ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی ناتو به ولایت کنر در افغانستان

در حمله هوایی ناتو به ولسوالی نرنگ در ولایت کنر، ۱۴ تن از شهروندان افغانستانی، از جمله دو زن و دو کودک کشته و ۱۳ تن دیگر هم مجروح شدند.

در حمله هوایی ناتو در افغانستان ۱۴ تن از شهروندان افغانستانی، از جمله دو زن و دو کودک کشته شدند و ۱۳ تن دیگر هم مجروح شدند.

یک سرباز افغانستانی در منطقه «ولسوالی نارنگ» در ولایت کنر

دفتر حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان به رسانه‌های جهان خبر داده است که جنگنده‌های شکاری ناتو منطقه‌ای در ولایت کنر را بمباران کردند.

بنا بر گزارش دفتر حامد کرزی نیروهای پلیس افغانستان که در ولایت کنر مستقرند برای مقابله با ستیزه‌جویان طالبان از ناتو درخواست کمک کرده بودند.

ستیزه‌جویان طالبان در «ولسوالی نرنگ» در ولایت کنر به نیروهای پلیس حمله کردند. سپس پلیس از نیروهای ناتو درخواست کمک کرد.

به گفته رییس پلیس افغانستان، جنگنده‌های شکاری ناتو شورشیان طالبان را مورد حمله قرار دادند. هفت تن از آنان در این حمله کشته شدند. ظاهراً شورشیان در یک روستا پناه گرفته بودند.

ناتو پرواز جنگنده‌های شکاری بر فراز «ولسوالی نرنگ» در ولایت کنر را تأیید کرده است.

پل ال گرینبرگ، سخنگوی ناتو گفته است در این حمله هیچ شهروند غیر نظامی افغانستانی به قتل نرسیده یا مجروح نشده و همچنین به هیچ خانه‌ای هم آسیب نرسیده است.

به گفته سخنگوی ناتو، جنگنده‌های شکاری ناتو دو بار «ولسوالی نرنگ» را بمباران کرده‌اند. ناتو ظاهراً در حال بررسی پبامدهای بمباران دوم است و تاکنون خبر موثقی از کشته‌شدگان یا مجروحان احتمالی در دست ندارد.

حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان در صفحه توئیتر خود حمله جنگنده‌های شکاری ناتو به منطقه «ولسوالی نرنگ» در ولایت کنر را محکوم کرده است.

رییس جمهور افغانستان پیش از این از پلیس و نظامیان افغانستان خواسته بود که از ناتو تقاضای کمک نکنند. به گفته حامد کرزی در حملات هوایی ناتو همواره غیر نظامیانی هم به قتل رسیده‌اند.
.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.