ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کیهان کلهر در جشنواره مورگن‌لند

جشنواه مورگن‌لند در دهمین سالگرد برگزاری‌اش میزبان کیهان کلهر، عالیم قاسم‌اف و گروهی از هنرمندان و موسیقیدانان خاورمیانه است. نقالی گلنار طبیب‌زاده از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

جشنواه مورگن‌لند در دهمین سالگرد برگزاری‌اش میزبان کیهان کلهر، عالیم قاسم‌اف و گروهی از هنرمندان و موسیقیدانان برجسته خاورمیانه است. نقالی گلنار طبیب‌زاده از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

جشنواره مورگن‌لند با شرکت هزار هنرمند ۱۹ سپتامبر گشایش پیدا می‌کند

دهمین جشنواره مورگن‌لند ۱۹ سپتامبر در شهر «اوزنابروک» در آلمان گشایش پیدا می‌کند و تا ۳۰ سپتامبر هم ادامه دارد. در این جشنواره هزار هنرمند و موسیقی‌دان از کشورهای ایران، عراق، جمهوری آذربایجان، سوریه، لبنان، ارمنستان، چین، اسرائیل و ترکیه هنرنمایی می‌کنند.

جمعه، ۱۹ سپتامبر جشنواره مورگن‌لند با هنرنمایی کیهان کلهر و عالیم قاسم‌اف گشایش پیدا می‌کند.

کیهان کلهر و عالیم قاسم‌اف

در افتتاحیه جشنواره مورگن‌لند کیهان کلهر، نوازنده چیره‌دست کمانچه و برنده جایزه گرمی و عالیم قاسم‌اف، هنرمند آذربایجانی روی صحنه می‌روند و برنامه اجرا می‌کنند. این دو هنرمند پیش از این در سال ۲۰۱۳ در جشنواره موسیقی سلیمانیه در اقلیم کردستان روی صحنه رفته بودند.

همچنین گروه موسیقی «هوار» از سوریه، و سلمان گامباروف، پیانیست آذربایجانی، همراه با فلوریان وبر، پیانیست آلمانی روی صحنه می‌روند و با بداهه‌نوازی‌هایی، گفت‌و‌گوی موسیقایی بین فرهنگ‌ها را به نمایش می‌گذارند.

از سال ۲۰۰۵ جشنواره مورگن‌لند، هر سال در اوزنابروک برگزار می‌شود. هدف این جشنواره آشنایی با موسیقی ملی کشورهای خاورمیانه و خاوردور و به وجود آوردن یک دیالوگ فرهنگی در عرصه موسیقی ملل است.

افزون بر موسیقی ملل، موسیقی تلفیقی نیز در دستور کار این جشنواره قرار دارد. رقص، تئا‌تر و نمایشگاه‌ عکس نیز در کنار کنسرت‌ها برگزار می‌شود. در سال‌های گذشته ارکستر سمفونی تهران در این جشنواره قطعاتی از موسیقی ملی ایران را همراه با قطعاتی از بتهوون، چایکوفسکی و فرانک زاپا اجرا کرده بود.

دی جی ایپک، هنرمند ترک‌تبار آلمانی

دی جی ایپک، هنرمند ترک‌تبار آلمانی با تلفیق موسیقی ترکی، آسیایی و موسیقی بالکان و همچنین به کارگیری موسیقی الکترونیک موفق شده است نوع تازه‌ای از موسیقی را ابداع کند: با «الکتریک برلینستان» می‌توان رقصید و لحظاتی هم به یک سفر درونی رفت. یکی از فرازهای جشنواره «مورگن‌لند» هنرنمایی دی جی اپیک است.

کنان عظمه، کلارینتیست سوری همراه با گیورا فایدمن، کلارینتیست اسرائیلی روی صحنه مورگن‌لند می‌رود و یکی دیگر از نمونه‌های هم‌آوایی و همکاری هنرمندان خاورمیانه ورای نزاع‌های عقیدتی و سیاسی را عرضه می‌کند. گروه کر شهر اوزنابروک در چهلمین سالگرد تأسیسش این دو هنرمند را همراهی می‌کند.

جعفر یوسف، نوازنده تونسی عود و خواننده جاز یکی از چهره‌های شناخته‌شده در جهان است. یوسف موسیقی عرفانی را با موسیقی جاز و موسیقی الکترونیک تلفیق کرده است. او در جشنواره مورگن‌لند در یک کوارتت حضور دارد.

در کنار چنین کنسرت‌هایی نمایشگاه عکس، شب فیلم و تئاتر هم برگزار می‌شود. نمایشگاه عکس «چشم برای مقابله با فراموشی»، گزیده‌ای از عکس‌های مسیحیان سوریه و نقالی گلنار طبیب‌زاده با عنوان «فراموش‌شدگان» از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی جشنواره مورگن‌لند اند.

ویدئو: یکی از ساخته‌های کنان عظمه در جشنواره مورگن‌لند

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.