ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرانسه انبار لجستیک داعش در عراق را بمباران کرد

جنگنده‌های فرانسوی در نخستین حمله خود علیه مواضع داعش، یک مرکز تدارکاتی «دولت اسلامی» در شمال شرقی عراق را هدف گرفتند. کلیه ملزومات داعش در این انبار نابود شده‌اند.

جنگنده‌های فرانسوی در نخستین حمله خود علیه مواضع داعش، یک مرکز تدارکاتی «دولت اسلامی» در شمال شرقی عراق را هدف گرفتند. کلیه ملزومات داعش در این انبار نابود شده‌اند.

جت جنگنده رافائل

دفتر ریاست جمهور فرانسه، پیش از ظهر جمعه ۱۹ سپتامبر از بمباران اهداف داعش در عراق خبر داد. به گزارش فرستنده تلویزیونی «فرانس ۲»، پرواز دو جنگنده از نوع «رافائل» از پایگاه نظامی ال‌ظفره در امارات آغاز شده است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه پنجشنبه ۱۸ سپتامبر عنوان کرده بود که نیروی هوایی کشورش، جنگنده‌های آمریکایی را در بمباران مواضع داعش همراهی خواهد کرد. هواپیماهای تجسسی فرانسه از روز دوشنبه ۱۵ سپتامبر شروع به عملیات شناسایی در عراق کرده بودند.

اولاند تأکید کرده که بمباران مواضع داعش، به تقاضای دولت عراق صورت می‌گیرد. او اعزام سرباز به عراق و هرگونه مداخله فرانسه در سوریه را منتفی دانسته است.

نیروی هوایی آمریکا از شش هفته پیش تاکنون، مواضع داعش در عراق را زیر حملات خود گرفته و قصد گسترش این مأموریت به سوریه را نیز دارد. دولت آمریکا افزون بر این در صدد تجهیز تسلیحاتی اپوزیسیون میانه‌رو سوریه است تا با امکانات بیشتری به مصاف رژیم اسد بروند.

طرح پیشنهادی اوباما که شامگاه پنجشنبه ۱۸ سپتامبر از سوی کنگره آمریکا تصویب شد، مبتنی بر ۵۰۰ میلیون یورو بودجه برای هزینه سلاح و آموزش شورشیان سوری است. ارتش آزاد سوریه هم با داعش در نبرد است و هم با سربازان دولتی اسد.

سازمان «سیا» شمار نیروهای داعش در سوریه و عراق را ۲۰ تا ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر تخمین می‌زند. بیشترین نگرانی آمریکا از موج پیکارجویان خارجی است.

در سه سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر به سوریه سفر کرده‌اند که نزدیک به دو هزار نفرشان، شهروندان کشورهای غربی و حدود ۱۰۰ نفرشان آمریکایی بوده‌اند. وزارت امنیت ملی آمریکا می‌گوید تدابیر امنیتی شدیدی از ماه ژوئیه در فرودگاه‌های ۲۵ کشور اعمال می‌شوند تا پیوستن نیروهای جدید به صفوف داعش تحت کنترل باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.