ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حذف بيش از هشت ‌هزار ظرفيت پذيرش زنان در دانشگاه‌ها طی سه سال

یک پژوهشگر اجتماعی اعلام کرد که در‌سال ٩١، دو‌هزار و ٣١٩ ظرفيت، در ‌سال ٩٢ سه‌هزار و ٩٦٢ و در ‌سال ٩٣ دو‌هزار و ٣١٩ ظرفيت برای تحصيل زنان در دانشگاه‌ها حذف شده است.

در نشست «زنان و عدالت آموزشی» که در تهران برگزار شد، اعلام شده از سال ۹۱ تا ۹۳، هشت هزار و ۶۰۰ ظرفيت برای تحصيل زنان در دانشگاه‌های ايران حذف شده است.

روزنامه« شهروند» شنبه هشتم شهريور، به نقل از پرستو اللهياری، پژوهشگر اجتماعی که در اين نشست سخن گفته، گزارش داد: «در سال ۱۳۹۱ در ٣٦ دانشگاه، سهم زنان را از رشته‌های ورودی حذف کردند، به‌طوری که در اين رشته‌ها پنج ‌هزار و ١٧٨ مرد پذيرفته شدند، درحالی‌که در اين رشته‌ها هيچ زنی پذيرفته نشد.»

اين پژوهشگر افزود: «در‌سال ٩١، دو‌هزار و ٣١٩ ظرفيت، در ‌سال ٩٢ سه‌هزار و ٩٦٢ و در ‌سال ٩٣ دو‌هزار و ٣١٩ ظرفيت برای تحصيل زنان در دانشگاه‌ها حذف شده است.»

حذف سهم زنان در شماری از رشته‌های ۳۶ دانشگاه‌ ايران که در سال‌های پايانی دولت پيشين ايران آغاز شده بود، ظاهرا همچنان ادامه دارد.

بر پايه گزارش روزنامه شهروند «حالا و با آمدن دوباره فصل کنکور و توزيع دفترچه‌ها، گفته می‌شود در تعدادی دانشگاه اين سهميه‌بندی‌ها رفع شده اما در ٢٩ دانشگاه ديگر، سهميه‌بندی جنسيتی هنوز پابر جاست.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.