ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نان هم در ایران گران می‌شود

علی قنبری مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از احتمال گران شدن نان در سال جاری خبر داد.

علی قنبری مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از احتمال گران شدن نان در سال جاری خبر داد.

علی قنبری: لازم هست قیمت نان به سمت قیمت واقعی خود حرکت کند، اما به نحوی که به مردم فشاری وارد نشود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) علی قنبری پنجشنبه در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان در جمع خبرنگاران و درمورد اصلاح قیمت نان گفت: «با اصلاح قیمت نان و پرداخت یارانه به مردم، ضمن کاهش ضایعات نان، از مفاسد و رانتی که به دلیل دوگانگی قیمت گندم و آرد ایجاد می‌شود، جلوگیری خواهد شد.»

وی تأکید کرد که لازم است قیمت نان به سمت قیمت واقعی خود حرکت کند، اما به نحوی که به مردم فشاری وارد نشود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نانوا، مردم و دولت از وضعیت کنونی رضایت ندارند، خاطر نشان کرد: «دولت باید از ورود به موضوع نان، آرد و گندم خودداری و آن را به اتحادیه‌ها و بخش خصوصی واگذار کند.»

وی درمورد احتمال اصلاح قیمت نان در سال جاری، گفت: «ممکن است این طرح در سال جاری به تصویب دولت برسد.»

به گفته قنبری، افزایش قیمت زیاد نخواهد بود: «تلاش می‌کنیم اصلاح قیمت نان به صورتی باشد که ضمن کاهش شکاف ۴۶۵ تومانی بین نرخ گندم خریداری شده با قیمت آرد فروخته شده، رانت و فسادی که از این شکاف قیمتی به وجود می آید را از بین ببریم.»

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ماهانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بخش گندم، آرد و نان یارانه پرداخت می‌شود، گفت: «در صورت اصلاح قیمت‌ها و پرداخت یارانه نقدی معادل آن به مردم، حدود سه تا چهار هزار میلیارد تومان مازاد این یارانه برای بخش‌های مربوط به بهداشت و توسعه هزینه خواهد شد.»

قنبری گفت معاونت اجرایی رئیس جمهوری مسئولیت این موضوع را بر عهده دارد. وی افزود: «میزان اصلاح قیمت نان بر اساس نوع نان متفاوت خواهد بود.»

نان غذای اصلی خانوارهای کم درآمد است. این نگرانی در میان فعالان کارگری و کارشناسان اقتصادی وجود دارد که در صورت افزایش تدریجی بهای نان به عنوان یک کالای خوراکی پرمصرف و پراهمیت در سبد خانوار، خانواده‌های کم‌ درآمد به ناچار از هزینه دیگر مواد غذایی به ویژه مواد پروتئینی و ویتامینی بکاهند و بخش بیشتری از درآمد ماهیانه خود را بابت خرید نان اختصاص دهند.

احتمال افزایش قیمت نان در شرایطی مطرح می‌شود که چندی پیش حسین راغفر از رسیدن خط فقر به خانواده‌هایی در تهران خبر داد که درآمدی زیر دو‌ میلیون‌ و ۵۰۰‌ هزار‌تومان دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.