... را همین جا سرمایه گذاری کنید تا کار فراهم شود ، کشور آباد شود ، برادران و خواهران ما از هرات و مزار و پنجشیر و کابل و جاهای دیگر هم در کنار ما باشند. آدم بد و بزهکار از هرجا که باشد باید برابر قانون با او برخورد شود ولی این که بگویید از فلان کشور هرکه آمد در استان یا کشور جایی ندارد نادرست و دور از خرد است. تهران ، بابک

  • حضور افغان‌ها در ولایت کرمان کشور ایران ممنوع می‌شود - حقيقت نيوز - گزارشنامه آزاد

    […] گزارش ویب سایت رادیو زمانه به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران محمدرضا […]

  • حضور افغان‌ها در ولایت کرمان کشور ایران ممنوع می‌شود - حقيقت نيوز - گزارشنامه آزاد

    […] گزارش ویب سایت زمانه به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران محمدرضا […]

  • مومن

    همه تصمیمم ها و قوانینتان ضد بشری و ضد عقل سلیم است. هیچگاه ایران تا این حد در انظار عالم خوار و خفیف نشده است. به امید نابودی هر چه زودتر رژیم جهل و جور.