ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جان کری: ایران هم می‌تواند در مقابله با داعش کمک کند

شورای امنیت در بیانیه‌ای عملیات داعش را محکوم کرد. وزیر خارجه امریکا در تشریح ائتلاف بین‌المللی علیه «دولت اسلامی» تاکید کرد که ایران هم جزیی از این ائتلاف است.

شورای امنیت در بیانیه‌ای عملیات داعش را محکوم کرد. وزیر خارجه امریکا در تشریح ائتلاف بین‌المللی علیه «دولت اسلامی» تاکید کرد که ایران هم جزیی از این ائتلاف است.

شورای امنیت سازمان ملل جمعه ۱۹ سپتامبر، نشستی به فراخوان و ریاست جان کری، وزیر خارجه آمریکا برگزار کرد. کری گفت ائتلاف برای نابودی داعش فراگیر است و می‌تواند شامل همکاری‌های مختلفی باشد.

جان کری، وزیر خارجه امریکا در نشست شورای امنیت بار دیگر به تشریح ائتلاف بین‌المللی علیه «دولت اسلامی» پرداخت و عنوان کرد که ایران هم جزیی از این ائتلاف است. کری افزود که این ائتلاف، صرفا نظامی نیست.

کری گفت روسای دولتی بیش از این در مورد لزوم حمایت از جبهه رویارویی با داعش و چگونگی آن پرسش نکنند. کری تاکنون ۵۰ کشور را حول ائتلاف یاد شده گرد آورده است.

او مشارکت آلمان در مقابله با داعش را نیز ستود و گفت این کشور به خاطر تهدیدهای تروریستی داعش، حتی سنت دیرینه خود برای عدم ارسال سلاح به مناطق بحرانی را زیرپا گذاشت.

اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان گفت حملات هوایی پاسخ مشکل کنونی نیستند، زیرا مسئله با بمباران و ارسال سلاح حل نمی‌شود.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در این جلسه از لزوم توجه به حقوق بین‌الملل در مواجهه با داعش یاد کرد. ظریف تاکید کرد که «دولت اسلامی» نه اسلامی است و نه دولت؛ بلکه یک گروه تروریستی و بربرمنش است.

وزیر خارجه رواندا اعلام کرد که در نسل‌کشی سال ۱۹۹۴ در رواندا، جامعه جهانی کشورش را فراموش کرد. او گفت چنین موقعیتی نباید در عراق دوباره تکرار شود.

روسیه اما در این نشست، نسبت به گسترش دامنه حملات هوایی به سوریه هشدار داد و تاکید کرد که چنین اقدامی باید بر مصوبه شورای امنیت متکی باشد.

شورای امنیت در این نشست، پیش‌نویسی را تصویب کرد که از نظر حقوقی یک درجه از قطعنامه پایین‌تر است. در این مصوبه وحشی‌گری داعش به مثابه جنایات جنگی محکوم و جامعه جهانی به کمک‌های عاجل به عراق فراخوانده شد.

کری در پایان این نشست تاکید کرد که جامعه جهانی به سازماندهی یک جبهه وسیع برای رویارویی با داعش ادامه خواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.