ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجرای تحریم‌های تازه اروپا علیه روسیه و پاسخ مسکو

تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه روسیه که صنعت نفت این کشور را هدف قرار داده، از روز جمعه به‌اجرا گذاشته می‌شود. روسیه نیز در پاسخ، تحریم‌های تازه‌ای علیه اروپا آماده کرده است.

قرار است تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه از روز جمعه ۱۲سپتامبر / ۲۱شهريور به اجرا گذاشته شود. روسیه نیز گفته است در صورت اجرای این تحریم‌ها، به تحریم‌های خود علیه اروپا خواهد افزود.

۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۱۱ سپتامبر تصمیم گرفتند که تحریم‌های تشدیدشده اقتصادی علیه روسیه از روز جمعه اجرا شوند

به‌گزارش رویترز، در پی اعلام اجرای تحریم‌های تازه اروپا علیه روسیه، هرمان فان رامپوی، رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه بر اساس نتایج حاصل از بررسی اجرای طرح صلح در اوکراین که تا پایان ماه سپتامبر به‌درازا خواهد کشید، می‌تواند اقداماتی را که از ماه مارس تاکنون اتخاذ کرده تغییر یا لغو کند.

هرمان فان رامپوی افزود: «با توجه به این بررسی و در صورتی که شرایط در این منطقه اجازه دهد، کمیسیون و سرویس اقدام خارجی اروپایی، پیشنهادهایی را برای اصلاح، تعلیق یا لغو بسته تحریم‌های به‌اجرا گذاشته شده ـ به‌طور کامل و یا تا حدی ـ مطرح خواهد کرد.

۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۱۱ سپتامبر تصمیم گرفتند که تحریم‌های تشدیدشده اقتصادی علیه روسیه از روز جمعه اجرا شوند. این تصمیم در راستای فشار بیشتر بر مسکو در رابطه با رویدادهای شرق اوکراین گرفته شده است.

تحریم‌های جدید شامگاه روز دوشنبه تعیین شدند اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا روز پنجشنبه بر سر زمان اجرای آن گفت‌وگو کردند.

هدف از این تحریم‌ها محدود ساختن دسترسی شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه، «روس‌نفت» و «ترانس‌نفت» و همچنین شاخه نفتی شرکت «گازپروم» به بازارهای سرمایه است. نام ده‌ها شخصیت روس و اوکراینی طرفدار روسیه نیز در این تحریم‌ها قرار دارد که دارایی‌های آن‌ها مسدود شده و اجازه سفر آن‌ها به اروپا داده نخواهد شد.

تحریم؛ پاسخ روسیه به تحریم

روسیه بلافاصله در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا اعلام کرد که این کشور نیز تحریم‌های تازه‌ای را علیه اروپا در نظر خواهد گرفت.

مسکو می‌خواهد به‌ویژه بر واردات خودرو از اروپا و محصولات صنعت سبک که در حال حاضر در روسیه نیز تولید می‌شود، انگشت بگذارد.

آندری بولوسف، مشاور کرملین به خبرگزاری ریا نووستی روسیه گفت: «بر اساس اطلاعی که من دارم، افزون بر مواد غذایی که پیش از این تحریم شده بود، وزیر اقتصاد فهرستی از محصولات را تهیه دیده که قرار است تحریم شوند.»

سربازان اوکراینی در اسلاویانوسربسک

وی اظهار امیدواری کرد که فضای مثبتی حاکم شود تا روسیه ملزم به اجرای چنین اقداماتی نشود.

آندری بولوسف در مورد محصولاتی که هدف تحریم‌های مسکو علیه اروپا قرار خواهند گرفت، گفت: «طیف وسیعی از محصولات غیرکشاورزی که شرکای ما، به‌ویژه اروپایی‌ها، در این زمینه بیشتر وابسته به روسیه‌اند تا روسیه وابسته به آن‌ها.»

در پاسخ به تحریم‌های تاکنونی کشورهای غربی، مسکو تحریم بسیاری از مواد غذایی را علیه آن‌ها به‌اجرا گذاشت که موجب افزایش شدید قیمت‌های برخی از محصولات، مانند گوشت، در روسیه شد.

رهبران کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم افزایش فشار بر روسیه را ۳۰ اوت / هشتم شهریورماه، پس از آن‌که اعلام شد نیروهای روسیه از شرق وارد خاک اوکراین شده‌اند، گرفتند. از آن زمان تاکنون آتش‌بس میان کی‌یف و نیروهای جدایی‌طلب برقرار است که به‌گفته مقام‌های اوکراینی به‌طور عمومی رعایت شده است.

روسیه گفته است در حالی که آتش‌بس بین کی‌یف و نیروهای جدایی‌طلب شکننده است، نیروهای ارتش اوکراین به‌شدت در بخش‌هایی از شرق این کشور متمرکز شده‌اند و این موضوع برای مسکو نگران‌کننده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه از لزوم عملی ساختن اصلاحات در قانون اساسی اوکراین بر پایه توافق ژنو در ماه آوریل سخن گفت. لاوروف گفت: «در رابطه با مذاکرات در مورد وضعیت آینده جنوب شرق اوکراین، بر اساس صورت‌جلسه امضا شده در مینسک، یک گام باید برداشته شود.»

وی افزود: «ما امیدواریم این مذاکرات میان مقامات اوکراینی و رهبران لوگانسک و دونتسک هر چه سریعتر آغاز شود.»

یک سرباز روسی در شرق اوکراین

از سوی دیگر یک منبع آگاه در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به خبرگزاری فرانسه گفته است «هنوز حدود یک هزار سرباز روس در شرق اوکراین مستقرند و ۲۰ هزار سرباز دیگر همچنان در طول مرز مشترک دو کشور قرار دارند.»

این در حالی است که روز چهارشنبه پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «۷۰ درصد نیروهای روسیه از مرزهای اوکراین عقب نشسته‌اند.»

فرمان آمادگی رزمی به واحدهای نظامی در شرق روسيه

خبرگزاری ايتار تاس روز پنجشنبه گزارش داد که ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه به تمام واحدهای نظامی در شرق روسيه فرمان آمادگی رزمی داده است.

این خبرگزاری نوشته است اين فرمان به‌منظور «بازرسی و ارزيابی» واحدهای نظامی در مناطق شرق صادر شده است. در اين آمادگی رزمی که در منطقه بلگا و هورالز صورت می‌گیرد ۶۵هزار نيرو شرکت دارند.

براساس فرمان پوتين، این مانوراز تاريخ ۱۱تا ۱۸سپتامبر (۲۰الی ۲۷شهريورماه) ادامه خواهد داشت.

به‌نوشته روزنامه نيويورک تايمز، اين دومين مانور بزرگ در زمينه آمادگی نظامی از ماه ژوئن سال جاری ميلادی، زمانی که درگيری در شرق اوکراين آغاز شده بود، به‌شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.