ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«داعش در پادگان تکریت ۷۷۰ سرباز را اعدام کرده است»

سازمان «دیدبان حقوق بشر» تعداد اسرای اعدام شده در جریان یورش داعش به پادگان «اسپیچر» در تکریت را ۷۷۰ نفر اعلام کرد. هنوز از سرنوشت ۱۱۰۰۰ سرباز دیگر اطلاعی در دست نیست.

دیدبان حقوق بشر تعداد اسرای اعدام شده در جریان یورش داعش به پادگان «اسپیچر» در تکریت را ۷۷۰ نفر اعلام کرد. هنوز از سرنوشت ۱۱۰۰۰ سرباز دیگر اطلاعی در دست نیست.

در جریان سقوط پادگان اسپیچر ۱۱۰۰۰ سرباز ناپدید شده‌اند

سازمان «دیدبان حقوق بشر» می‌گوید تعداد سربازان عراقی اعدام شده در ماه ژوئیه به دست شبه‌نظامیان «دولت اسلامی»، به مراتب بیشتر از چیزی است که تاکنون گزارش می‌شد.

پیش‌تر از سوی این سازمان اعلام شده بود که بین ۱۶۰ تا ۱۹۰ سرباز عراقی در سقوط این پادگان اسیر و اعدام شده‌اند. در بیانیه‌ این سازمان آمده است: «تعداد قربانیان می‌تواند از ۷۷۰ نفر هم فراتر باشد.»

به موازات این بیانیه، سخنگوی ستاد ارتش عراق، از سرنوشت ۱۱۰۰۰ سرباز مفقود در جریان تسلیم پادگان یاد شده، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

کاظم عطا، روز چهارشنبه دوم سپتامبر در نشست ویژه پارلمان گفت: «تلاش برای بازپس‌گیری تکریت از چنگ داعش ادامه دارد اما هنوز هیچ نشانی از سرنوشت ۱۱۰۰۰ سرباز مقتول یا اسیر نداریم.»

شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» در حمله به تکریت در ماه ژوئن، به مهم‌ترین موفقیت‌های نظامی خود دست یافتند و توانستند پادگان ارتشی بزرگ «اسپیچر» را تصرف کنند. این پادگان پیش از خروج نیروهای آمریکایی از عراق در اختیار ارتش ایالات متحده قرار داشت.

با یورش «داعش» به این پادگان، فرماندهان و افسران مستقر در آن پا به فرار گذاشتند اما هزاران نفر از سربازان ساده به چنگ شبه‌نظامیان افتادند.

گروه «دولت اسلامی» پس از فتح این پادگان، مدعی شده بود که ۱۷۰۰ سرباز حاضر در این پادگان را اعدام کرده است.

بی‌خبری از سرنوشت اسیران

نشست ویژه پارلمان عراق برای رسیدگی به اعتراض خانواده‌های اسرا و قربانیان و بررسی پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا پیرامون تشکیل جبهه‌ای بین‌المللی برای مقابله با داعش تشکیل شده بود. پدر یکی از این سربازان پس از اذعان سخنگوی ارتش به بی‌خبری از وضع مفقودشدگان فریاد کشید و گفت: «اولین خواست ما این است که همه افسرانی که پادگان را تسلیم کردند و فرمان عقب‌نشینی دادند، در دادگاه نظامی محاکمه شوند.»

روز قبل از این جلسه (سه‌شنبه دوم سپتامبر)، گروهی از بستگان سربازان مفقودشده، به زور وارد محوطه مجلس عراق شدند. این جمع یک صد نفری که ساعاتی در برابر پارلمان تجمع کرده بود، خشم خود از کوتاهی مسئولان در مورد سرنوشت اسیران را با شکستن وسایل پارلمان نشان داد.

افزون بر اسیران عراقی، هنوز از سرنوشت ۵۰ شهروند ترکیه خبری نیست که در جریان تصرف موصل گروگان گرفته شده‌اند.

این عده از جمله سرکنسول ترکیه به همراه خانواده‌اش، در جریان حمله «داعش» به کنسولگری ترکیه (۱۱ ژوئن/۲۱ خرداد) در موصل اسیر شده‌اند. دولت آنکارا تاکنون موفق نشده اطلاعات بیشتری در مورد مرگ و زندگی این عده به دست آورد.

گفته می‌شود نزدیک به ۲۰ روزنامه‌نگار خارجی یا کارکنان سازمان‌های امدادی نیز در سوریه یا عراق، اسیر «داعش» هستند.

در میان آنها، یک گزارشگر ۳۴ ساله ‌آمریکایی، دو مخبر سرویس عربی «اسکای نیوز»، سه تن از کارکنان صلیب سرخ جهانی و یک شهروند بریتانیایی وجود دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    مقصر اسد و مالکی دست نشاند ه های حکومت اسلامی میباشند که بقتل عام سنی ها پرداختند....