ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرود يک هواپيمای حامل ۱۰۰ آمريکايی در جنوب ايران

این هواپیمای بوئينگ ۷۳۷ که از پايگاه هوايی آمريکا در بگرام افغانستان به مقصد دوبی در حال پروزار بوده، پس از منحرف شدن به حريم ايران، در بندرعباس فرود آمد.

يک هواپيمای چارتر ارتش آمريکا که حامل ۱۰۰ آمريکايی بوده، روز جمعه ۱۴ شهريور در جنوب ايران به زمين نشسته است.

حدود ۱۰۰ آمريکايی و احتمالا دو شهروند کانادايی سوار اين هواپيما بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، وزارت خارجه آمريکا اعلام کرده که اين هواپيمای که از پايگاه هوايی آمريکا در بگرام افغانستان به مقصد دوبی در حال پرواز بوده، پس از منحرف شدن به حريم ايران به دليل مسائل مربوط به برنامه پروازش، در شهر بندرعباس به زمين نشسته است.

مقامات ايران پس از آن که گفته شد هواپيما از سوخت کافی برای بازگشت به افغانستان برخوردار نيست، نخست خواستار دور زدن هواپيما و سپس فرود آن در بندرعباس شدند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داده که مسئولان مراقبت پرواز در ايران درباره طرح پرواز اين هواپيما ترديد کرده‌اند و ابتدا از آن خواسته‌اند به مبدا خود در افغانستان باز گردد و طرح پروازش را اصلاح کند اما خلبانان اين هواپيما گفتند که سوخت کافی برای بازگشت ندارند. پس از آن، مسئولان ايرانی از خلبانان اين هواپيما خواستند در بندرعباس فرود بيايد.

پايگاه هوايی آمريکا در بگرام افغانستان

اين روزنامه نوشته است که حدود ۱۰۰ آمريکايی و احتمالا دو شهروند کانادايی سوار اين هواپيما بوده‌اند.

واشنگتن‌پست به نقل از يک مقام آمريکايی نوشت که ايران اين هواپيما را وادار به فرود کرده و جت‌های جنگنده ايران اين هواپيمای بوئينگ ۷۳۷ را همراهی کرده‌اند.

با اين حال ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا گفت: «خلاف برخی گزارش‌های مطبوعاتی، هيچ جت جنگنده ايرانی در ايجاد اين وضعيت دخالت نداشت.»

به گفته او، اين هواپيما که متعلق به شرکت اماراتی «فلای دوبی» است، در نهايت بندرعباس را ترک کرده و در دبی به زمين نشسته است.

روابط واشنگتن و تهران بيش از سه دهه است که قطع شده. آمريکا در آوريل ۱۹۸۰ (فرودرين ۱۳۵۸) پس از گذشت پنج ماه از اشغال سفارت اين کشور در تهران توسط دانشجويان ايرانی، مناسبات سياسی‌اش را با تهران قطع کرد.

دو کشور اکنون بر سر فعاليت هسته‌ای ايران اختلاف دارند و در حال مذاکره با حضور پنج قدرت ديگر جهان برای حل اين اختلاف هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.