ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخلفات مالی دانشگاه احمدی نژاد اعلام شد

محمود احمدی نژاد پیش از آنکه «دانشگاه ایرانیان» را به ثبت برساند، مبلغ ۱۶ میلیارد تومان به حمید بقایی، معاون خود، برای واریز به حساب این دانشگاه پرداخت کرده بود.

جزییات تخلف مالی محمود احمدی‌نژاد و معاون پیشین او، حمید بقایی در تاسیس دانشگاه جامع ایرانیان و برداشت غیر قانونی از حساب‌های دولتی اعلام شد.

دانشگاه ایرانیان توسط محمود احمدی نژاد تاسیس شده است

به گفته یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بقایی پیش از آن‌که این دانشگاه رسما به ثبت برسد، ۱۶ میلیارد تومان از محمود احمدی‌نژاد دریافت و به حساب دانشگاه ایرانیان واریز کرده بود.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی به خبرگزاری «خانه ملت» گفت اینک حمید بقایی با شکایت از مسئولان و دادستان دیوان محاسبات می‌خواهد مظلوم نمایی و تخلفات مالی خود را توجیه کند.

بر اساس اعلام اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، «دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان» در تاریخ ۲۶ مرداد سال ۱۳۹۲ به ثبت رسیده است، در حالی که تمام مراحل تقاضا، موافقتنامه، حواله و واریز مبلغ ۱۶ میلیارد تومان به حساب این دانشگاه قبل از ۲۶ مرداد انجام شده که این یک تخلف آشکار است.

طبق استعلام از بانک ملت، مشخص شده است محمود احمدی نژاد و حمید بقایی یک حساب بانکی در شعبه فلسطین پیش از تاسیس این دانشگاه افتتاح کرده بودند. در این زمان، سید حسن موسوی، عضو هیئت موسس دانشگاه ایرانیان، مبلغ ۱۶ میلیارد تومان برای واریز به حساب دانشگاه تقاضا می‌کند، که این مبلغ در تاریخ ۱۲ مرداد با موافقت محمود احمدی نژاد به این حساب واریز می‌شود.

حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی نیز از اعضای هیئت موسس این دانشگاه هستند

به گفته این عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، یازده خودروی گران قیمت بخش تشریفات نهاد ریاست جمهوری نیز که همچنان در اختیار مسئولان دولت گذشته بود با پیگیری‌های فراوان به نهاد ریاست جمهوری بازگشت داده شده‌اند.

پیش‌تر، فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات کشور نیز در مورد تخلف دولت احمدی نژاد در زمینه تاسیس دانشگاه ایرانیان گفته بود که در این پرونده به سه موضوع مختلف برخورد شده است که شامل تخلف در تاسیس، تخلف در واریز کردن ۱۶ میلیارد تومان پول و همچنین عدم طی کردن فرآیند رسمی و حقوقی در انتقال این وجه بوده است.

پس از اعلام این تخلفات از سوی دادستان دیوان محاسبات کشور، حمد بقایی از دادستان به دلیل «اظهارات خلاف واقع» به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت کرد و او را متهم کرد که به قانون بی احترامی می‌کند.

بحث در مورد منابع مالی «دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان» به ریاست محمود احمدی نژاد، در تیرماه سال ۱۳۹۳ و پس از اعلام آغاز به کار این دانشگاه بالا گرفت.

خبر برداشت ۱۶ میلیارد تومان از حساب دولت برای کمک به دانشگاه ایرانیان در آخرین روزهای دولت احمدی نژاد اعلام شده بود. او در آخرین گفت و گوی تلویزیونی خود از مردم خواسته بود به این دانشگاه کمک مالی کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.