ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکره ایران با سه کشور اروپایی در وین

مرحله نخست مذاکرات ایران با آلمان، فرانسه و بریتانیا، سه کشور اروپایی عضو گروه ۱+۵ در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

مرحله نخست مذاکرات ایران با آلمان، فرانسه و بریتانیا، سه کشور اروپایی عضو گروه ۱+۵ در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، این گفت‌وگوها با هدف «کسب اطمینان از صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران»، «زمینه‌سازی مناسب برای دست‌یابی به توافق نهایی پیرامون مسائل هسته‌ای این کشور تا زمان تعیین شده در ۲۴ ماه نوامبر/ سوم آذرماه سال جاری» و «رفع اختلاف‌های باقی‌مانده در مقر اروپایی سازمان ملل» انجام شد. در این مذاکرات، عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه ایران، سرپرستی هیئت مذاکره‌کننده امور هسته‌ای ایران را برعهده داشتند.

عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه ایران و مذاکره کننده ارشد ایران پیش از آغاز گفت‌وگو با نمایندگان سه کشور اروپایی در وین گفت: «اگر طرف‌های مقابل حسن‌نیت داشته باشند و از برخی خواسته‌های غیرمعقول دست بردارند، این مذاکرات به سرانجام خواهد رسید.»

او با تاکید بر اینکه «تصویر نادرست از ایران در اثر مذاکرات و دیپلماسی یک سال گذشته شکسته است»، ابراز امیدواری کرد که با انجام دیدارهای دوجانبه، «طرفین به درک و تفاهم بیشتری برسند».

عراقچی و تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه ایران، در روند مذاکرات دو جانبه با کشورهای گروه ۱+۵ در روزهای چهارم سپتامبر/۱۳ شهریور و جمعه پنجم سپتامبر/۱۴ شهریورماه در ژنو، با  ویلیام برنز و وندی شرمن معاونان وزیر امورخارجه آمریکا ملاقات و گفت و گو کردند.

به‌گفته دیپلمات‌های غربی دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در روز ۱۸ سپتامبر/۲۷ شهریورماه در نیویورک و پیش از مجمع عمومی سازمان ملل آغاز می‌شود.

کشورهای عضو گروه ۱+۵، روسیه، چین، آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان عضو هستند. سرپرستی این گروه در مذاکره با ایران را کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سرپرستی مذاکره‌کنندگان این گروه برعهده دارد.

هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و ۱+۵ درباره راه حل جامع هسته‌ای تاکنون شش بار در شهر وین بر سر میز مذاکره نشستند و در پنجمین دور مذاکرات نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع آغاز شد.

در ششمین دور از مذاکرات به میزبانی وین پایتخت اتریش،با تصمیم طرفین مذاکره کننده، گفت و گوها برای دستیابی به توافق نهایی به مدت چهارماه دیگر تمدید شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • samad

    به گزارش باشگاه خبرنگاران، صادق زیباکلام در نشست هم اندیشی و مناظره با ابراهیم متقی که در موسسه دیدبان آمریکا تحت عنوان مناظره برگزار شد، علت اصلی مخالفت غربی‌ها با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را آرمان نظام برای نابودی اسرائیل خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که گفته ما اسرائیل را نابود می‌کنیم و در عمل هم با قرار دادن موشک و راکت به حزب‌الله تایید کرده که این کار را خواهد کرد. این استاد علوم سیاسی با تاکید فراوان گفت: فکر هسته‌ای از ابتدا غلط بوده است ! زیبا کلام ادامه داد: تجربه ۳۴ ساله نشان داده که سیاست خارجی هر وقت گرفتار ایدئولوژی شده آن که باخته منافع ملی بوده. وی افزود: وقتی گروگانگیری می‌شود،‌ وقتی سفارت آمریکا اشغال می‌شود، ‌وقتی با فتح خرمشهر جنگ را ادامه می‌دهیم و وقتی احمدی‌نژاد می‌گوید هر چقدر می‌خواهید قطعنامه صادر کنید حالا باید بهای آن را بپردازیم.