ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی‌بابا از آمازون و ای‌بی جلو زد

ارزش پایه سهام کنسرن علی‌بابا که ۶۸ دلار تعیین شده بود، در بازار بورس نیویورک به ۷۰/ ۹۲ دلار رسید؛ رکورد تاریخی برای صاحب کنسرن که ثروتمندترین فرد چین است.

ارزش پایه سهام کنسرن علی‌بابا که  ۶۸ دلار تعیین شده بود، در بازار بورس نیویورک به ۷۰/ ۹۲ دلار رسید. یک رکورد تاریخی برای صاحب این کنسرن که ثروتمندترین فرد چین شناخته می‌‌شود.

جک ما (نفر وسط) پایه‌گذار کنسرن تجارت اینترنتی علی‌بابا

کنسرن علی بابا چهار پنجم داد و ستد اینترنتی در چین را در اختیار دارد و توانسته در گسترش نجومی خود، شرکت‌های پیش‌کسوت همچون آمازون یا eBay را از نظر حجم سرمایه درگردش و میزان مشتری پشت سر بگذارد.

قیمت پایه سهام این کنسرن که روز جمعه ۱۹ سپتامبر در بازار بورس نیویورک ارائه شد، ۶۸ دلار اعلام شده بود اما بهای آن به ۷۰/ ۹۲ دلار رسید. پیش‌تر گفته شده بود که  ورود علی‌بابا به بورس اوراق بهادار نیویورک، دستکم ۲۵ میلیارد دلار سود به حساب جک ما، موسس این سایت تجارت اینترنتی سرازیر خواهد کرد.

جک ما ، پایه‌گذار این سایت تجارتی، به تازگی ثروتمندترین فرد چین شناخته شد. سرمایه سایت  خرید و فروش اینترنتی «علی‌بابا» از آغاز سال ۲۰۱۴ تاکنون، پنج برابر شده است. پایگاه خبری بلومبرگ در اول سپتامبر، میزان دارایی جک ما را ۱۶ میلیارد دلار و ۵۰۰ میلیون یورو اعلام کرد. جک ما به زودی ۵۰ ساله می‌شود و هفت درصد از سهام علی‌بابا را نیز در اختیار دارد.

بازرگانی اینترنتی چین تنها به علی بابا ختم نمی‌شود. دو سایت بیدو و تن‌سنت رقبای سرسخت علی‌بابا هستند. حوزه‌های کسب و کار این سه سایت پیوسته در حال رشد هستند و تکاپو در بازاریابی اینترنتی در چین همواره بیشتر می‌شود.

۶۰ درصد از کاربران اینترنت در چین، از موتور جستجوگر «بیدو» استفاده می‌کنند. به این قرار می‌توان «بیدو» را گوگل چین نامید.

«بیدو» در سال ۲۰۰۰ از سوی روبین لی پایه‌گذاری شد که یک متخصص کامپیوتر است. اینک این کنسرن ۳۲ هزار کارمند دارد؛ به مراتب بیشتر از «علی‌بابا». لی اکنون یک مولتی میلیاردر است؛ سومین فرد ثروتمند چین.

تن‌سنت با ایجاد وی‌چت، با موفقیت تمام وارد بازار دیجیتال چین شد. وی‌چت که مشابه «واتس‌‌آپ» است، ۴۰۰ میلیون کاربر در جمهوری خلق چین دارد.

این سه غول اینترنتی هر یک برای حوزه‌های متفاوتی کارکرد دارند و در عین حال رقبای سرسخت هم هستند. بیدو برای جستجوی اینترنتی، علی‌بابا برای خرید انلاین و تن‌سنت برای بازی و سرگرمی و ارسال پیغام.

پایه‌گذاران این سه سایت اینترنتی هر یک تا چند سال قبل، کارکنان معمولی حوزه‌های معاملات املاک، خرده فروشی یا عرصه صنعت بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.