ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هر ۴۰ ثانيه‌، يک نفر در جهان به زندگی خود پايان می‌دهد

خودکشی سالانه قربانيان بيشتری نسبت به جنگ‌ها، نزاع‌ها، و فجايع طبيعی می‌گيرد و بيش از نيمی از «يک و نيم ميليون مرگ خشن در هر سال» را به خود اختصاص می‌دهد.

سازمان بهداشت جهانی خبر داد که سالانه بيش از ۸۰۰ هزار مرگ از طريق خودکشی رخ می‌دهد.

بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی، خودکشی قربانيان بيشتری نسبت به جنگ‌ها، نزاع‌ها، و فجايع طبيعی می‌گيرد و بيش از نيمی از «يک و نيم ميليون مرگ خشن در هر سال» را به خود اختصاص می‌دهد.

گزارش اخير اين آژانس وابسته به سازمان ملل متحد با مطالعه روی آمار ۱۷۲ کشور جهان نوشته شده و تحليل داده‌ها و اتمام آن يک‌دهه به طول انجاميده است.

سازمان بهداشت جهانی هدف خود را کاهش ۱۰ درصدی نرخ خودکشی هر کشور تا سال ۲۰۲۰ قرار داده و خودکشی را «معضل عمده سلامتی اما قابل پيش‌گيری» توصيف کرده است.

بر اساس اين گزارش، تعداد مردانی که بر اثر خودکشی جان می‌دهند، در کل دو برابر زنان است و در برخی کشورهای ثروتمند تا بيش از سه برابر نيز افزايش می‌يابد.

اعلام آمار صحیح خودکشی توسط تنها نیمی از کشورها

همچنين به صورت کلی از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۱.۴ نفر بر اثر خودکشی جان می‌دهند که در کشورهای دارای درآمد بالا، اين ميزان نسبت به کشورهای دارای درآمد پايين اندکی بيشتر است و به ۱۲.۷ درصد می‌رسد.

اين آمار هشداردهنده در حالی منتشر می‌شود که تنها نيمی از کشورهای مورد بررسی در اين گزارش آمار دقيق خودکشی را ارائه می‌دهند. خودکشی در بسياری از کشورها همچنان يک تابو است و آمار آن يا توسط مقام‌های دولتی کاهش می‌يابد يا از سوی خانواده‌ها به غلط گزارش می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.