ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معصومه ابتکار: آلودگی هوا در چهار شهر بزرگ از وضعیت ناسالم خارج شد

رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست ایران اعلام کرد که با توزيع بنزين سالم در چهار شهر بزرگ کشور معضل آلودگی هوا برطرف شد.

رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست ایران اعلام کرد که با توزيع بنزين سالم در چهار شهر بزرگ کشور معضل آلودگی هوا برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، معصومه ابتکار، شامگاه پنجشنبه ۲۰ شهریورماه درگردهمايی تشکل‌های طرفدار محيط زيست مازندران گفت: «ارتقای کيفيت بنزين خودروها با توزيع بنزين مطلوب در کلان‌شهرهای تهران، تبريز، اراک و کرج آغاز شد و در چند شهر بزرگ ديگر کشور نيز انجام خواهد شد.»

به‌گفته رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ایران «هم‌اکنون براساس شاخص‌های زيست‌محيطی کيفيت هوای اين شهرهای بزرگ از وضعيت ناسالم به مطلوب رسيده است.»

در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، ایران برای قطع وابستگی به واردات بنزین که ممکن بود بر اثر تحریم‌‌ها متوقف شود، با انجام تغییراتی در واحدهای پتروشیمی به تولید بنزین در آن‌ها اقدام کرد. بسیاری از کارشناسان محیط زیست این بنزین‌ها را فاقد استاندارد لازم و سرطان‌زا می‌دانستند اما دولت منکر این خطرات می‌شد.

بنا بر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، بنزین‌های تولید شده در پتروشیمی به دلیل درصد بالای بنزن (Benzen) که به حدود ۹۰۰ برابر حد مجاز رسیده بود، خواص سرطان‌زایی مستقیم دارد و بر سیستم عصبی، پوست، چشم و سیستم تنفسی اثرات منفی فراوان دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مری

    خانم مری لطفا افاضات نفرمایید برای این وضعیت چه غلطی کردی قبلا توصیه می کردی مردم از تهران خارج شوند حالا حتما توصیه می کنی از ایران