ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گشت‌ ارشاد انصار حزب‌الله با چهار هزار نفر به خيابان‌ها می‌آيد

دبيرکل انصار حزب‌الله از آغاز به کار «گشت‌های ارشادی» اين تشکل با چهار هزار نيرو خبر داد. اين گشت‌ها که با هدف برخورد با «بد حجابی» تشکيل شده‌اند، کار خود را از هفته آينده آغاز می‌کنند.

عبدالمجيد محتشم، دبيرکل انصار حزب‌الله از آغاز به کار «گشت‌های ارشادی» اين تشکل با چهار هزار نيرو خبر داد. اين گشت‌ها که با هدف برخورد با «بد حجابی» تشکيل شده‌اند، کار خود را از هفته آينده آغاز می‌کنند.

روزنامه شرق روز دوشنبه ۲۴شهريور به نقل از دبيرکل انصار حزب‌الله نوشت: «نيروهای عملياتی انصار حزب‌الله برای اجرای اين طرح از خواهران، سه‌هزارنفر و از برادران تقريبا هزارنفر هستند.»

وی همچنين درباره نحوه برخورد اين افراد با مردم گفت: «گرفتن و بردن، کار ما نيست. اين مسايل از وظايف حکومتی است. ما تذکر زبانی می‌دهيم اما اين تذکر حتما جدی و مؤثر خواهد بود. بهتر است کار عملياتی ما آغاز شود تا شما ببينيد ما چگونه عمل خواهيم کرد.»

دبيرکل انصار حزب‌الله همچنين درباره اظهارات اخير وزير کشور که «اقدامات خودسرانه و بدون مجوز را غيرقانونی دانسته بود»، گفت: «در مورد آقای رحمانی ‌فضلی ما با ايشان مکاتبه داشتيم و تلاش کرديم دغدغه ايشان را برطرف کنيم. اميدواريم که اين چنين شده باشد.»

اين در حالی است که حسين‌علی اميری، قائم‌مقام وزير کشور نيز گفته است «تاکنون هيچ درخواستی مبنی بر صدور مجوز فعاليت آمران ‌به ‌معروف و ناهيان ‌از منکر از سوی هيچ حزبی به وزارت کشور نداشته‌ايم و هرگونه فعاليتی در زمينه امر‌ به‌ معروف و نهی ‌از منکر بدون مجوز قانونی حتی اگر با نيت خير انجام شود، نقض قانون است.»

دبيرکل انصار حزب‌الله هفته گذشته گفته بود: «گستره عمليات انصار حزب‌الله کشوری است و ميدان عمل در تهران بسيار وسيع و حجم عمليات بالا خواهد بود. به اذن خدا، نامعادله غلط جاری را که بر اساس آن وزن مفسدان و حاميان آنان در جامعه به ضرر متدينين تغيير يافته، دگرگون خواهيم کرد زيرا اگر ما به مقابله با اين جريان برنخيزيم، اين جريان مفسد خواهد بود که در برابر حزب‌الله خواهد ايستاد.»

انصار حزب‌الله دو ماه پيش نيز اعلام کرده بود که گروه‌های سيار امر به معروف و نهی از منکر را روانه خيابان‌ها خواهد کرد تا در پارک‌ها، مراکز خريد و معابر از پيش مشخص‌شده، با عنوان «محل مأموريت و نقاط توقف» فعاليت کنند.

در هشت سال گذشته، تنها مأموران پليس ايران بوده‌اند که اقدام به برخورد با «زنان بدپوشش» می‌کردند اما پس از روی کارآمدن دولت روحانی، گشت‌های انصار حزب‌الله که در دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پيشين ايران فعاليتی نداشتند، می‌گويند می‌خواهند دوباره به خيابان بازگردند و با آنچه که «بد حجابی» می‌نامند، برخورد کنند.

دخالت سپاه و بسيج و انصار حزب‌الله در کنترل پوشش زنان و جوانان، استقرار گشت‌های  بازرسی و برخوردهای خشن با گروه‌های مختلف اجتماعی و هجوم به ميهمانی‌ها و جشن‌های عروسی، روش‌هايی است که در چند دهه اخير، توسط بعضی نهادهای نظامی و شبه‌نظامی حتی پيش از ايجاد گشت ارشاد يا طرح عفاف و حجاب يا حتی هم‌زمان با آن، برای کنترل و دخالت در نوع پوشش در ايران وجود داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود دهنمکی

    جوانان شجاع ایران نیز منتظر مقابله با این داعشی ها هستند

  • بیدارزنی گشت‌ ارشاد انصار حزب‌الله با چهار هزار نفر به خیابان‌ها می‌آید | بیدارزنی

    […] رادیوزمانه: عبدالمجید محتشم، دبیرکل انصار حزب‌الله از آغاز به کار «گشت‌های ارشادی» این تشکل با چهار هزار نیرو خبر داد. این گشت‌ها که با هدف برخورد با «بد حجابی» تشکیل شده‌اند، کار خود را از هفته آینده آغاز می‌کنند. […]

  • سعید

    طرح "فضولان محله" با بسیج اراذل و اوباش فربه طراحی شده و فقط منتظر هستند که جایی یک رسوایی بزرگ سیاسی یا اجتماعی رخ دهد تا برای تحت الشعاع قرار دادن آن اینها را به کوچه بریزند. اگر با این کار بتوانند اذهان را از ماجرای اصلی پرت کنند از این طرح مکرراً ولی بصورت ادواری و بر حسب شدت و حدت فضاحت های سیاسی و اجتماعی کشور استفاده خواهد شد. البته علیرغم استعداد شگرف لات پروری فرهنگ ما، عدد 4000 هم قدری غلو آمیز است. این همه جاهل قابل سازماندهی نیستند و اگر بخواهند وارد کاری بشوند از همان ابتدا به جان هم می افتند.

  • کاربر مهمان

    چقدر توی خبرهایتان پاراگراف ها و جملات تمراری به کار می بردید: «در هشت سال گذشته، تنها مأموران پلیس ایران بوده‌اند که اقدام به برخورد با «زنان بدپوشش» می‌کردند اما پس از روی کارآمدن دولت روحانی، گشت‌های انصار حزب‌الله که در دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران فعالیتی نداشتند، می‌گویند می‌خواهند دوباره به خیابان بازگردند و با آنچه که «بد حجابی» می‌نامند، برخورد کنند. دخالت سپاه و بسیج و انصار حزب‌الله در کنترل پوشش زنان و جوانان، استقرار گشت‌های بازرسی و برخوردهای خشن با گروه‌های مختلف اجتماعی و هجوم به میهمانی‌ها و جشن‌های عروسی، روش‌هایی است که در چند دهه اخیر، توسط بعضی نهادهای نظامی و شبه‌نظامی حتی پیش از ایجاد گشت ارشاد یا طرح عفاف و حجاب یا حتی هم‌زمان با آن، برای کنترل و دخالت در نوع پوشش در ایران وجود داشته است.» این پنجمین خبری است که در این زمینه در رسانه شما می خوانم و این دو پاراگراف،پای ثابت تکمیل همه این خبرهاست!