ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران و ‌آمریکا خبر همکاری با هم علیه داعش را تکذیب کردند

سخنگویان وزارت خارجه ایران و آمریکا خبر همکاری دو کشور در مبارزه با داعش در عراق را رد کردند. سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت برنامه‌ای برای این همکاری وجود ندارد.

سخنگویان وزارت خارجه ایران و آمریکا خبر همکاری دو کشور در مبارزه با داعش در عراق را رد کردند.  سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده می‌گوید هیچ برنامه‌ای هم برای این همکاری وجود ندارد.

داعش دیگر قلمرویی در عراق ندارد

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به خبر شبکه فارسی «بی‌بی‌سی»، موافقت رهبر ایران برای همکاری با آمریکا علیه داعش در عراق را تکذیب کرد.

خبرگزاری‌های «مهر» و «فارس» از قول سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشته‌اند: «مواضع ما در این خصوص پیش‌تر اعلام شده و خبر مزبور صحت ندارد.»

بی‌بی‌سی بعد از ظهر جمعه ۵ سپتامبر از قول منابع مطلع در ایران نوشته بود که رهبر ایران به قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس اجازه داده برای مبارزه با شبه‌نظامیان گروه «دولت اسلامی»، ایران و آمریکا در عراق همکاری کنند.

انتشار عکس و فیلمی از قاسم سلیمانی در شبکه اینترنت که ظاهراً در عراق و پس از شکسته شدن محاصره شهر آمرلی گرفته شده، شائبه واقعی بودن این خبر را تشدید می‌کرد.

خبرگزاری رویترز پیش‌تر نوشته بود که هم در «سلیمان بک» و هم در «آمرلی»، نیروهای ایرانی از پیشمرگه‌های کرد و ارتش عراق پشتیبانی کرده‌اند. به نقل از این خبرگزاری، تعدادی افسران ایرانی در عملیات نجات این شهرها حضور داشتند که به دلیل ناآشنایی با زبان کردی، مترجمانی نیز ‌آنها را همراهی می‌کردند.

ساعاتی پس از تکذیب وزارت خارجه ایران، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز خبر یادشده را تکذیب کرد.

برنادت میهن، به «بی‌بی‌سی» فارسی گفته است: «ایالات متحده هیچ‌گونه همکاری نظامی یا تبادل اطلاعاتی با ایران ندارد و برای داشتن این همکاری هم برنامه‌ای ندارد.»

ماری هرف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم خبر مربوط به همکاری پنهان ایران و آمریکا برای مقابله با «داعش» را رد کرد.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران، قبلاً در مورد همکاری ایران با آمریکا علیه داعش گفته بود: «تهران و واشنگتن ممکن است در عراق منافع مشترکی داشته باشند اما این معنای همکاری میان دو کشور نیست و دلیلی برای این کار وجود ندارد.»

در همین روز اعلام شد که ۹ کشور در فراخوان دولت آمریکا برای همیاری در مقابله علیه داعش، ائتلاف خواهند کرد. این کشورها عبارتند از آلمان، فرانسه، بریتانیا، دانمارک، استرالیا، کانادا، ایتالیا، لهستان و ترکیه.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    منابع مخالفان دولت سوریه روز شنبه 6-9-2014، از نبرد شدید ارتش آزاد سوریه با شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش و نیروهای اسد درمناطق حلب خبر دادند. عملیات ارتش آزاد سوریه در جبهه های حلب با هدف باز پس گیری این مناطق از شبه نظامیان داعش صورت مى گیرد که به گفته مخالفان سوری این مناطق چند ماه پیش به کمک غیر مستقیم نیروهای اسد به اشغال این گروه تندرو در آمد. این در حالی است که باراک اوباما رئيس جمهوری آمریکا در پایان نشست سران ناتو ضمن تاکید بر اینکه ایالات متحده سربازان خود را برای جنگ علیه داعش به خاک سوریه اعزام نخواهد کرد، گفت: "ما برای مقابله با داعش در سوریه با اپوزیسیون میانه رو این کشور همکاری خواهیم کرد".

  • faryad

    اعلام خشم پیشمرگه های کرد از بریدن سر اعضای داعش توسط شبه نظامیان شیعه به دنبال انتشار ویدیویی که در آن شبه نظامیان شیعه در حال سر دادن شعار "لبیک یا حسین" و پایکوبی به تصویر کشیده شده اند در حالی که سرهای بریده اعضای کشته شده داعش را در دست گرفته اند و با آنها بازی می کنند، پیشمرگه های کردستان عراق روز جمعه 5-9-2014 در بیانیه ای خشم خود را از این رفتار "غیر اخلاقی و به دور از انسانیت" اعلام کردند. فعالان کرد در شبکه اینترنیت و روزنامه های نزدیک به حکومت کردستان عراق، نیروهای لشکر "بدر" که در زمان جنگ ایران و عراق در ایران و با همکاری سپاه پاسداران تاسیس شد را به ارتکاب این اعمال و بریدن سرهای کشته شدگان داعش متهم کردند. در همین حال فعالان هوادران شبه نظامیان شیعه در عراقدست به انتشار تصاویر ویدیویی در شبکه یوتیوب زدند که در آن نشان می دهد شبه نظامیان شیعه سرهای کشته شدگان داعش را از بدنشان جدا می کنند!

  • hasani

    برنده امريکاست که قرارداد فروش جنگنده با عراق بست!

  • nima

    داعش را سوریه و ایران اعلم کردند تا مخالفان اسد و کردهها  را از بین ببرد و هنگام مذاکره بمب از انها و حماس خواستند تا گرد و خاک کنند و سر خبرنگار را در فیلم بریدند تا جو را الوده و از اب الوده ماهی لغو تحریمها را بگیرند و مبارزه مردم سنی عراق علیه مالکی را بدنام کنند..  ولی کنترل از دستشان خارج شده چون داعش  دنبال دستیابی به اسلحه و پول به ارتش شیعه عراق وبرای دستیابی به جنگنده به پایگاه هوایی اسد هم حمله کردند. ایدلوژی و عملکرد انها مثل اعمال حچاب اجباری و شلاق و و ابلاغ حکم اعدام با  دادگاههای یک دقیقه ای  و ممنوعیت موسیقی و....همه مثل جمهوری اسلامی ایران میباشد. ان فیلم جعلی هم احتمالا در سوریه فیلمبرذاری شده.