ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بررسی اپیدمی ابولا در نشست اضطراری شورای امنیت

شورای امنیت به بسیج امکانات جهانی در مبارزه با ویروس ابولا خواهد پرداخت. کوبا یک تیم بزرگ پزشکی به سیرالئون می‌فرستد. آمریکا نیز در صدد اعزام ۳۰۰۰ امدادگر ارتشی به غرب آفریقاست.

شورای امنیت در جلسه‌ای نامعمول به بسیج امکانات جهانی در مبارزه با ویروس ابولا می‌پردازد. کوبا یک تیم بزرگ پزشکی به منطقه می‌فرستد. آمریکا نیز در صدد اعزام ۳۰۰۰ امدادگر ارتشی به غرب آفریقاست.

بیش از ۲۴۰۰ نفر تاکنون بر اثر ابتلا به ویروس ابولا جان خود را از دست داده‌اند

طبق نظر متخصصان آمریکایی میزان شیوع اپیدمی ابولا در غرب آفریقا بسیار بیش از پیش‌بینی‌های سازمان بهداشت جهانی‌ است. عنوان می‌شود که گسترش ابولا حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه ادامه خواهد داشت.

آمریکا برای مبارزه با این ایپدمی ۳۰۰۰ امدادگر نظامی شامل پزشک، پرستار، مهندس و کارشناس تدارکات به به منطقه می‌فرستد. قرار است این عده طی دو هفته دیگر به منطقه اعزام شوند تا کار ساختن ۱۷ درمانگاه یکصد تختخوابی را سامان دهند. این درمانگاه‌ها باید امکان قرنطینه افراد مبتلا به ابولا را داشته باشند. هر هفته ۵۰۰ پرستار و پزشکیار، آموزش‌های لازم برای چگونگی مواجهه با ابولا و درمان افراد مبتلا را فرا خواهند گرفت.

هم‌چنین قرار شده بروشورهای آموزشی و بهداشتی بین صدها هزار خانوار در مونرویا، پایتخت لییریا توزیع شود. هم اینک ۵۰ هزار بروشور از سوی نهاد آمریکایی USAID بین مردم تقسیم شده است.

پنتاگون مبلغ ۳۰ میلیون دلار برای مقابله با ابولا آماده کرده و در خواستی نیز برای تخصیص ۵۰۰  میلیون دلار دیگر از محل بودجه عملیات خارجی جهت کمک‌های انسان‌دوستانه در آفریقا ارائه کرده است.

هم‌زمان قرار است ۱۶۰ پزشک، پرستار و متخصص کوبایی برای مبارزه با اپیدمی ابولا به سیرالئون اعزام شوند. وزیر بهداشت کوبا روز جمعه گذشته گفت این تیم به کمک مقامات سیرالئون می‌رود؛ جایی که دولت دیگر به تنهایی توان مقابله با شیوع رو به افزایش اپیدمی را ندارد.

پزشکان با تجربه کوبایی قرار است اوائل اکتبر به سیرالئون اعزام شوند و دست‌کم ۶ ماه در آنجا بمانند. اعزام پزشک کوبایی به مناطق بحرانی از زمان انقلاب ۱۹۵۹ امری مرسوم است. مارگارت چان، مدیر سازمان بهداشت جهانی از تلاش‌های کوبا قدردانی کرده است.

تقاضای کمک لیبریا از آلمان

لیبریا از دولت آلمان نیز برای مواجهه با اپیدمی ابولا تقاضای کمک کرده است. خانم الن جانسون سیرلیف، شخصا و به صورت کتبی از صدراعظم آلمان خواسته به کمک این کشور بشتابد. رئیس جمهور لیبریا در این نامه خواستار سه کمک فوری شده است: ساختن یک مرکز مجهز معالجه ابولا در مونرویا، آماده سازی ده درمانگاه در خارج از پایتخت برای بستری کردن مبتلایان و ایجاد یک پل هوایی برای ارسال دارو و نیرو از خارج به لیبریا.

دولت آلمان تاکنون ۲ میلیون و هفتصد هزار یورو برای کمک به کنترل اپیدمی ابولا اختصاص داده و این مبلغ به زودی  به ۹ میلیون یورو افزایش می‌یابد.

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت اپیدمی ابولا، روز پنجشنبه ۱۸ سپتامبر برگزار می‌شود. سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید: «می‌دانیم برگزاری نشستی در شورای امنیت با محور بهداشتی چقدر نامعمول است اما باید به دلیل اهمیت مسئله تصمیمی در این زمینه گرفته شود.»

قرار است در این نشست کمک‌های ۱۹۳ عضو سازمان ملل برای مناطق مبتلا به ویروس ابولا بررسی و تعیین شود.

طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی، شمار مبتلایان به ویروس ابولا یا افراد مشکوک به ابتلا، تا روز جمعه ۱۲ سپتامبر به ۴۷۸۴ نفر رسیده است. بیش از ۲۴۰۰ نفر تاکنون بر اثر ویروس ابولا درگذشته‌اند و شمار قربانیان می‌تواند به مراتب بیش از این باشد.

لیبریا، سیرالئون و گینه سه کانون اصلی ابتلا به ابولا در غرب آفریقا هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.