ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسيه هشت نيروگاه برق در ايران می‌سازد

حميد چيت‌چيان، وزير نيروی ايران از توافق مقدماتی ۱۰ ميليارد دلاری تهران با مسکو برای ساختن هشت نيروگاه برق پرده برداشت.

حميد چيت‌چيان، وزير نيروی ايران از توافق مقدماتی ۱۰ ميليارد دلاری تهران با مسکو برای ساختن هشت نيروگاه برق پرده برداشت.

چيت‌چيان روز يکشنبه ۲۳ شهريورماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، ضمن اعلام اين خبر افزود که روس‌ها برای راه‌اندازی حدود دو هزار و ۸۰۰ مگاوات ظرفيت جديد نيروگاهی در ايران اعلام آمادگی کرده‌اند.

بر اساس اين گفت‌و‌گو، دو واحد جديد در طبس ساخته خواهد شد.

وزير نيروی ايران همچنين افزود که احتمال احداث دو واحد نيروگاه در تبريز با مشارکت روس‌ها وجود دارد و مسکو برای بازسازی نيروگاه‌های قديمی هم اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش مهر، هوشنگ فلاحتيان، معاون وزير نيرو نيز گفته است که «شرکت مجری روسی تا يک ماه آينده طرح پيشنهادی خود را برای احداث يک نيروگاه چهار واحدی در بندرعباس، افزايش ظرفيت نيروگاه سهند تبريز به ۷۰۰ مگاوات، احداث يک نيروگاه در طبس به ظرفيت ۶۳۰مگاوات همراه با تجهيز معدن زغال‌سنگ اين شهر، نوسازی نيروگاه‌های رامين اهواز، بندرعباس و شهيد منتظری اصفهان و تأمين تجهيزات مربوط به پست‌های برق ارائه می‌کند.»

اين در حالی است که در روز ۲۲ ماه مه، خبرگزاری رويترز در خبری گزارش کرده بود که «روسيه شايد هشت راکتور هسته‌ای برای ايران بسازد».

بر اساس اين گزارش، يک پايگاه خبری دولتی روسيه با استناد به «منبعی آگاه» از امکان امضای چنين توافقنامه‌ای در سال جاری خبر داده بود.

با اينکه خبرگزاری مهر در خبر امروز خود به ساخت همين تعداد نيروگاه برق اشاره کرده است، اما هيچ توضيحی درباره ماهيت و نوع اين رآکتورها در گفت‌و‌گوها آورده نشده است.

روسيه پيشتر در خاک ايران نيروگاه هسته‌ای بوشهر را برای توليد برق ساخته بود که راه‌اندازی آن با تأخیرهای پی‌ در پی همراه شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    روسیه غلط می کند با حضرت آغا! خاک عالم بر سر پارلمانی که نمی پرسد این قرارداد به چه مناسبتی است؟ دستمزد کم پیمانکار، رعایت زمان قرارداد از سوی پیمانکار یا امنیت و فناوری بالای ارایه شده. ایران تبدیل به یکی از کشورهای درب پیت بلوک سابق شرق شده با این فرق که آنها این خدمات افتضاح را به رایگان می گرفتند ولی ما باید میلیارد میلیارد پول بابت آن بپردازیم. کاش پروستان در مغز آدم جای گرفته بود

  • sarraji

    لابد از همون نمونه های چرنویل می سازه