ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر «الشباب» در حمله هوایی آمریکا کشته شد

وزارت دفاع آمریکا از قتل سرکرده گروه شبه‌نظامی «الشباب» در سومالی در یک بمباران هوایی خبر داد. برای یافتن احمد عبدی غودانی، هفت میلیون دلار پاداش تعیین شده بود.

وزارت دفاع آمریکا از قتل سرکرده گروه شبه‌نظامی «الشباب» در سومالی در یک بمباران هوایی خبر داد. ایالات متحده قبلا برای یافتن احمد عبدی غودانی، هفت میلیون دلار پاداش تعیین کرده بود.

احمد عبدی غودانی، رهبر ۳۷ ساله گروه شبه‌نظامی و اسلامگرای «الشباب»، روز دوشنبه اول سپتامبر مورد حمله قرار گرفته اما در بدو امر کشته شدن او به طور قطع مشخص نبوده است. جان کیربی، سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر گفت که موفقیت این ماموریت، مدیون یک سال کار مداوم سرویس‌های امنیتی، مقامات نظامی و محافل قضایی است.

جان کیربی تاکید کرد که الشباب با از میان رفتن غودانی، متحمل خسران بزرگی شده است. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به موازات اعلام این خبر، در اجلاس ناتو گفت: «مرگ غودانی، نشانگر عزم دولت آمریکا در رویارویی با تروریست‌هاست.»

اوباما افزود که ایالات متحده چنین عزمی را در مقابله با «داعش» هم دارد.

الشباب با تایید مرگ غودانی گفته است: «غودانی الیاس مختار ابو زیبر در کاروانی در مسیر منتهی به "باراوه"، کانون شبه‌نظامیان مورد اصابت قرار گرفته است.»

بر پایه اطلاعات پنتاگون، جنگنده‌ها و پهپادهای آمریکایی در ماموریت کشتن غودانی با پرتاب موشک‌های «هل‌فایر» و بمب‌های لیزری شرکت داشته‌اند. جان کیربی تاکید کرد که هیچ نیروی زمینی برای انجام این ماموریت حضور نداشته است.

مرگ غودانی ضربه بزرگی برای الشباب است. این گروه از متحدان شبکه تروریستی القاعده بود و مسئولیت حملات مرگباری چون یورش به مرکز خرید «وست گیت» در نایروبی را بر دوش دارد. این حمله در پایتخت کنیا درسپتامبر ۲۰۱۳، به مرگ ۶۷ نفر منجر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.