ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

  انتشار اخبار انتخابات سوئد به زبان فارسی

روزنامه «سیدسونسکان» متعلق به جنوب سوئد که یکی از روزنامه‌های مهم این کشور است، در یک دوره ۱۶روزه، اخبار انتخابات این کشور را به ۹زبان از جمله فارسی، ترجمه می‌کند.

روزنامه «سیدسونسکان» متعلق به جنوب سوئد که یکی از روزنامه‌های مهم این کشور است، در یک دوره ۱۶روزه، اخبار انتخابات این کشور را به ۹زبان از جمله فارسی، ترجمه می‌کند.

بیشتر اخبار مربوط به این انتخابات به زبان سوئدی منتشر می‌شوند. با توجه به حضور تعداد زیاد مهاجران در این کشور که بسیاری از آن‌ها به زبان سوئدی تسلط کامل ندارند، این روزنامه سوئدی پروژه‌ای به نام «گروه مترجمان سیدسونسکان» راه‌اندازی کرده تا دوهفته پیش از برگزاری انتخابات، تعداد بیشتری از مهاجران به اخبار انتخابات دسترسی پیدا کنند.

از زمان آغاز این پروژه بیش از ۳۰هزار نفر اخبار انتخابات را در سایت این روزنامه خوانده‌اند که تعداد زیادی از آن‌ها فارسی‌زبان بوده‌اند.

شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، در پیامی خطاب به مخاطبان این پروژه انتخاباتی، که علاوه بر انتشار در روزنامه سیدسونسکان به زبان‌های دیگر هم ترجمه شده، نوشته است: «دموکراسی در معنای کلاسیک آن به معنای حکومت اکثریت است، اما اکثریتی که در یک انتخابات آزاد به قدرت می‌رسد حق ندارد هر طور که بخواهد حکومت کند. فراموش نکنیم بسیاری از دیکتاتورهای جهان با دموکراسی یعنی با رأی اکثریت مردم به قدرت رسیدند؛ مانند هیتلر. بنابراین پیروزی در انتخابات به معنای دموکراسی نیست. اکثریت به قدرت رسیده در یک انتخابات آزاد باید چهارچوب دموکراسی را رعایت کنند.»

او با اشاره به اینکه دموکراسی با انتخابات به نتیجه نمی‌رسد، تاکید کرده که چهارچوب دموکراسی قواعد حقوق بشر است: «اکثریت به قدرت رسیده فقط در چهارچوب ضوابط حقوق بشر می‌تواند حکومت کند و حق تخطی از آن را ندارند. هیچ اکثریت به قدرت رسیده‌ای به بهانه مذهب حق ندارد بر نیمی از افراد جامعه یعنی زنان ستم کند، مانند ستمی که هم‌اکنون بر زنان ایران به بهانه اسلام می‌رود.»

انتخابات سوئد روز ۱۴سپتامبر برگزار می‌شود و اخبار این انتخابات در این نشانی در دسترس است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.