ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم اعدام در ملاء‌عام یک محکوم، با حمله آشنایانش لغو شد

با حمله آشنایان یک نفر محکوم به اعدام در شهر ساحلی محمودآباد استان مازندران، مراسم اعدام او در برابر دیدگان مردم به زمان دیگری موکول شد.

با حمله آشنایان یک نفر محکوم به اعدام در شهر ساحلی محمودآباد استان مازندران، مراسم اجرای حکم اعدام او در برابر دیدگان مردم لغو شد.

حمله آشنایان فرد محکوم به اعدام در حالی رخ داد که تمهیدات امنیتی لازم برای اجرای حکم در برابر مردم فراهم شده بود.

روزنامه ایران در گزارش خود از این ماجرا، نام فرد اعدامی را «محسن» اعلام کرده و نوشته است که اعدام وی قرار بود بامداد روز دوشنبه ۱۰ شهريورماه در برابر دیدگان مردم محمودآباد برگزار شود.

بنا به این گزارش، در این مراسم نزدیک به سه هزار نفر حضور داشتند که «با سر و صدا و هیاهو و اقدامات فیزیکی ناشی از حمله به حصار امنیتی» باعث لغو مراسم اعدام شدند.

این حمله در حالی رخ داد که از قبل، زمان و مکان اجرای حکم به مردم اعلام و تمهیدات امنیتی لازم برای اجرای آن فراهم شده بود.

با این حمله شورای تأمین و مقامات قضائی شهر تصمیم گرفتند که اجرای حکم به زمان دیگری موکول شود.

فرد محکوم به اعدام مرد جوانی است که در جریان یک درگیری خیابانی پسر جوانی را با ضربات چاقو کشته بود. او پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان مازندران به اعدام در ملاءعام محکوم شد.

در ماه‌های اخیر مقاومت در برابر اجرای احکام اعدام در ایران افزایش یافته است. افزون بر اعتراض‌های متعدد خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل زندان‌ها و مراجع قضائی، خود زندانیان محکوم به اعدام نیز دست به چنین مقاومت‌هایی زده‌اند.

مردادماه سال جاری فعالان حقوق بشر در ایران اعلام کردند که دست‌کم ۱۰ نفر در زندان قزل‌حصار کرج اعدام شده‌اند. زندانیان این زندان و خانواده‌هایشان دست به شورش و اعتراض زدند و مأموران آن‌ها را سرکوب کردند. اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها نیز خبر شورش زندانیان را تأیید کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • jamal

    اعدام زندانیان شورشی در زندان قزلحصار کرج بنا به گزارشها، روز دوشنبه دستکم 10 زندانی در زندان قزلحصار کرج به طور جمعی بدار آویخته شدند. گفته می شود اعدام شدگان از زندانیانى بوده اند که در جریان شورش اخیر زندانیان محکوم به اعدام در زندان قزلحصار فعال بوده اند