ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیمی از بیمارستان‌های ایران فرسوده است

به گفته وزیر بهداشت ایران، نیمی از بیمارستان‌‌های ایران بالای ۵۰ سال قدمت دارند و برای بهسازی آن‌‌ها نیاز به مشارکت بخش خصوصی است.

وزیر بهداشت ایران می‌گوید حداقل نیمی از بیمارستان‌های کشور فرسوده است و نحوه ارایه خدمات در این مراکز به دلیل فرسودگی بالا، به هیچ وجه «زیبنده بیماران نیست».

به گفته وزیر بهداشت، مشارکت بخش خصوصی برای بهسازی بیمارستان‌های ایران ضروری است

به گفته حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان‌ها اکثرا بیش از ۵۰ سال عمر دارند و برای ارتقای خدمات در آن‌ها باید از بخش خصوصی یاری گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، وزیر بهداشت ایران به مردم اطمینان داد که با حضور بخش خصوصی در بیمارستان‌ها، به هیچ وجه از نظر اقتصادی لطمه‌ای به مردم وارد نمی‌شود و پرداخت هزینه‌های درمانی همچنان بر مبنای تعرفه دولتی خواهد بود.

به گفته هاشمی، الگوی قرارداد وزارت بهداشت با بخش خصوصی به گونه‌ای است که ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه خدمات ارایه شده در بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌های تکمیلی و مابقی توسط بیمه‌های پایه پوشش داده می‌شود. در این صورت پزشکان قادر خواهند بود در مجموعه‌های دولتی-خصوصی کار کنند و در نهایت وابستگی بیمارستان‌ها به بودجه دولتی کاهش می‌یابد.

مشکل فاضلاب بیمارستان‌ها

فرسودگی بیمارستان‌های کشور در زمینه نحوه دفع پسماند و فاضلاب آن‌ها نیز نمایان است.

حداقل ۴۰ درصد از ناوگان آمبولانس‌های ایران نیز فرسوده است

به گفته مدیر کل محیط زیست استان تهران، حداقل ۸ بیمارستان بزرگ تهران از نظر مشکل تصفیه پساب شرایط بحرانی دارند.

فاضلاب این بیمارستان‌ها مستقیما وارد منابع سطحی و زیرزمینی شهر تهران شده و مشکلات زیادی برای محیط زیست و سلامت مردم ایجاد می کند.

به گفته سازمان حفاظت محیط زیست ایران، در آخرین گزارشی که از طریق رئیس سازمان محیط زیست در اختیار وزیر بهداشت قرار گرفت، تصریح شده است اگر این بیمارستان‌ها مشکلات خود را برطرف نکنند، از آن‌ها به مراجع قضائی شکایت می‌شود.

ناوگان فرسوده آمبولانس‌ها

فرسودگی بیش از نیمی از بیمارستان‌های کشور در حالی است که پیش تر اعلام شده بود حداقل ۴۰ درصد از ناوگان آمبولانس‌های کشور نیز فرسوده است.

مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت با اعلام این خبر در مرداد ماه ۹۳ در حال حاضر در سراسر کشور ۱۴ هزار نیروی عملیاتی در دو هزار پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای و شهری فعالیت می‌کنند و نیاز به برنامه های آموزشی مناسب دارند.

امین صابری‌نیا، رییس این مرکز، وعده داده بود از نیمه دوم سال جاری تعدادی آمبولانس جدید در مراکز مختلف امدادرسانی در کشور توزیع می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.