ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«غزه ایران»؛ تخریب خانه‌های مردم در ارتفاعات تهران به فرمان رهبر

شهرداری تهران به فرمان رهبر و به بهانه جلوگیری از ساخت و ساز در ارتفاعات تهران خانه‌های مردم در شهرک زیتون را تخریب می‌کند. مردم معترض از «غزه ایران» سخن می‌گویند.

گروهی از اهالی شهرک زیتون، در شمال شرق تهران در اعتراض به تخریب خانه‌هایشان از سوی شهرداری تهران مقابل تلویزیون دولتی ایران اجتماع کردند و خواهان رسانه‌ای شدن تخریب خانه و کاشانه‌شان شدند. آن‌ها از «شهرک زیتون» به عنوان «غزه ایران» یاد کردند. زمین‌های شهرک زیتون در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای به اهالی این محل واگذار شده بود. اکنون به فرمان رهبر خانه‌های آنان تخریب می‌شود.

تخریب خانه‌های مردم در ارتفاعات تهران به دستور رهبر

ساکنان شهرک زیتون که در ارتفاعات شمال شرق تهران واقع شده است، در تجمع اعتراضی‌شان مقابل تلویزیون دولتی ایران، با انتقاد از شهرداری و استانداری تهران، به تخریب خانه‌هایشان و همچنین بیرون ریختن اثاثیه‌ منزلشان اعتراض کردند.

معترضان که سندهای مالکیتشان را روی میله‌های ساختمان بلال چسپانده بودند، خواستار این شدند که تلویزیون دولتی ایران برنامه‌ای به تخریب غیر قانونی خانه‌هایش شهرک زیتون اختصاص دهد.

دیدار آیت‌الله خامنه‌ای با اعضای شورای شهر تهران

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدارش با اعضای شورای شهر تهران در دی ماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست برای ایجاد سبک زندگی اسلامی از ساخت و ساز در ارتفاع بالای ١٨٠٠ و در برخی مناطق در ارتفاع بالای ١۴٠٠متر جلوگیری کند. شهرداری تهران هم در اجابت از فرمان رهبر، به تخریب خانه‌های مردم در شهرک زیتون روی آورده است. ساکنان شهرک زیتون اما می‌گویند بر خانه‌هایشان مالکیت قطعی و اثبات‌پذیر دارند و زمین‌ها، در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای به طور قانونی به آن‌ها واگذار شده است. افزون بر این ظاهراً شهرداری هم به وعده‌اش مبنی بر واگذاری خانه‌های جایگزین به اهالی شهرک زیتون عمل نکرده است. اهالی شهرک زیتون همچنین ادعا می‌کنند که در پوشش «ایجاد سبک زندگی اسلامی» و به بهانه رعایت مسائل زیست‌محیطی شهرداری قصد دارد با تخریب خانه‌های آنان زمینه‌ساز ساخت و سازهای سودآور در این محل شود. آن‌ها پیش از این مقابل مجلس شورای اسلامی هم اجتماع کرده بودند و با نمایندگان آیت‌الله خامنه‌ای هم دیدار کرده بودند. اما این ملاقات‌ها تاکنون بی‌ثمر مانده است.

تجمع اعتراضی گروهی از اهالی شهرک زیتون

ساکنان چند محله دیگر هم (محله‌هایی مانند مرادآباد و سوهانک در ارتفاعات شمال تهران) با مشکل تملک زمین‌هایشان مواجه‌اند.

در مجموع، پس از دیدار اعضای شورای شهر تهران با رهبر، زندگی بیش از ۲۰هزار نفر از اهالی این محله‌ها به مخاطره افتاده است.

اشخاصی که این زمین‌ها را در تملک دارند و برخی از آنان با سند هم می‌توانند مالکیت خود را ثابت کنند زیر سقف ۳۶ تعاونی گرد آمده‌اند. آن‌ها در پی احراز مالکیت‌شان بر زمین‌ها در ادارات و نهادهای دولتی سرگردان هستند.

شهرداری تهران با استناد به سخنان رهبر، به این دلیل که زمین‌ها در ارتفاعات بالاتر از ۱۸۰۰ متر قرار دارند، از صدور مجوز ساخت خودداری می‌کند.

وزارت مسکن و شهرسازی هم می‌گوید در محدوده شهر تهران زمینی در اختیار ندارد که برای تعویض در اختیار مالکان بگذارد. این وزارتخانه سه قطعه زمین نامرغوب در طاهرآباد رودهن، بومهن و ماهدشت کرج را برای تعویض به مالکان پیشنهاد داده، اما آن‌ها از پذیرش این زمین‌ها خودداری کرده‌اند.

شورای شهر تهران هم بررسی و حل این مشکل را وظیفه خود نمی‌داند.

در این میان برخی نهادهای امنیتی، نظامی و بانفوذ در بیش از ۸۰ نقطه تهران در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر و حتی بالای ۲۰۰۰ متر ساخت و سازهای مفصلی انجام دادند. اهالی شهرک زیتون و شهرک‌های مشابه به این ساخت و سازها اشاره می‌کنند و می‌گویند شهرداری قصد دارد با سلب مالکیت از آن‌ها زمینه را برای چنین ساخت و سازهای سودآوری فراهم کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهری

    زورشون به این بدبختها می رسه ولی اون قدرقدرتهایی که محیط زیست ایران رو نابود کردند همچنان می تازند و غارت می کنند.

  • شهری

    اونی که گفته "تمام باغات تهران رفت باغاتی که در طی صدها سال تهران رو به شهر باغها معروف کرده بود…صدها سال ؟؟؟ عزیزم تهران مگه چند وقته شهر شده؟ منظورت دهات تهرانه ؟!

  • مومن

    در تصیح مطلب محمدباقر که نوشته اند " شهردار قمه کش تهران درحال برنامه ریزی گسترده ای برای تخریب برج آزادی همان شهیاد به عنوان نماد یادگار از دوران شاهنشاهی است " باید بگویم: در اینکه جمهوری اسلامی اهمیتی و ارزشی برای مفاخر باستانی و تاریخ شاهنشاهی ایران ندارد شکی نیست، اما این بیشتر بخاطر آن است که طراح ، آرشیتکت و مهندس ناظر برج شهیاد، مهندس حسین امانت، " بهائی" میباشد و البته این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که یکی از سیاست های جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب این بوده است که تمام اقلیت های مذهبی در ایران را به هر بهانه و تدبیری قلع و قمع نماید.

  • SQR

    مملکت بی‌صاحاب و **** :( عجیب گرفتاری شدیم به حضرتباس. :/

  • mansour

    ضمن تائید بیانات نظر دهنده ( رضا ۲۳ شهریور ۱۳۹۳)بدینوسیله هم از نویسنده *** خبر ونیز از مسئول رادیو زمانه انتقاد و از دستوری که آقای خامنه ای داده اند هم صد در صد حمایت میکنم. زمینهای واگذار شده در شهرک زیتون جزو منابع طبیعی است و مسئولین زمین خوار و فرصت طلب وقت،این منطقه حفاظت شده که محل زیست آهو،قوچ و پرندگان خاص می باشد را به یکی از ارگانها بخشیدند و ان ارگان هم زمین مورد نظر را قطعه بندی نمود و به کارمندان خود به قیمت نازل فروخت و تعدادی از قطعه های مرغوب را هم میان رؤسا و دلالان و رانتخواران تقسیم و با همکاری اداره املاک وثبت و غیر...هم بلافاصله برای مالکان جدید سند رسمی صادر گردید. در صورتی که ۲ کیلومتر بالاتر از شهرک زیتون روستائی بنام همه سین معروف به ده ترکمن قرار دارد و زمین های این روستا که در زمان محمد رضا شاه تبعیدگاه عده ای از سیاسیون و مجرمین ترکمن بوده است که هنوز زمین های آنجا فاقد سند رسمی میباشند. اداره محیط زیست و منابع طبیعی نسبت به این عمل غیر قانونی و زمین خواری و غارت بیت المال اعتراض و از دستگاه های زیربط شکایت نمود و موفق به صدور رای مبی بر غیرقانونی بودن عمل واگذاری زمین ها شد و سپس از دولت خواست که به جای این زمین ها به مالکان جدید زمین دیگری بدهد ودولت هم از مالکان جدید خواست که زمین شهرک زیتون را یا با یک قطعه زمینی در بوم هن و یا در قطعه زمیی در هشتگرد تعویض نمایند. بدنبال این پیشنهاد دولت  عده زیادی که نیازمند بودند،یا مجبور به فروش قطعه زمین خود به دلالان و سرمایه داران و یا تعویض آن شدند و برخی دیگر هم که نیازی به زمین جهت ساختن چهاردیواری برای خانواده نداشتند و جزو سوداگران و باندهای مافیایی دولتی بودند،همچنان بر حقوق قانونی خود و مالک بودنشان پا فشاری کردند. یکی از این افراد سرهنگ بازنشسته سپاه به نام اقاجانپور است که دو قطعه زمین دارد. ضمنأ خود من در روستای همه سین(ده ترکمن) حدود ۱۵ سال است که یک قطعه زمین خریده ام که به من نه سند و نه اجازه ساخت می دهند.در صورتی که زمین بنده و بسیاری  از روستائیان در حاشیه  روستا  قرار دارد و بر خلاف  زمینهای شهرک زیتون, رسما نه جزو بیت المال و نه در محدوده منابع طبیعی و محیط زیست است. اگر حمایت از تخریب محیط زیست حیوانات و پرندگان اگر سیاست مدیر و کارکنان رادیو زمانه است(که نیست)باید خبرنگاران و کارکنان بخش محیط زیست رادیو زمانه را راهی منزل کنید و منبعد هم به دولتهای ج.ا.ا. در رابطه با تخریب محیط زیست و زمین خواری در محدوده منابع طبیعی اعتراضی نفرمائید.سپاس

  • محمدباقر

    شهردار قمه کش تهران درحال برنامه ریزی گسترده ای برای تخریب برج آزادی همان شهیاد ه عنوان نماد یادگار از دوران شاهنشاهی است .

  • محمدباقر

    شهردار قرمساق تهران عد از سلاخی وقتل عام صدها درخت سالم در طول خیابان ولیعصر؛ کشتن یک دستفروش بیدفاع؛ گشت زنی با موتور 1000 برای قلع وقمع دانشجویان؛ واگذاری هکتارها زمین به عوامل امنیتی وسپاه ؛ درصدد بیرون کردن این مردم از خانه هایشان وتقسیم این زمین ها به کلاش ها و لاشخورهاست

  • مینو

    واقعا جای تأسف داره که فکر می کنید خامنه ای و سگای دربارش دلشون به حال محیط زیست می سوزه، اینقدر چاپیدن و می چاپن که هیچ جا رو نمی ذارن از دستشون در بره، این همه قنات خشک شد، این دریاچه ها، توی این بیش از سی سال، چقدر بیابون به این سزرمین اضافه شد؟؟ کجا بودن آقایون؟ درحال چاپیدن زمین های باقی مانده، البته! این همه جنگل ماه ها و ماه ها سوخت، همه خودشون رو به خواب زدن، حالا یه هو محیط زیست و شهرسازی و این داستانا مهم شد؟؟؟ تهران و اطرافش نابود شده، تهران دیگه شهری نیست که بشه با شادی و دلخوشی توش زندگی کرد، شهر غم و کثافت ِ مضاعفه، اینا یه جوری دزدی می کنن که خودِ ملت بیان بگن بفرمایید حق با شماست. بعد چطور میشه با «خیلی از کارای نظام مخالف بود» و بعد چنین برداشتی داشت!! همه ی این سیاسیتهای وحشیانه و پرولع و مخرب به هم وصل اند، سگهاشو میفرسته برن پاچه مردم رو بگیرن، خونه هاشون و خراب کنن، تو خیابابونا جلوی زنا و دخترا بگیرن، سر ملت رو رم میکنن با اوضای جنگ و بدبختی و فقر و فوتبال و ...، جناب نمایش به راه می ندازه می ره بیمارستان، بعد همه، از سیاستمدار و دولتی و ورزشکار و شاعر و ... پامیشن میرن با غضیب رهبر «بیعت» می کنن، معلومه که دارن بلاهای دیگه جاهای دیگه سر مردم می یارن، از صهیونست هم صدبار بدترن.

  • روزبه

    با رژیم صد در صد مخالفم ولی با این کارشون صد در صد موافقم. با زمینخواری باید برخورد بشه. کیه به اینه سند مالکیت میده ؟ اگر جواز ساخت ندارندو در طرح جامع شهری نیستند باید اینها تخریب بشه . مملکت شده شهر هرت. کجای دنیا به این شکل هر کی هرکی . اگر حکومت قانون و نظم می خواهیم باید همه به قانون گردن بگذارند. فردا اینها آب میخوان و کار میخوان و راه مخوانو درمانگاه و مدرسه میخوان کی مسئول تامین اینهاست وقتی شهر ها به شکل هرج و مرج شده رشد میکنه.

  • عقلانیت

    گزارش شما بسیار آماتور بود .  منم با خیلی از مساپل حکومت و اشخاص مخالفم .  ولی اینکه شهرداری ی تصمیمی می گیره ( گذشته از درست و غلط بودنش ) هیچ ربطی ب آقای خامنه ای نداره . بهتره یکم واقع بین باشم .  الان جوری شده ک هر کی دستش لای در مترو هم گیر میکنه میگه این چ حکومتیه !!!!

  • سعید

    در ارتفاع 1800 متر که دیگه باغ و باغاتی نیست که کسی برایش گریه کند! حضرت آغا نمی خواهد کسی در بلندایی بیش از منبر ایشان بنشیند وگرنه به رهبر یک مملکت چه که مردم کجا خانه بسازند یا نسازند. این همه جا که ملت دارند به خلاف ساخت و ساز می کنند چرا این همه تمرکز بر ارتفاع 1800 تهران؟ مثلا چرا ایشان حکم حکومتی در مورد مسافت 5 کیلومتری دریای خزر نمی دهند که قانون است ولی رعایت نمی شود؟

  • مومن

    آقای صادق که همه چیز را می دانید و بر تمام مسائل آگاهید. اولاً ساکنان شهرک زیتون بر خانه‌هایشان مالکیت قطعی دارند و زمین‌ها در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای به طور قانونی به آن‌ها واگذار شده است. دوماً در کشوری که اکثر زمامداران آن دزد و غارتگر اموال مملکت هستند و دزدی های ملیاردی آنها گوش فلک را کر کرده است ، و همینطور بخاطر آسیبهائی که به محیط زیست و آثار باستانی زده اند ( که در این چند جمله نمی گنجد )باید در محکمه ای عادل محاکمه شوند، و در کشوری که کارمندان شهرداری آن به جای خدمت به مردم و ارائه سرویس آنها را با ضرب و جرح به بیمارستان میفرستند و حتی باعث مرگ شهروندان خود میشوند، حال شما از عمل این کثافتها و رفتار وحشیانه این عمله های ظلم وحمله به این مردم بی پناه و تاراج اموال آنان به این شکل غیر قانونی که ظلمی است آشکار و عملی است بسیار شنیع حمایت کرده و خواستار برخورد شدیدتر دارید، برایتان متاسفم.

  • sadegh

    نمیدونید نگید...من با خیلی از کارای این نظام مخالفم ولی اتفاقا با این یه کارش موافق.. نمیدونین چه بلایی سر تهران تو این چندسال اومده... تمام باغات تهران رفت باغاتی که در طی صدها سال تهران رو به شهر باغها معروف کرده بود.... علاوه برین چیزی که مد شده کوه خواریه ..من همیشه میگفتم نظام این زورشو عوض اینکه سر مردم خالی کنه بهتره در جهت حفظ محیط زیست خرج کنه که سالها انجام نمیشد و اثارشو داریم میبینیم... ...... برخورد شدیدترو خواستارم

  • بهنام

    حالا تکلیف این بنده خداها که مدت 28 سال است در این شهرکها اقامت دارند چه میشود ؟ آیا خامنه ای که معروف است در کوچکترین کارها دخالت و نظر داده و ( فضولی ) میکند ، نمیتواند دستور عدم تخریب دهد . کم کم خودش هم دارد باورش میشود که بر خر مراد سوار شده و ملت مظلومتر و ساده تر از ایرانی جماعت پیدا نکرده است . حجت الاسلامی که در خمره رنگ رزی آخوندها و ملایان ایران یک شبه شد رهبر . امید است بزودی شر همشان از سر ملت مظلوم ایران کم شود .

  • رضا

    مطابق طرح جامع شهر تهران که از سالها پیش تهیه شده است ساخت و ساز در ارتفاع بالای 1800 متر ممنوع است. زمین خواران در حال بلعیدن همه کوهها و باغ های اطراف تهران هستند. در این فرایند از تکنیک های پییده ای استفاده میکنند از جمله اینکه در وسط یک زمین چند هکتاری چند صد مترش را به چند جانباز و خانواده شهید و فلان واگذار میکنند و برای ایامی شهرکها هم از اسامی اسلامی استفاده میکنند تا شهرداری را از نزدیک شدن به آنها بترسانند. هر چه شهرک دزدی و زمین خواری در تهران است اسمهایی مانند اسلام آباد و شهرک امام خمینی و شهرک شهدای فلان دارند. مطابق قوانین اگر یک ساختمان به مرحله سقف زدن رسیده باشد تخریب آن نیازمند حکم دادگاه است و شهرداری راسا امکان اقدام ندارد. در تهران کارگاههایی وجود دارد که دیوار و سقف آماده میسازند که افراد میتوانند در یک شب در زمین سرقتی خانه بسازند و سقف آن را هم بزنند. بلافاصله از بنای سقف دار فیلم و عکس تهیه میکنند تا شهرداری را بترسانند. باندهای بسیار بزرگ در امر زمین خواری در کشور فعال هستند. هر جایی که جلوی این کار گرفته شود کار بزرگی است. استفاده سیاسی و در بوق کردن این موضوع چون مثلا من نوعی از خامنه ای یا جمهوری اسلامی دل خوشی ندارم کاری اخلاقی نیست. من امیدوارم با ساخت و سازهای غیر قانونی و بلعیدن باقیمانده باغها و کوههای تهران به شدت برخورد شود تا دزدان زمین از ترس خامنه ای هم که شده دست از سر تهران بردارند.