ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ناپدید شدن ۵۰۰ پناهجو در دریای مدیترانه»

بر اساس گفته‌های شاهدان عینی ۵۰۰ پناهجوی دیگر در آب‌های دریای مدیترانه ناپدید شده‌اند. این بار اما ظاهرا قاچاقچیان به‌عمد قایق آن‌ها را غرق کرده‌اند.

هفته گذشته ۵۰۰ پناهجو پس از غرق شدن قایق‌شان دردریای مدیترانه، ناپدید شده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (OIM) روز دوشنبه ۱۵ سپتامبر / ۲۴ شهريورماه گفت دو فلسطينی که پنجشنبه گذشته در نزديکی جزيره مالت توسط یک کشتی پانامايی نجات یافته بودند این خبر را اعلام کردند و گفتند قاچاقچيان به عمد قایق را غرق کرده‌اند.

مقامات ایتالیایی پرونده‌ای در این رابطه گشوده‌اند. به‌گفته سازمان بین‌المللی مهاجرت، اگر این اطلاعات در بررسی‌ها تأیید شود، این رویداد «بدترین مورد از غرق شدن قایق مهاجران در سال‌های اخیر» خواهد بود؛ به‌ویژه آن‌که نه یک حادثه که یک «کشتار دسته‌جمعی» محسوب می‌شود.

دو جوان فلسطینی روز شنبه ۱۳ سپتامبر / ۲۲ شهريور به «پوزالو» واقع در جنوب سیسیل منتقل شدند و به‌طور جداگانه مورد بازجویی قرار گرفتند. آن‌ها گفتند از بندر دمیاط مصر با ۵۰۰ نفر دیگر از اهالی سوریه، فلسطین، مصر و سودان سوار بر قایق شدند تا خود را به اروپا برسانند.

به‌گفته دو فلسطینی غزه‌ای، قاچاقچیان بارها و بارها مجبور به تغییر قایق غیرقانونی شدند و سرانجام چهارشنبه گذشته، مهاجران را سوار بر یک قایق کوچک و به‌ظاهر خطرناک کردند.

آن‌ها افزودند قاچاقچیان که خود سوار بر قایقی دیگری بودند هنگامی که با اعتراض‌ و شورش پناهجویان روبه‌رو شدند قایق آن‌ها را از پشت خم کرده و موجب غرق شدن آن شدند.

دو فلسطینی یک روز و نیم پس از این حادثه نجات یافتند.

فلاویو دی جیاکومو، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت به خبرگزاری فرانسه گفت: «۹ تن از بازمانده‌های دیگر این حادثه نیز توسط کشتی‌های یونانی یا مالتی نجات یافته‌اند اما به‌نظر می‌رسد بقیه مهاجران این قایق جان باخته‌اند.»

سال گذشته حدود ۴۵ هزار مهاجر خود را به ايتاليا رساندند. اين آمار در سال جاری میلادی به بيش از ۶۰ هزار نفر رسيده است.

موج مهاجرت پس از رویدادهای کشورهای عربی، موسوم به «بهار عربی» شدت بی‌سابقه‌ای یافت.

نيروی دريايی ايتاليا به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند عمليات جستجو و نجات مهاجران از آب‌های سيسيل را ادامه دهد. موج مهاجرت چنان سنگين است که این کشور نمی‌تواند به‌تنهایی مهاجران را بپذیرد. مقامات ايتاليایی بارها از رهبران اتحاديه اروپا خواسته‌اند تا برای مقابله با اين بحران به ايتاليا کمک کنند.

بحران مهاجران يکی از چالش‌های بزرگ اروپا به‌شمار می‌رود. به‌گفته «فرونتکس»، سازمان اروپایی کنترل مرزها، در سال گذشته میلادی ۱۰۷ هزار و ۳۶۵ پناهجو به اروپا وارد شده‌اند در حالی که در سال ۲۰۱۲ تعداد این افراد  ۷۲ هزار و ۴۳۷ نفر بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • - پناهجو

    […] منبع […]