ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس ایران با «اهانت‌کنندگان به آیت‌الله خمینی» در شبکه‌های اجتماعی برخورد می‌کند

فرمانده نيروی انتظامی اعلام کرد با کسانی که به گفته او در شبکه‌های اجتماعی موبايلی به «امام خمينی»، رهبر انقلاب ايران اهانت می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی اعلام کرد با کسانی که به گفته او در شبکه‌های اجتماعی موبايلی به «امام خمينی»، رهبر انقلاب ايران اهانت می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

صادق زيباکلام: کسانی با انگيزه‌های مشخص قصد فيلتر کردن وایبر را دارند.

به گزارش روز چهارشنبه ۱۲شهریور روزنامه اعتماد، احمدی‌مقدم گفت: «ما با متخلفان و مجرمان و خصوصا رفتارهايی که موجب جريحه‌دار شدن مقدسات، ارزش‌ها و سرمايه‌های ملی ما می‌شود، برخورد می‌کنيم.»

در روزهای اخير شماری از رسانه‌های وابسته به تندروها در ايران از «اهانت گسترده» به آیت‌الله خمینی در شبکه‌های اجتماعی موبايلی از جمله وايبر خبر داده‌اند. در این شبکه‌ها، جوک‌های تازه‌ای درباره رهبر انقلاب ایران دست به دست می‌گردد.

با اين حال صادق زيباکلام، تحليلگر مسائل سياسی بر اين باور است که اين «اهانت‌ها» در وايبر از سوی مردم نيست بلکه از سوی کسانی است که «با انگيزه‌های مشخص قصد فيلتر کردن اين شبکه اجتماعی را دارند.»

به‌گفته وی «کسانی که پشت اين پيامک‌ها قرار دارند‌، اشخاصی هستند که در درون تشکيلات وابسته به اصولگرايان تندرو قرار دارند.»

وی افزوده که تندروها با اين سناريو می‌خواهند «از واگذاری اينترنت پرسرعت در تلفن‌های همراه جلوگيری شود و شبکه‌های اجتماعی فيلتر شوند.»

زیباکلام همچنین گفته که ممکن است پشت این ماجرا انگیزه‌های اقتصادی وجود داشته باشد: «ما در گذشته شاهد چنین برنامه‌ای بودیم که مثلا در دو هفته تعداد بسیاری از ماهواره‌ها جمع شد و بعد مطرح شد که برای فروش ریسیورهای واردشده چنین برنامه‌ای انجام شده است. اکنون نیز انگیزه‌ پشت این ماجرا می‌تواند این باشد که به وسیله‌ فیلتر وایبر و واتس‌آپ که امکان مکالمه‌های رایگان را برای مردم فراهم می‌کند، بخشی از درآمدی که از مخابرات کم شده، دوباره بازگردد.»

او معتقد است پشت این ماجرا چهره‌هایی از درون هستند: «من فکر نمی‌کنم هیچ منتقد و ناراضی درون نظام این ریسک را بکند که نسبت به بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران توهین کند. برای اینکه اگر تشکیلات اطلاعاتی اراده کنند به فاصله‌ چند روز به طور کامل می‌توانند افراد پشت این ماجرا را که چه کسانی هستند و از کجا چنین پیامک‌هایی را ارسال می‌کنند شناسایی کنند بنابراین مخالفان و ناراضیان کمتر به دنبال این ابزار هستند، چون ضمن اینکه برایشان فایده ندارد، به سرعت هم برای مسئولان امنیتی اطلاعاتی قابل رهگیری است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sima

    زیبا کلام *** کیه ؟ توهین , توهینه ...

  • مومن

    مقدسات ؟ ارزش‌ها ؟ سرمایه‌های ملی؟ این لغات و تعابیر شایسته بزرگترین دجّال تاریخ ایران نیست. کسی که تاریخ تا ابد از او به بد نامی یاد خواهد کرد.