ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دولت اسلامی» شبه‌نظامیان جهادی مصر را رهبری می‌کند

یک فرمانده ارشد «انصار بیت المقدس» مصر در گفت‌و‌گو با رویترز مدعی شد که گروه «دولت اسلامی» راهکارهایی برای تأثیر و کارایی بیشتر در عملیات به آنها ارائه می‌دهد.

گروه «دولت اسلامی» (داعش سابق) در حال رهبری شبه‌نظامیان جهادی مصر است.

به گزارش «رویترز»، یک فرمانده ارشد گروه «انصار بیت المقدس» در گفت‌و‌گو با این خبرگزاری مدعی شد که دولت اسلامی راهکارهایی برای تأثیر و کارایی بیشتر در عملیات به آنها ارائه داده است.

وی که به شرط ناشناس‌ماندن سخن می‌گفت، افزود: «آنها به ما چگونگی انجام عملیات را می‌آموزند. ما از طریق اینترنت با آنها در تماس هستیم. آنها به ما اسلحه یا جنگجو نمی‌دهند. بلکه به ما می‌آموزانند که چه‌طور هسته‌های عملیاتی مخفی پنج نفره تشکیل دهیم. یک نفر از هر هسته عملیاتی با دیگر هسته‌ها در ارتباط است.»

گروه انصار بیت المقدس در صحرای سینا مستقر است و طی سال گذشته صدها نیروی امنیتی دولت مصر را کشته است.

این گروه اخیراً به شیوه دولت اسلامی سر چهار مصری را برید. به ادعای این گروه، چهار فرد کشته‌شده به اسرائیل اطلاعات داده‌بودند تا علیه انصار حمله هوایی ترتیب دهد. فرمانده انصار به رویترز گفت که این سربریدن «یک پیام هشدار آشکار» بوده است.

نبرد شبه‌نظامیان اسلام‌گرا و دولت مصر سابقه‌ای طولانی دارد. برخی از اعضای تندرو و شناخته‌شده القاعده، همچون رهبر کنونی آن ایمن الظواهری، مصری بوده‌اند.

در همین رابطه، یک مقام امنیتی مصر به رویترز گفت که انصار، شورشیان اسلام‌گرای لیبی و دولت اسلامی قطعاً با یکدیگر رابطه دارند، اما هیچ عضو گروه دولت اسلامی در مصر حضور ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.