ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق اسرائیل و فلسطین بر سر بازسازی غزه

در آخرین جنگ غزه بر اثر حملات هوایی اسرائیل حدود ۱۸ هزار خانه ویران و بیش از ۱۰۰ هزار نفر بی‌خانمان شدند. اکنون با توافق اسرائیل و فلسطین بازسازی غزه می‌تواند آغاز شود.

در آخرین جنگ غزه، اسرائیل حدود ۱۸ هزار خانه را ویران کرد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر بی‌خانمان شدند. اکنون بازسازی غزه می‌تواند آغاز شود. اسرائیل و فلسطین بر سر واردات مصالح ساختمانی به غزه به توافق رسیدند.

بر اثر حملات هوایی اسرائیل حدود ۱۸ هزار خانه ویران و بیش از ۱۰۰ هزار نفر بی‌خانمان شدند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، با میانجی‌گری سازمان ملل، اسرائیل و فلسطین بر سر بازسازی غزه و مجاز بودن ارسال مصالح ساختمانی به این منطقه به توافق رسیدند.

بر اساس این توافقنامه، دولت خودگردان فلسطین بازسازی غزه را با نظارت سازمان ملل هدایت خواهد کرد.

رابرت سِری، نماینده سازمان ملل در مذاکرات اسرائیل و فلسطین در برابر شورای امنیت اعلام کرد که نظارت این سازمان به‌دلیل اطمینان از آن خواهد بود که مصالح ارسالی در جهت اهداف غیرنظامی به‌کار برده شوند.

برای نخستین بار بخش خصوصی نیز می‌تواند در بازسازی غزه شرکت کند.

اسرائیل می‌خواهد مانع از آن شود که حماس با استفاده از این مواد در نوار غزه پناهگاه و تونل بسازد.

کنفرانسی برای یاری به غزه

مقامات فلسطینی مخارج بازسازی غزه را ۷/۸ میلیارد دلار، چیزی حدود شش میلیارد یورو، ارزیابی می‌کنند.

رابرت سِری خرابی‌های غزه را «ویرانی‌های تکان‌دهنده» نامید و گفت: «تمام مناطق مسکونی اکنون ویرانه‌ای بیش نیستند.»

افزون بر ۱۸ هزار خانه ویران شده و بیش از ۱۰۰ هزار نفر بی‌خانمان، در حال حاضر ۶۵ هزار نفر همچنان در پناهگاه‌های سازمان ملل به‌سر می‌برند.

محمد مصطفی، معاون نخست‌وزیر فلسطین در هفته‌های گذشته گفته بود تا زمانی که حماس در غزه حاکم است و خطر آغاز جنگ دیگری این منطقه را تهدید می‌کند کمک‌رسان‌های بین‌المللی تمایلی به تأمین هزینه مالی برای بازسازی غزه ندارند.

در روز یکشنبه ۱۲ اکتبر / ۲۰ مهرماه مصر و نروژ کنفرانس کمک به غزه را برگزار خواهند کرد که در آن مبلغی برای بازسازی غزه جمع‌آوری خواهد شد.

با این حال رابرت سِری، میانجی سازمان ملل انتظار چندانی از نتیجه این کنفرانس ندارد. او کنفرانس مشابه دیگری را در سال ۲۰۰۹ به‌خاطر می‌آورد که در آن، پس از عملیات نظامی «سرب گداخته» اسرائیل، کشورهای مختلفی از سراسر جهان قول کمک‌های سخاوتمندانه‌ای را به غزه دادند اما این کمک‌ها هیچگاه به غزه نرسید چرا که اسرائیل راه ورود هرگونه مصالح ساختمانی به این منطقه را مسدود کرده بود.

شامگاه روز سه‌شنبه ۱۹ سپتامبر / ۲۵ شهريورماه برای نخستین بار پس از آتش‌بس ۱۶ اوت / ۲۵ مردادماه جنگجویان فلسطینی به سوی خاک اسرائیل خمپاره شلیک کردند. در این حملات کسی زخمی نشد. بر اساس اظهارات منابع اطلاعاتی اسرائیل، حماس مسئولان این حمله را در نوار غزه بازداشت کرده است.

در جریان جنگ هفت هفته‌ای غزه شمار کشته‌شدگان در حملات اسرائیل دو هزار و ۱۴۰ نفر اعلام شد که ۵۷۸ نفر از آنان کودک، ۲۶۱ نفر زن و ۱۰۲ نفر سالمند بودند.

همچنین ۱۱هزار و ۱۰۰ نفر در این حملات زخمی شدند که سه هزار و ۱۹۸ نفر کودک ، هزار و ۹۹۴ نفر زن و ۳۸۸ نفر سالمند بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    چه انسانهای بیگناهی اعم از زن و مرد و کودک و پیر و جوان کشته شدند تا خامنه ای و سپاه قاچاقچیان پاسدار و مسئولان گروهک تروریستی حماس در پی ماجرا جوئی خود بروند و به جنگی بیهوده با اسرائیل تن در دهند و عاقبت نیز با خواری و خفت و التماس و دست به دامن این کشور و آن دولت شدند تا بلکه بتوانند از سوراخهای موش محفی خود بیرون خزیده و نفسی راحت بکشند و بر سر قبر کشتگانی عزا داری کنند که قاتلینشان خود بوده اند . اکنون نیز هزینه سنگین و کمر شکن باز سازی غزه را از ما ملت بدبخت ایران با زور میستانند و از هم اکنون دارند نقشه میکشند که چطور یارانه ها را قطع کنند و بودجه آن را و بسیاری از بودجه های دیگر عمرانی و رفاهی که حق مسلم ایرانیان است را قطع کرده و به دست سران خائن و خدا ناشناس گروهک حماس بدهند . فایده بازسازی غزه چیست ، وقتی که دوباره بعد از اینکه آبها از اسیاب افتاد باز هم جنگی دیگر به سفارش رهبر پوشالی و سپاهیان خائن در گرفته و باز هم کشتگان بیگناه دیگر و باز هم آوارگی و باز هم خانه خرابی ؟