ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی متهم پرونده اسيد‌پاشی به آمنه بهرامی و وعده‌های بی‌عمل دولت

مجید موحدی، خواستگار اسیدپاش به صورت آمنه بهرامی‌ روز دوشنبه ۱۷ شهريورماه آزاد شده است. خواهر آمنه بهرامی گفت تمام وعده‌های دولت برای عمل جراحی آمنه اجرا نشده است.

مجید موحدی، خواستگار اسیدپاش به صورت آمنه بهرامی‌ روز دوشنبه ۱۷ شهريورماه آزاد شده است. خواهر آمنه بهرامی گفت تمام وعده‌های دولت برای عمل جراحی آمنه اجرا نشده است.

آمنه بهرامی، قربانی اسيد‌پاشی ساکن اسپانیا است

شيرين بهرامی، خواهر آمنه بهرامی، قربانی اسيد‌پاشی ضمن اعلام آزادی مجید موحدی به خبرگزاری تسنيم گفت این فرد با وجود تبعيد و حبسی که برايش تعيين کرده بودند، آزاد شد.

شیرین بهرامی گفت: «آمنه امشب (پنجشنبه ۲۰ شهريورماه) به ايران باز می‌گردد تا موضوع را پيگيری کند و مجدد شکايت کند چراکه در حق آمنه اجحاف شد و مجيد به نظر بنده فردی خطرناک برای آمنه و خانواده‌ ما و حتی جامعه است.»

مجيد موحدی که در آبان‌ماه سال ۱۳۸۳ پس از پاسخ رد آمنه بهرامی‌ برای ازدواج با او مقدار زيادی اسيد به صورت آمنه پاشيد و منجر به نابينا شدن و سوختن بخش زيادی از بدن وی شد، به قصاص و ريخته شدن اسيد در چشمانش، ۱۰سال حبس و چهار سال‌ونيم تبعيد و پرداخت ديه به آمنه محکوم شده بود.

آمنه بهرامی که تا آخرين لحظات برای قصاص چشمان مجيد پافشاری می‌کرد مردادماه سال ۱۳۹۰ دقايقی پيش از ريختن اسيد به چشمان مجيد موحدی، از اجرای حکم قصاص وی چشم‌پوشی کرد اما گفت ديه خود را نمی‌بخشد.

شيرين بهرامی، درباره آخرين وضعيت خواهرش گفت: «عمل آمنه به دليل کمک نکردن سفارت انجام نشد و با وجود اينکه سفارت ايران در اسپانيا وعده‌هايی داده‌ بود، کاری انجام ندادند.»

به‌گفته او تمام نامه‌نگاری‌ها برای کمک‌هزينه سفارت به آمنه بهرامی بدون پاسخ ماند و هيچ کمکی برای جراحی او صورت نگرفت.

شیرین بهرامی افزود: «قرار بود که بعد از گشايش در بودجه سفارت که از سوی دولت به سفارت داده می‌شود، هزينه پرداخت جراحی بينايی چشم آمنه بهرامی را تقبل کنند ولی اين تنها يک وعده بود و اقدامی صورت نگرفت.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هاگن

    من اطلاعی ندارم که آیا دولت به وعده هایش در مورد ایشون عمل کرده یا نه... ولی اقدامات چند سال اخیر این خانواده رفتارهایی به شدت نمایشی و اغراق شده هستن که به نظر من چون از درون فرد نمیجوشن برای جامعه تاثیر مثبتی نمیتونه داشته باشه. اگر به جای مجازات قصاص حد اقل در اینگونه موارد در قانون تمهیداتی وجود داشت که مجازات فرد خاطی رو به تصمیم شخص واگذار نمیکرد الان هم این خانم به پولش رسیده بود هم جامعه تکلیف خودش رو میدونست... به عقیده ی من افراد گناهکار در این موارد حتما باید مجازات های شدیدی ببینن ولی نه از نوع مرگ یا شکنجه...