ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا به زودی ۸۲۰ سرباز به عراق می‌فرستد

تعداد نظامیان آمریکایی در عراق افزایش می‌یابد. در اولین مرحله ۳۵۰ سرباز دیگر به منظور محافظت از سفارت ایالات متحده به بغداد اعزام می‌شوند.

جان کری در میان محافظان

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تعداد سربازان این کشور در عراق افزایش می‌یابد. این تصمیم به پیشنهاد جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده گرفته شده و به معنای مشارکت سربازان در ماموریت‌های جنگی نیست. آنها قرار است حراست از دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت آمریکا در بغداد را بر عهده گیرند.

در نخستین گام، ۳۵۰ سرباز آمریکایی به بغداد می‌روند. بر پایه اطلاعات وزارت دفاع ایالات متحده «پنتاگون»، پس از آن و به زودی، ۸۲۰ سرباز دیگر امریکایی رهسپار عراق خواهند شد.

رئیس جمهور آمریکا یک ماه قبل گفته بود تا وقتی پرسنل یا مراکز آمریکا مورد تهدید باشند، خود را موظف به حفاظت و حراست از آنها می‌داند. علاوه بر بغداد، تعدادی از مستشاران نظامی و کارکنان و وابستگان سفارت آمریکا در اربیل، مرکز اقلیم خودمختار کردستان مستقر هستند.

گذشته از این، قرار شده شماری از نمایندگان ارشد ارتش آمریکا  به خاورمیانه اعزام شوند تا در «همکاری منطقه‌ای» به منظور رویارویی با شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» مشارکت جویند. پنتاگون جزییات دیگری در این زمینه اعلام نکرده است.

نیروی هوایی ایالات متحده از آغاز اوت ۲۰۱۴ با بمباران مواضع «داعش» در شمال عراق به کمک پیشمرگه‌های کرد و ارتش عراق رفته است. کانون اصلی حملات هوایی آمریکا در موصل بوده و هست.

دولت آمریکا در ۱۳ اوت نیز ۱۳۰ مشاور نظامی دیگر را به عراق فرستاده بود تا فرآیند امدادرسانی به آوارگان ایزدی را هماهنگ سازند.

آن زمان هم اعلام شد که ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی حاضر عراق، وارد منازعات جنگی نمی‌شوند.

اوباما پیش از این و در نشستی خبری در ۹ اوت گفته بود حمله هوایی به مواضع شبه‌نظامیان داعش می‌تواند ماه‌ها به طول انجامد. او هم‌زمان تاکید کرد که مسئله عراق راه‌حل نظامی ندارد و اعزام نیروی پیاده به عراق نیز منتفی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.