ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری سپاه پاسداران و نیروهای جیش‌العدل در سراوان

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حمله «اشرار و تروریست‌های مسلح» به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان را دفع کرده است. جیش‌العدل گفته است این حمله توسط نیروهای این گروه صورت گرفت.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حمله «اشرار و تروریست‌های مسلح» به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان را دفع کرده است. جیش‌العدل گفته است این حمله توسط نیروهای این گروه صورت گرفت.

جیش‌العدل مدعی شده که در این حمله ۱۰ تن از نیروهای جمهوری اسلامی را کشته و چندین تن را زخمی کرده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران گفته است این حمله در ساعات اولیه بامداد روز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه صورت گرفته و مهاجمان قصد داشتند یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان را تصرف کنند.

بنا بر اطلاعیه سپاه مهاجمان «از خاک کشور پاکستان برای سازماندهی و حمله به این پاسگاه استفاده کرده بودند» و «با تحمل تلفات سنگین متواری شدند».

از سوی دیگر گروه جيش‌العدل در اطلاعیه‌ای گفته است این حمله از ساعت یک تا چهار بامداد در منطقه آسکان سراوان ادامه داشته و آن‌ها موفق شده‌اند «پاسگاه آسکان را به همراه دو دستگاه تانک به‌طور کامل منهدم» کنند.

جیش‌العدل مدعی شده که در این حمله ۱۰  تن از نیروهای جمهوری اسلامی را کشته و چندین تن را زخمی کرده است.

این در حالی است که رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران روز چهارشنبه ۱۹ شهريورماه اعلام کرد که در این درگیری‌ها یک پاسدار کشته و دو بسیجی زخمی شده‌اند.

شریف با بیان این‌که «آن‌ها نيز تلفات قابل توجهی داشتند»، گفت: «تعدادی از جنازه‌هايشان را برده‌اند و برخی از تجهيزات‌شان نيز باقی مانده است.»

وی همچنین گفت سپاه پاسداران خبرهای تکميلی را تا فردا (پنجشنبه) اعلام می‌کند.

گروه جيش‌العدل در اطلاعیه خود گفته است این عملیات در راستای «انتقام خون عبدالرئوف ريگی» انجام شد.

عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبر پیشین گروه جندالله بود که مشی مسلحانه را برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان برگزیده بود. عبدالمالک ریگی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر و در زندان اوین تهران اعدام شد.

عبدالرئوف ریگی، رهبر جیش‌العدل بود که سپس گروه شبه‌نظامی جیش‌النصر را تأسیس کرد. جیش‌النصر پس از ماجرای گروگان‌گیری سربازان ایرانی به ‌وسیله گروه جیش‌العدل در اسفندماه سال گذشته و در پی اختلاف های داخلی این گروه بر سر اعدام گروهبان مرزی ایران، تأسیس شد.

عبدالرئوف ریگی روز پنجشنبه ششم شهریورماه در شهر کویته پاکستان کشته شد. جمهوری اسلامی ایران قتل عبدالرئوف ریگی را نتیجه اختلاف‌های جیش‌العدل و جیش‌النصر می‌داند اما جیش‌العدل با انتشار بیانیه‌ای، دست داشتن خود در ترور عبدالرئوف ریگی را رد کرد.

چند روز پیش نیز گروه جیش‌النصر اعلام کرد فردی به نام ابراهیم مهرنهاد را که به‌گفته این گروه عامل نفوذی حکومت ایران بوده و عبدالرئوف ریگی را به قتل رسانده، اعدام کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.