ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دور جدید حملات داعش برای تصرف کوبانی

گفت‌وگو با سامان رسول‌پور، روزنامه‌نگار

در سومین روز از دور جدید حمله ستیزه‌جویان داعش به کوبانی، درگیری‌ها شدت بیشتری یافته است و برخی گزارش‌ها حاکی از تصرف چندین روستا در این منطقه توسط داعش است.

در سومین روز از دور جدید حمله ستیزه‌جویان داعش به کوبانی، درگیری‌ها شدت بیشتری یافته است و برخی گزارش‌ها حاکی از تصرف چندین روستا در این منطقه توسط داعش است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، از بامداد چهارشنبه منطقه‌ کردنشین کوبانی در شمال سوریه از سه سمت جنوب، شرق و غرب تحت حملات شدید گروه داعش قرار گرفته و در هر سه منطقه، بین مدافعان کُرد سوری موسوم به «واحدهای دفاع از خلق» (YPG) و داعش جنگ در جریان است.

از دیگر سو وزارت دفاع حکومت خودگردان منطقه کردنشین جزیره با صدور بیانیه ای اعلام کرده که شرایط کوبانی نگران‌کننده است و لازم است هر شهروندی که توان فعالیت نظامی دارد با مراجعه به مراکز فرماندهی «واحدهای دفاع از خلق» سلاح دریافت کرده و به دفاع از کوبانی برخیزد.

بر پایه آخرین خبرهای منتشر شده، بیشتر درگیری‌ها در جبهه‌های شرقی و غربی متمرکز شده است. دیدبان حقوق بشر سوریه با انتشار بیانیه ای در خصوص کشتار شهروندان غیرنظامی در منطقه کوبانی هشدار داده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر که مرکز آن در لندن واقع شده است اعلام کرده که شدت حملات داعش از روز گذشته افزایش یافته و روستاهای کُردنشین را با  توپ، تانک و کاتیوشا هدف قرار داده است.

در پیوند با این تحولات با سامان رسول‌پور، روزنامه‌نگار آشنا با تحولات منطقه، درباره آخرین تحولات کوبانی به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مصطفی

    ظاهرا داعش خیلی به ترکیه علاقه دارد و در قبال ترکیه احساس مسئولیت شدیدی می کند که اینقدر در گرفتن و قتل و عام کردن کردهای کوبانی شدت عمل و پیگیری شدیدی دارد چون کردهای کوبانی همون مبارزان کردی هستن که با ترکیه بر سر استقلال کردها می جنگد ترکیه اگر علاقه به جنگ نیابتی دارد داعش اصلا گزینه خوبی نیست. و پشتیبانی مخفیانه از این گروه برای ترکیه عاقبت خوبی ندارد و این گروگان گیری نمادین دیپلمات های ترک توسط داعش هم زیاد پوشش جالبی برای مخفی کردن این حمایت نبود و نخواهد بود.

  • مصطفی

    آرش اصلا متوجه هستی داری چی میگی البته از آخوند آخوند گفتنت مشخص هست که چه طرز فکری داری ترکیه به نفت احتیاج دارد و داعش هم نفت ارزان بهش می دهد ولی ایران نفت خودش رو هم به زور می فروشد بعد بیاد در حالی که خودش نفت دارد از داعش بخرد که بعدش هم کلا خبرگزاری های جهان اون رو متهم به همکاری با داعش بکنند . ایران که مثل امریکا نیست که خودش داعش رو به وجود آورده و حالا مدعی مبارزه با اون شده و هیچ کسی هم صداش در نمی آید . ایران اگر متهم به همکاری با داعش بشود فاتحه اش خونده است

  • آرمان

    داعش = ترکیه

  • علی

    آرش: داری با کی حرف میزنی? از غرب درخواست کمک داری برای مقابله با داعش? بینش سیاسیت منو کشته

  • ارش بابا

    دیروز در سایتی خواندم که داغش نفتش را در ایران و ترکیه با نصف قیمت میفروشد و حدود دومیلیون دلار کسب درامد میکند با این مقدمه ،۳۳سال پیش گفتیم نفت از رژیم تهران نخرید تا مزه دلار به دهانشان خوش نیامده .کجا بود گوش شنواالان مگر میتوانید حریف اخوندها شوید حالا داعشی ها که گشنه تر هم هستند مکر از روزی دو میلیون دلار میگذرند.نه پس اول انان که نفت از داعشیها میخرند را جریمه سنگین کنید تا بی پول بمونند پول بهشون نرسه تمامه دلار برای مزدوران مثل بنزین برای اتومبیل میماند

  • ارش بابا

    هماکنون این تروریستهای مزدور تعدادشان انقدر زیاد است که میتوانند قسمتهای بزرگی از عراق و سوریه را تصرف و نگهداری کرده و همزمان به شهرها و روستاهای کردنشین حمله کرده و پیروز شوند؟در چنین شرایطی من و شمای ایرانی عراقی سوری ترک و کرد در قهوهخانه های تهران و بغداد و دمشق و استانبول سیبیل به سیبیل نشستهایم و داریم دود حلقههای میدیم بیرون خوب مگر بیشتر از این لیاقت داریم که این حقوقبگیران وحشی برایمان تابوت بسازند هفت تیر کشان برای روزانه ۵۰۰تا۱۰۰۰دلار در روز از سراسر جهان امدند عراق و سوریه دارن ادم میکشند از قلب اسیا تا شمالغربی افریقا تروریستهای اسلامی ارامش برای مسلمانان نگذاشتند اما ما هنوز در قهوهخانه ها داریم قلیان میکشیم و جوک واسه هم تعریف میکنیم

  • faryad

    پس اینهمه سرو صدی ا امریکا و غرب چی شد؟!