ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش معاون رئيس‌جمهور ايران به ممنوعيت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها

شهيندخت مولاوردی در مورد ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی گفت: «با توجه به وضعيت اشتغال و نرخ بيکاری زنان در جامعه، اين مکان‌ها محلی برای کسب درآمد زنان نيازمند است.»

شهيندخت مولاوردی، معاون رئيس جمهور ايران در امور زنان و خانواده، در واکنش به سخنان خليل هلالی، رئيس‌ پليس اماکن نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران که گفته بود اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی ممنوع است، گفت: «با توجه به وضعيت اشتغال و نرخ بيکاری زنان در جامعه، اين مکان‌ها محلی برای کسب درآمد زنان نيازمند است.»

شهيندخت مولاوردی، معاون رئيس جمهور ايران در امور زنان و خانواده

به گزارش روز چهارشنبه ۱۲شهريور خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، مولاوردی افزود: «اينکه راه را بر روی اين زنان ببنديم در حالی که پيشنهاد جايگزينی نيز وجود نداشته باشد، آن‌ها را با بسياری از آسيب‌های اجتماعی مواجه می‌کند.»

ممنوعيت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی در شرايطی اعلام شده است که چندی پيش، از ممنوعيت اشتغال زنان به‌عنوان منشی و تايپيست در شهرداری تهران خبر داده شد. در پی آن وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که به‌دليل کمبود معلم مرد تا اطلاع ثانوی معلم زن استخدام نمی‌شود.

اين نوع محدوديت‌ها برای اشتغال زنان در حالی اعمال می‌شود که بررسی وضعيت بيکاری جوانان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ساله، نشان می‌دهد نرخ بيکاری زنان نسبت به مردان به‌طور کل و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستايی به‌طور مشخص بيشتر است.

مشکلات ناشی از بيکاری يا اشتغال ناقص زمانی که به زنان می‌رسد، ابعاد تازه‌ای پيدا می‌کند. زنان ايران افزون بر مشکلات عمومی برای يافتن کار مناسب، مشکلاتی مضاعف دارند که برآمده از تبعيض‌های جنسيتی هستند.

به‌گفته مولاوردی «نمی‌توان درباره مسايل نگاهی يک‌سويه و يک‌جانبه داشت، از اين رو درباره ممنوعيت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها هم بايد همه جوانب را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.»

وی افزود: «اين حق مردم است تا بدانند طبق کدام قانون و مصوبه اين ممنوعيت مطرح شده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.