ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ روسیه به تحریم‌ها؛ ممنوعیت واردات خودرو از اتحادیه اروپا

روسیه در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا اعلام کرد که قصد دارد از واردات خودروهای اروپایی به روسیه جلوگیری کند. خودروسازان اروپایی بیش از ۱۲ میلیارد یورو در سال متضرر خواهند شد.

قرار است تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه از روز جمعه ۱۲ سپتامبر / ۲۱شهریور به اجرا گذاشته شود. روسیه در نخستین واکنش به این تحریم‌ها که بیش از همه صنعت نفت و بانکداری این کشور را نشانه رفته، اعلام کرد که قصد دارد از واردات خودروهای اروپایی به روسیه جلوگیری کند.

پاسخ روسیه به تحریم‌ها؛ ممنوعیت واردات خودرو از اتحادیه اروپا

چنانچه روسیه واردات خودروهای اروپایی را ممنوع اعلام کند، شرکت‌های خودروسازی بزرگ مانند فولکس‌واگن و مرسدس بنز بیش از ۱۲ میلیارد یورو در سال متضرر خواهند شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است کشورهای زیادی وجود دارند که مایل‌اند سهمی در بازار اتوموبیل روسیه داشته باشند.

روسیه دومین واردکننده خودروهای اروپایی در سطح جهان است.

در پرتو بحران اوکراین از هم‌اکنون، حتی پیش از اجرایی شدن ممنوعیت واردات خودرو از کشورهای اروپایی، صنایع خودروسازی در کشورهای اروپایی از جمله در آلمان بخشی از بازار خود در روسیه را از دست داده‌اند. شرکت‌های جنرال موتورز و فولکس‌واگن در روسیه خط مونتاژ احداث کرده‌اند. آن‌ها امیدوارند به این اعتبار، از تحریم واردات خودرو از سوی روسیه کمتر از دیگر خودروسازان متضرر شوند.

با این‌حال نمایندگی فولکس‌واگن در روسیه از هم‌اکنون با بحران مواجه شده و خط مونتاژش در کالوگا در جنوب غربی مسکو را به طور موقت متوقف کرده است. بر اساس آماری که اتحادیه بازرگانان اروپایی ارائه داده، فروش خودروهای اروپایی در روسیه در طی یک سال گذشته به میزان ۹/۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

شرکت فورد با افت ۴۱ درصدی و شرکت پژو با افت ۳۴ درصدی خودرو‌هایشان در بازار روسیه مواجه شده‌اند. شرکت فولکس‌واگن ۱۶ درصد افت فروش داشته و همچنان در مقایسه با دیگر خودروسازان اروپایی بیشترین سهم بازار خودرو روسیه را در اختیار دارد.

کار‌شناسان پیش‌بینی می‌کنند که چنانچه روسیه واردات خودروهای اروپایی را متوقف کند، بازار با افت بیشتری مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر تحریم‌های غرب باعث شده که نرخ تورم در روسیه افزایش پیدا کند، چنانکه به میزان ۲۰ درصد از قدرت خرید شهروندان روسیه کاسته شده. این امر هم بر بازار اتوموبیل در روسیه تأثیر خواهد گذاشت و خودروسازان اروپایی را بیش از پیش متضرر خواهد کرد.

۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۱۱ سپتامبر تصمیم گرفتند که تحریم‌های تشدیدشده اقتصادی علیه روسیه از روز جمعه اجرا شوند. این تصمیم در راستای فشار بیشتر بر مسکو در رابطه با رویدادهای شرق اوکراین گرفته شده است.

تحریم‌های جدید شامگاه روز دوشنبه تعیین شدند اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا روز پنجشنبه بر سر زمان اجرای آن گفت‌وگو کردند.

هدف از این تحریم‌ها محدود ساختن دسترسی شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه، «روزنفت» و «ترانس‌نفت» و همچنین شاخه نفتی شرکت «گازپروم» به بازارهای سرمایه است. نام ده‌ها شخصیت روس و اوکراینی طرفدار روسیه نیز در این تحریم‌ها قرار دارد که دارایی‌های آن‌ها مسدود شده و اجازه سفر آن‌ها به اروپا داده نخواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • SQR

    چشم‌شون کور، برن همون ماشین‌های آشغال لادا رو سوار شن.

  • Bahram

    روسها مثل زمان جنگ سرد به گرسنگی و گدأئی خواهند افتاد.روسها زورشان به غرب نمیرسد.پس از جنگ سرد و رابطه با غرب به نون و نوأیی رسیدند و اینک جفتک میاندازند.