ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز: به کولبران شليک می‌کنيم

رئيس پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهی نيروی انتظامی ايران گفت: «در صورت عدم توجه کولبران و ساير قاچاقچيان به دستورات پليس، در نقطه صفر مرزی به آن‌ها شليک می‌شود.»

فتح‌الله زمانيان، رئيس پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهی نيروی انتظامی ايران گفت: «در صورت عدم توجه کولبران و ساير قاچاقچيان به دستورات پليس، در نقطه صفر مرزی به آن‌ها شليک می‌شود.»

در مرزهای کردستان سالانه صدها نفر از کولبران و افراد کاسب بر اثر تيراندازی نيروهای دولتی کشته و زخمی می‌شوند

زمانيان روز شنبه ۲۲شهريور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: «اگر فردی بخواهد در غرب کشور به صورت کولبری و قايقی در جنوب کشور جنسی را قاچاق کند پليس برخورد می‌کند.»

وی گفت: «ميزان قاچاق برای پليس تفاوتی ندارد چرا که اصل اين کار تخلف و جرم محسوب می‌شود.»

طبق گزارش فعالان حقوق بشر در مرزهای کردستان سالانه صدها نفر از کولبران و افراد کاسب بر اثر تيراندازی نيروهای دولتی کشته و زخمی می‌شوند.

«کولبر» اصطلاحی محلی است و به کسانی گفته می‌شود که حمل و نقل کالا از مرزها را با استفاده از «کول» خود و بدون هرگونه وسيله‌ای انجام می‌دهند.

افراد کاسب کالاهايی که توسط کولبران در نزديک‌ترين روستا به نقطه مرزی جمع‌آوری شده است، با استفاده از وسايل نقليه به شهرها منتقل می‌کنند.

به فاصله چند ماه پس از برگزاری انتخابات رياست‌جمهوری ايران در سال ۱۳۹۲، اميد کريميان، نماينده مريوان در مجلس خطاب به حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران گفت: «آقای روحانی از عدالت‌ اجتماعی‌تان، تاکنون کشته شدن شهروندان کُرد توسط نيروهای انتظامی کردستان نصيب ما شده است.»

سال گذشته همچنين محمدصالح حسينی، فعال کارگری در ايران از «عدم تمايل دولت به سرمايه‌گذاری، نبود کارخانجات و فقدان سياست‌های مشوق سرمايه‌گذاری در استان کردستان» به‌عنوان عوامل روی آوردن کارگران مرزی به حرفه کولبری نام برد.

به‌گفته وی «اکثر کارگران کولبر را افراد فقيری تشکيل می‌دهند که فقط برای امرار معاش روزانه‌شان به اين شغل خطرناک روی آورده‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.