ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرمربی تیم ملی فوتبال بدون امضای قرارداد ایران را ترک کرد

گفت‌وگوی کارلوس کی‌روش با مسئولان ورزش ایران به نتیجه نرسید. سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال بدون امضای قرارداد جدید ایران را ترک کرد.

در حالی‌که در روزهای اخیر گفته می‌شد کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال بر سر قرارداد چهار ساله جدید وی به توافق رسیده‌اند، اما او جمعه ۷ شهریورماه بدون امضای قرارداد جدید ایران را ترک کرد.

کارلوس کی‌روش و علی کفاشیان؛ توافقی که عملی نشد.

کارلوس کی‌روش پیش از ترک ایران گفت تا وقتی محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ایران با حضور وی در تیم ملی فوتبال مخالف است نمی‌تواند کار کند.

وی گفت: «تنها راه حل بازگشت من به ايران اين است که وزير و رئيس فدراسيون فوتبال با هم کنار بيايند تا بتوانم دوباره به تيم ملی ايران خدمت کنم.»

کی‌روش گفت همه توافقات را با علی کفاشيان، رئيس فدراسيون ايران انجام داده‌، اما این وزير ورزش است که مخالفت می‌کند.

وی پیش از ترک ایران در نامه‌ای نوشت: «من مجبورم به دليل به پايان رسيدن زمان ويزای ايران کشور را ترک کنم. صادقانه بايد اعتراف کنم از اين‌که به اين شکل ايران را ترک می‌کنم کاملا بهت‌زده هستم.»

قرارداد کارلوس کی‌روش پس از شرکت تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل به پایان رسید. ایران در مسابقات جام جهانی با نیجریه مساوی کرد و از آرژانتین و بوسنی‌ و هرزگوین شکست خورد. با این حال بازی‌های قابل قبول ایران در مقابل حریفان خود، به‌ویژه در برابر آرژانتین، موجب شد تا بسیاری خواهان تمدید قرارداد کی‌روش شوند.

تیم ملی ایران در جام جام جهانی با یک بازی خوب یک بر صفر از آرژانتین شکست خورد.

کارلوس کی‌روش در نامه خود نوشته است: «به‌طور رسمی اعلام شده بود من و کفاشيان در تمام بندهای قراردادی که پيش از اين قرار بود امضا شود به توافق رسيده بوديم. نمی‌دانم در آينده چه رخ می‌دهد، اما ديگر چيزی در اختيار من نيست و از کنترل من خارج شده است.»

این در حالی است که محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ایران چهار روز پیش گفته بود: «برای من کی‌روش یا دیگری فرقی ندارد و هر تصمیمی که فدراسیون بگیرد را قبول می‌کنم. اگر فدراسیون بخواهد کسی بماند، ما نیز موافقت خواهیم کرد.»

وی افزوده بود: «من موضع ضد فوتبال ندارم، من از فوتبال آلوده ناراحت هستم و متأسفانه آنقدر آدم آویزان و هیچ‌کاره بر سر این سفره آمده‌اند که باید جلوی این افراد را بگیرم.»

در همین حال علی کفاشیان، رئيس فدراسيون فوتبال ایران روز جمعه، پس از آن‌که کارلوس کی‌روش ایران را ترک کرد گفت اين فدراسيون فعلا با هيچ مربی به جز کی‌روش مذاکره نکرده و تلاش می‌کند که اين مربی پرتغالی را به ايران بازگرداند.

کفاشیان گفت: «ما و کی‌روش در بيشتر موارد تفاهم داريم و تنها چند مورد کوچک وجود دارد که بايد درباره‌اش به توافق برسيم.»

محمود گودرزی، وزیر ورزش: برای من کی‌روش یا دیگری فرقی ندارد و هر تصمیمی که فدراسیون بگیرد، قبول می‌کنم.

وی افزود: «۹۹ درصد کار انجام شده، اما نمی‌دانم چرا اين يک درصد باقی مانده مدام بزرگ می‌شود. گاهی اقليت زورش از اکثريت بيشتر است!»

کفاشيان درباره سخنان کارلوس کی‌روش درباره اختلاف نظر فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان گفت: «وزارت ورزش اختيار امضای قرارداد با کی‌روش را به ما سپرده و اين وظيفه فدراسيون است، اما ما هم برای امضای قرارداد چهار ساله بايد همه چيز را بررسی کنيم، چون بايد در اين مدت پاسخگو باشيم و هرگاه کار در ميانه راه قطع شود خسارت سنگينی به فدراسيون تحميل می‌شود.»

بلاتکلیفی وضعیت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنان ادامه دارد و در همان حال  تیم ملی ایران در شانزدهمين دوره جام ملت‌های آسيا ۲۰۱۵ که در استراليا و از تاريخ ۱۹ دی تا ۱۱ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند. اين بازی‌ها در پنج شهر سيدنی، ملبورن، کانبرا، بريزبن و نيوکاسل برگزار خواهد شد و تيم ملی ايران بايد در گروه سه با تيم‌های بحرين، امارات متحده و قطر ديدار کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیرشکاری

    گودرزی باصطلاح وزیر ورزش این ِ مملکته ،حالا معلوم نیست سر نخش تُو دست ِکِیست؟ آخه این ***چهره چی از فوتبال و ورزش، اونم در سطوح بالا و جهانی حالیشه . فقط بلده تو روز ِ روشن رو همه راست راست واسته وُ دروغ بگه ...بگمآ !

  • farid

    مگر دخالت وزارت در  فدراسیون خلاف قانون فیفا نمیباشد؟! ریس فدراسیون نیز ادمی سست و ترسو  و تابع مقامات دولتی و امنیتی میباشد. راستی پولیکه از فیفا بخاطر حضور در جام جهانی دریافت کردند به جیب کی رفت ؟  با ندانم کاری و مدیریت جهانی مردم را از ورزشگاهها فراری داده اند......