ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین شب جشنواره موسیقی تهران با حسین علیزاده

نخستین شب جشنواره موسیقی تهران شامگاه چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه با هنرنمایی گروه موسیقی «هم‌آوایان» در عمارت مسعودیه برگزار شد.

نخستین شب جشنواره موسیقی تهران شامگاه چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه با هنرنمایی گروه موسیقی «هم‌آوایان» (به آهنگسازی و سرپرستی حسین علیزاده) در عمارت مسعودیه برگزار شد.

جشنواره موسیقی تهران را خانه موسیقی از ۱۲ تا ۱۸ شهریور برگزار می‌کند. در هفتمین روز این مراسم هم جشن خانه موسیقی برگزار می‌شود.

گروه موسیقی «هم‌آوایان» در عمارت مسعودیه

در مراسم پایانی جشن خانه موسیقی هم قرار است استعدادهای جوان و نوجوان، موسیقی نواحی، موسیقی کلاسیک و موسیقی سنتی اجراهایی در صحنه عمارت مسعودیه برگزار کنند.

غیاب بسیاری از گروه‌های موسیقی

در این مجموعه برنامه‌ها بسیاری از گروه‌های موسیقی تلفیقی و همچنین گروه‌های موسیقی پاپ و راک و متال شرکت داده نشده‌اند.

حمید رضا نوربخش، مدیر عامل خانه موسیقی در یک نشست خبری که مرداد ماه برگزار شد، درباره چگونگی برنامه‌ریزی در جشنواره موسیقی تهران گفته بود: «در اولین دوره فستیوال موسیقی تهران تلاش کردیم تا گروه‌هایی را دعوت کنیم که به لحاظ مخاطب از موفقیت‌های خوبی برخوردار بودند. البته ما از خیلی از دوستان برای شرکت در جشنواره دعوت کردیم، اما خودشان یا تمایلی برای شرکت نداشتند و یا از آمادگی لازم برای حضور در این جشنواره برخوردار نبودند. این در حالی است که ما از هنرمندان موسیقی پاپ هم برای شرکت در جشنواره دعوت کردیم اما آنها نیز یا فرصت این کار را نداشتند یا تمایلی به حضور پیدا نکردند.»

برنامه‌های جشنواره موسیقی تهران

جشنواره موسیقی تهران در عمارت مسعودیه
چهارشنبه ۱۲شهریورگروه هم‌آوایانحسین علیزاده، محمد معتمدی
پنجشنبه ۱۳شهریورگروه کامکار‌هاکامکارها
جمعه ۱۴شهریورگروه پالتامید نعمتی و دیگر اعضای گروه
شنبه ۱۵شهریورگروه شمسکیخسرو پورناظری
یکشنبه ۱۶شهریورگروه برادران پورناظریهمایون شجریان
دوشنبه ۱۷شهریورگروه اشتیاقعلی رضا قربانی

در این برنامه‌ها همچنین از هنرمندان زن نیز نشانی نیست. پیروز ارجمند، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بارها بر حضور زنان نوازنده بر صحنه تأکید کرده است، اما همچنان در بسیاری از شهرهای ایران، زنان را از حضور در صحنه بازمی‌دارند.
چند روز پیش حسین علیزاده به خبرگزاری ایسکانیوز گفته بود: «در گذشته تنها در چند شهر، خانم‌ها اجازه حضور روی صحنه را نداشتند اما در حال حاضر تقریباً همه شهر‌ها دارند هماهنگ می‌شوند که در گروه نوازنده خانم نباشد.»

در اجراهایی که گروه هم‌نوایان در خارج از ایران برگزار کردند، راحله برزگری آواز می‌خواند. اما اجرای تهران به دلیل همین محدویت‌ها یکسر مردانه بود.

ویدئو: «پیر فرزانه» با هنرنمایی راحله برزگری و حسین علیزاده

هنرنمایی «هم‌نوایان» روی صحنه عمارت مسعودیه

در نخستین شب جشنواره موسیقی تهران طناز طباطبایی، بازیگر تئاتر و سینما روی صحنه آمد و پس از خوش آمدگویی به حاضران، درباره کمپین حمایت از موسیقی صحبت کرد. این کمپین را خانه موسیقی به راه انداخته و هدفش این است که با اطلاع‌رسانی، مانع از دانلود غیر قانونی قطعات موسیقی شود.

سپس حسین علیزاده (آهنگساز) و محمد معتمدی (خواننده) همراه سایر اعضای گروه «هم آوایان» روی صحنه آمدند و قطعاتی از موسیقی ایرانی را در دو بخش اجرا کردند.

«هم‌آوایان» با پیش درآمد «بیات ترک» برنامه‌شان را آغاز کردند و در ادامه قطعاتی چون «ساز و آواز» با شعری از سعدی، «چهارمضراب بیات ترک»، «ساز و آواز» و «دیرفانی» با شعری از مولانا را اجرا کردند.

بخش دوم این کنسرت هم به اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی بر اشعاری از سلمان ساوجی، مولانا، بابا طاهر و نیما یوشیج اختصاص داشت.

حسین علیزاده با دو ساز سه‌تار و شورانگیز قطعات موسیقی ایران را روی صحنه برد و در ابتدای بخش دوم قطعه «سماع» را با آواز معتمدی اجرا کرد و در ادامه به ترتیب قطعاتی چون «مثنوی»، «سرمست»، «بداهه نوازی»، «دل دیوانه»، «هنگام» و «باده تویی» از ساخته‌های خودش را نواخت.

گالری عکس: گروه هم‌نوایان در عمارت مسعودیه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.