ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه ائتلاف علیه داعش را یک «شو» خواند

یک روز پس از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در پوچ خواندن ائتلاف علیه داعش، فرمانده سپاه پاسداران نیز این ائتلاف و تحرکات آمریکا را نمایشی از سر نومیدی خواند.

یک روز پس از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در پوچ خواندن ائتلاف علیه داعش، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز این ائتلاف را نمایشی از سر نومیدی خواند. سردار جعفری گفت آمریکا از حمله به سوریه پشیمان خواهد شد.

فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید امریکا از حمله به سوریه پشیمان خواهد شد

فرمانده سپاه پاسداران ایران می‌گوید ما از روز اول با داعش مخالف بودیم و به سوریه هم در برابر آن کمک کردیم. علی جعفری افزوده اگر در نشست پاریس هم دعوت می‌شدیم، با محوریت آمریکا شرکت نمی‌کردیم.

علی جعفری ابراز تردید کرد که هدف آمریکا از به راه انداختن این ائتلاف، نابودی داعش باشد و افزود: «آمریکا از ایفای نقش موثر داعش و امثال آن ناامید شده و این ائتلاف را به راه انداخته است.»

جعفری می‌گوید آمریکایی‌ها برای اهداف خودشان این ائتلاف را تشکیل داده‌اند. این اهداف از نظر او، به جان هم انداختن مسلمانان منطقه، از بین بردن نظام فعلی حاکم بر سوریه و حمایت از کردهای عراق هستند.

او تاکید می‌کند که چون سوریه را در جبهه انقلاب اسلامی می‌دانند، هر اقدامی را برای تضعیف آن انجام می‌دهند. فرمانده سپاه این را نیز گفت که آمریکا از حمله به سوریه پشیمان خواهد شد.

اذعان به نقش سپاه قدس

جعفری آشکارتر از همیشه به نقش سپاه قدس در عملیات برون مرزی اشاره کرده است. او می‌گوید در کشورهایی مانند لبنان، سوریه و عراق که مردم به کمک نیاز داشته باشند، سپاه با نیروی قدس حضور خواهد داشت. با این همه، او از پاسخ صریح به سوالی پیرامون مشارکت ایران در عملیات آزادسازی «آمرلی» طفره رفته و گفته است: «عملیات آمرلی یک عملیات بزرگ وموفق بود که توسط نیروهای دفاع وطنی و ارتش عراق صورت گرفت.»

جعفری گفت با وجود مردم و نیروهای بومی، نیازی به حضور نظامی ایران در عملیات آزادسازی آمرلی نبود؛ نقش ایران تنها مستشاری و فکری بوده است.

رویترز در زمان آزادسازی «آمرلی» گزارش داده بود که گروهی از نیروهای ایرانی در این عملیات شرکت داشتند که به دلیل عدم تکلم به زبان کردی، مترجمانی نیز آنها را همراهی می‌کردند.

نقش قاسم سلیمانی در مسائل جاری عراق و عملیات یاد شده، مورد توجه رسانه‌های اروپایی نیز قرار گرفته است. تارنمای «اشپیگل» روز دوشنبه ۱۵ سپتامبر در گزارش مفصلی به معرفی و نفوذ این فرمانده سپاه قدس در عراق و سوریه پرداخت. رسانه‌های ایرانی همچون «مهر»، بخش‌هایی از این گزارش را به مثابه ستایش از شجاعت قاسم سلیمانی بازنشر کرده‌اند.

سخنان سردار جعفری در نشستی به مناسبت سالروز تشکیل نیروهای سه گانه سپاه در ۲۶ شهریور بیان شده‌اند. به نظر می‌رسد که برگزاری زودهنگام این نشست، بخشی از تبلیغات جمهوری اسلامی علیه تحرکات موجود در منطقه علیه داعش باشد. تقارن روز ترخیص رهبر ایران از بیمارستان با زمان برگزاری نشست پاریس و بیهوده خواندن ائتلاف نیز تصادفی به نظر نمی‌رسید.

آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه ۲۴ شهریور، در زمان ترک بیمارستان در مصاحبه‌ای گفت اخبار مربوط به مقابله آمریکا با داعش موجب تفریح او در ایام نقاهت بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیمان

    چه شو و شوخی‌؟ این یک مشکل بزرگی‌ هست که دیر یا زود گریبان گیر همهٔ منطقه می‌شه اگر کاری علیه ا‌ش انجام نشود. این گروه نادان و رذل حاکم ایران یادشون رفته که تخم دین پرستی‌ را این‌ها با آن انقلاب کذایی کاشتند، و تمام مردم منطقه و دنیا را به مسخره گرفته‌اند که فقط دیگران هستند که مشکل درست میکنند.

  • سعید

    شو وقتی است که موشک شلیک نشده را با فتو شاپ در می کنند. شومن ها همه را مثل خود می بینند

  • آرش

    "" با این همه، او از پاسخ صریح به سوالی پیرامون مشارکت ایران در عملیات آزادسازی «آمرلی» طفره رفته و گفته است: «عملیات آمرلی یک عملیات بزرگ وموفق بود که توسط نیروهای دفاع وطنی و ارتش عراق صورت گرفت.» جعفری گفت با وجود مردم و نیروهای بومی، نیازی به حضور نظامی ایران در عملیات آزادسازی آمرلی نبود؛ نقش ایران تنها مستشاری و فکری بوده است."" مگر این یک پاسخ صریح نیست؟!! "نیازی به حضور نظامی ایران در عملیات آزادسازی آمرلی نبود؛ نقش ایران تنها مستشاری و فکری بوده است"

  • بهنام

    بله واقعآ این یک نمایش و شو است . شویی که خامنه ای و قاسم سلیمانی و جعفری باید در وسط آن گربه رقصانی کنند و به عزای اسد جنایتکار بنشینند .

  • مومن

    یک کلام هم از " مادر عروس " بشنو!